Inflatie gerichte obligatiefondsen/trackers
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Inflatie gerichte obligatiefondsen/trackers
IK heb Amundi Funds Euro Inflation Bond AE (cap) (LU0201576401) al 4 jaar in portefeuille en sta uiteindelijk op 1,32% winst oftewel €84,4.
Ik zou dit willen verkopen en eventueel vervangen door iShares € Inflation Linked Govt Bond UCITS ETF EUR (Acc) | IBCI.
Bij de verkoop moet er nog 30% taks op de meerwaarde betaald worden + 1,32% beurstaks dus die €84,4 zal volledig weg zijn.
Is het nog de moeite om momenteel in dergelijke etf te gaan beleggen en kan je dan niet beter de dis versie hiervan aankopen ?
Ik zou dit willen verkopen en eventueel vervangen door iShares € Inflation Linked Govt Bond UCITS ETF EUR (Acc) | IBCI.
Bij de verkoop moet er nog 30% taks op de meerwaarde betaald worden + 1,32% beurstaks dus die €84,4 zal volledig weg zijn.
Is het nog de moeite om momenteel in dergelijke etf te gaan beleggen en kan je dan niet beter de dis versie hiervan aankopen ?
Re: Inflatie gerichte obligatiefondsen/trackers
Ik heb onlangs LU1650491282 (Lyxor Core Euro Government Inflation-Linked Bond (DR) UCITS ETF - Acc) gekocht. 0.12% tax 0.07% fee.
Je hebt ook IE00B0M62X26 (iShares € Inflation Linked Govt Bond UCITS ETF EUR (Acc)) Ook 0.12% tax maar de fee is 0.25%
Beide Reynders meerwaarde taks spijtig genoeg. Beide quasi zelfde opbrengst.
Je hebt ook IE00B0M62X26 (iShares € Inflation Linked Govt Bond UCITS ETF EUR (Acc)) Ook 0.12% tax maar de fee is 0.25%
Beide Reynders meerwaarde taks spijtig genoeg. Beide quasi zelfde opbrengst.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je moet inflatiegelinkte obligaties niet zozeer voor de opbrengst kopen. Je moet ze als een verzekering tegen hyperinflatie zien.
Rendement van de trackers is nagenoeg gelijk dus beter naar eventuele kosten kijken.
Het fonds presteert in ieder geval slechter dan de trackers.
Het fonds presteert in ieder geval slechter dan de trackers.
Fondsen gericht tegen inflatie... Zal toch alleen maar nut hebben als je er echt heel veel van koopt tov je totale vermogen ?
Aandelen zijn typische een goed lange-termijn bescherming tegen inflatie.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Je koopt deze fondsen MET het geld dat je wil beschermen tegen inflatie.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Sommige aandelen.
En het probleem is niet alleen inflatie, maar ook de daaropvolgende rentestijging die zowat alle aandelen naar de kelder trekken. Vastgoedaandelen vormen bijvoorbeeld een typische hedge tegen inflatie, maar zijn dan weer zeer rentegevoelig. Niet gemakkelijk.
Speculatie over strakker ECB-beleid doet rente stijgen.
In de meeste landen van de eurozone is de langetermijnrente gestegen naar het hoogste peil in minstens vijf maanden.
Dus binnenkort koopjes bij de vastgoedaandelen ?
In de meeste landen van de eurozone is de langetermijnrente gestegen naar het hoogste peil in minstens vijf maanden.
Dus binnenkort koopjes bij de vastgoedaandelen ?
Hoe meer een verandering in het beleid van de centrale banken verwacht wordt hoe kleiner de impact op de markten wanneer die verandering er effectief komt.