indien nr plaat
indien nr plaat
Tijdens de winter zou ik de nrplaat van mijn sportwagen willen indienen en zo een deel rijtaksen en verzekeringskosten terug krijgen want tijdens de wintermaanden wordt toch niet met die wagen gereden.
Mijn vraag is nu, wat met de keuring?
De wagen wordt net gekeurd vooraleer ik de nrplaat indien, moet die dan opnieuw gekeurd worden bij herinschrijving na de winter of loopt dit gewoon door? Want er wordt niet van eigenaar veranderd. Of loopt de jaarlijkse periode gewoon door?
Iemand ervaring hiermee?
dank voor feedback.
Mijn vraag is nu, wat met de keuring?
De wagen wordt net gekeurd vooraleer ik de nrplaat indien, moet die dan opnieuw gekeurd worden bij herinschrijving na de winter of loopt dit gewoon door? Want er wordt niet van eigenaar veranderd. Of loopt de jaarlijkse periode gewoon door?
Iemand ervaring hiermee?
dank voor feedback.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Re: indien nr plaat
Ik zou eerder eens de zoekfunctie gebruiken op het autoforum.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Geld terug krijgen van de verzekering ga je nooit krijgen. Je verzekering wordt tijdelijk geschorst..
Voor de keuring zal je met garagisten platen moeten gaan, omdat je een nieuw inschrijvingsbewijs en Nr.plaat krijgt..
Je kan je Nr.plaat ook aan de verzekering afgeven,je zal dan nog wel je auto taks moeten blijven betalen, je verzekering wordt ook dan tijdelijk geschorst.. Nadien ga je je Nr.plaat daar terug ophalen,en je kan direkt gaan rijden.. je krijgt dan ook geen nieuw inschrijvingsbewijs. en je zal dan ook niet opnieuw naar de keuring moeten..
Voor de keuring zal je met garagisten platen moeten gaan, omdat je een nieuw inschrijvingsbewijs en Nr.plaat krijgt..
Je kan je Nr.plaat ook aan de verzekering afgeven,je zal dan nog wel je auto taks moeten blijven betalen, je verzekering wordt ook dan tijdelijk geschorst.. Nadien ga je je Nr.plaat daar terug ophalen,en je kan direkt gaan rijden.. je krijgt dan ook geen nieuw inschrijvingsbewijs. en je zal dan ook niet opnieuw naar de keuring moeten..
Als je dat zou doen ... de verkeersbelasting is per maand. Datum van schrapping gaat tellen. Bij inlevering via een postkantoor (kosteloos) krijg je een voorlopig schrappingsattest. Die datum gaat tellen.
Dus indienen op woensdag 30 september; goed. Indienen op 1 oktober .... mag natuurlijk maar dan had ik gewacht tot het einde van maand aangezien dat geen verschil maakt. Mogelijk wel voor de verzekering.
Dus indienen op woensdag 30 september; goed. Indienen op 1 oktober .... mag natuurlijk maar dan had ik gewacht tot het einde van maand aangezien dat geen verschil maakt. Mogelijk wel voor de verzekering.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Naar mijn weten MOET de verzekering je geld terug geven als je de nummerplaat schrapt! Bij nieuwe inschrijving van de wagen op jouw naam moet je geen BIV betalen en niet naar de keuring gaan als deze nog geldig is. Je krijgt dan wel een nieuwe nummerplaat! Ik kan er genoeg die het zo doen, vooral met "dure" "cabrios'".ludo schreef: ↑27 september 2020, 16:04 Geld terug krijgen van de verzekering ga je nooit krijgen. Je verzekering wordt tijdelijk geschorst..
Je keuring blijft geldig. Bij je volgende keuring zullen op de schouwing wel raar kijken dat het een andere nrplaat is en dan leg je dat uit. Bij herinschrijving moet je wel terug naar verzekeraar voor roze formulier en stempel verzekering.
Ja, keuring blijft gewoon doorlopen. Zelf als je hem verkoopt aan iemand anders blijft die keuring doorlopen.
In de keuring zal je niets moeten uitleggen. Er worden elke dag occasie-auto's verkocht die de keuring erop een andere nummerplaat hebben.
Om terug een nieuwe nummerplaat te krijgen moet je idd langs bij de verzekeringen. Is een formaliteit. Je moet hem niet laten keuren voor verkoop als je hem terug inschrijft op uw eigen naam.
Kostprijs = 30 euro + kostprijs duplicaat (+/- 20 euro)
Enige puntje misschien als je de wagen al een tijdje hebt, en verkeersbelasting betaalt volgens de oude berekeningswijze, kan het zijn dat de jaarlijkse verkeersbelasting hoger zal zijn bij herinschrijving. Kan je uitrekenen via de site van Vlaanderen.
In de keuring zal je niets moeten uitleggen. Er worden elke dag occasie-auto's verkocht die de keuring erop een andere nummerplaat hebben.
Om terug een nieuwe nummerplaat te krijgen moet je idd langs bij de verzekeringen. Is een formaliteit. Je moet hem niet laten keuren voor verkoop als je hem terug inschrijft op uw eigen naam.
Kostprijs = 30 euro + kostprijs duplicaat (+/- 20 euro)
Enige puntje misschien als je de wagen al een tijdje hebt, en verkeersbelasting betaalt volgens de oude berekeningswijze, kan het zijn dat de jaarlijkse verkeersbelasting hoger zal zijn bij herinschrijving. Kan je uitrekenen via de site van Vlaanderen.
heb idd es gepolst bij mijn verzekeringsmakelaar:
- taksen worden idd per maand terug betaald
- verzekering wordt ook pro rata terug betaald
- keuring blijft idd verder lopen maar zal niet opgeroepen worden omdat dit op nr plaat gebeurt. Maar keuring blijft gewoon geldig.
bedankt voor de reacties!
- taksen worden idd per maand terug betaald
- verzekering wordt ook pro rata terug betaald
- keuring blijft idd verder lopen maar zal niet opgeroepen worden omdat dit op nr plaat gebeurt. Maar keuring blijft gewoon geldig.
bedankt voor de reacties!