Inflatie
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Inflatie
SGLN is in BP.
Het is niet mijn bedoeling om ze jaren bij te houden, dus geen rekening gehouden met TER
Ik heb er verschillende bekeken. Uiteindelijk bleef PHAU en eentje van Amundi (GOLD) over.
PHAU genomen omdat deze iets goedkoper stond, tegenover GOLD, op moment van aankoop.
Het is niet mijn bedoeling om ze jaren bij te houden, dus geen rekening gehouden met TER
Ik heb er verschillende bekeken. Uiteindelijk bleef PHAU en eentje van Amundi (GOLD) over.
PHAU genomen omdat deze iets goedkoper stond, tegenover GOLD, op moment van aankoop.
Ben Felix heeft een podcast over beleggingen bij een stijgende inflatie
https://rationalreminder.ca/podcast/150 (vanaf minuut 19)
the ultimate inflation edge
(met dank aan het spaargids lid dat me enkele jaren geleden Ben Felix leerde kennen)
https://rationalreminder.ca/podcast/150 (vanaf minuut 19)
the ultimate inflation edge
"Ideally, an inflation hedge will correlate positively with inflation, including responding to unexpected inflation. It won't be too volatile and it will have a positive, real expected return." Now, the problem is that asset does not exist.
A government inflation protected bond responds to changes in inflation ... nominal bond yield, so non inflation adjusted yields have expected and inflation uncertainty priced in.... Now, the other big issue with inflation protected bonds, [...], is that they're only an obvious hedge against unexpected inflation if the bond matches your investment horizon.... there's still a lot of uncertainty about the short term. ... You could use short dated inflation protected bonds to get around the duration issue, the bond price volatility issue, but they introduce a whole new set of problems.
short-term nominal, not inflation protected bonds, fixed income like bills, and cash. : short-term debt and cash earn interest when they're sitting there.
gold might be an effective inflation hedge if the investment horizon is measured in centuries.
But over more practical investment horizons that humans are planning for, gold is an unreliable inflation hedge at best.
If a country has high inflation, that country stock market tends to, to do poorly, but the same is not been true for international stocks.
Now, the intuitive theory explaining the potential relationship between value and inflation is that growth stocks have expected cashflows further in the future than value stocks do.... There's some weak evidence that value stocks have tended to perform well relative to growth stocks during periods of increasing interest rates
So, building a diversified portfolio, as usual, is probably a good thing, and I think that's probably the best
(met dank aan het spaargids lid dat me enkele jaren geleden Ben Felix leerde kennen)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 10330.html
De Tijd schreef: De Europese Centrale Bank haalt voor het eerst in drie jaar haar eigen inflatiedoelstelling.
...
de Europese inflatie kwam in mei met 2 procent op de doelstelling van de Europese Centrale Bank uit, leren data van Eurostat.
...
Exclusief voeding en energie bleef de kerninflatie in mei met 0,9 procent ondermaats.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
iambillionnaire
- Verbannen Gebruiker

Correcter zal zijn, tot zijn stomme verbazing stelt de machteloze ECB vast dat de inflatie tot 2% gestegen is. Niets met hen te maken, en wat ze nu al meer dan 10 jaar vruchteloos proberen te bereiken. ECB zal nu even vruchteloos en machteloos vaststellen dat de inflatie tot 4% zal doorschieten.
Vroeg of laat gaat de inflatie door het dak.
Of wordt een zware negatieve rente het nieuwe normaal?
Of wordt een zware negatieve rente het nieuwe normaal?
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
De Tijd: "Belgische inflatie spurt naar 5,64 procent. Alleen in de zomer van 2008 stegen de consumptieprijzen nog meer in de voorbije decennia."
Je moet al een goed renderende aandelenportefeuille hebben om de inflatie nu nog voor te blijven.
Je moet al een goed renderende aandelenportefeuille hebben om de inflatie nu nog voor te blijven.
-
verbanneling
- Jr. Member

- Contacteer:
Kerninflatie stijgt ook maar zit nog rond de 2%. Wat wil zeggen dat de duurdere energie en grondstoffen nog steeds niet doorgerekend zijn in consumptie goederen 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Voorlopig moet ik de kerninflatie volgen. Want de rode lijn daar heb ik het minst last van.
verbanneling schreef: ↑29 november 2021, 12:36 Kerninflatie stijgt ook maar zit nog rond de 2%. Wat wil zeggen dat de duurdere energie en grondstoffen nog steeds niet doorgerekend zijn in consumptie goederen![]()
Inflatie is niet voor iedereen hetzelfde percentage. Als je bvb geen gas verbruikt, geen auto hebt en zelf je groeten teelt, ziet het cijfer er al helemaal anders uit. 
Fruit, pizza’s, smartphones en tv’s werden goedkoper volgens de website Businessam.
Appels en peren zijn hier in de streek nog altijd duurder bij de kweker en in de supermarkt dan 2 jaar geleden.
Dat is dan nog lokaal gekweekt fruit.
Niet alleen het artikel dat je in overweging neemt is belangrijk maar ook het moment waarmee je vergelijkt.
https://businessam.be/hoezo-inflatie-fr ... goedkoper/
Appels en peren zijn hier in de streek nog altijd duurder bij de kweker en in de supermarkt dan 2 jaar geleden.
Dat is dan nog lokaal gekweekt fruit.
Niet alleen het artikel dat je in overweging neemt is belangrijk maar ook het moment waarmee je vergelijkt.
https://businessam.be/hoezo-inflatie-fr ... goedkoper/
-
verbanneling
- Jr. Member

- Contacteer:
Een artikel over wat er zich in de logistiek op dit moment afspeelt. Wie gelooft nog steeds dat de inflatie opstoot een tijdelijk en kortstondig fenomeen is of dat centraal banken het zich kunnen veroorloven om de rente nog veel langer laag te houden? 
Verdwijntruc van de centrale banken:
https://www.hln.be/economie/belgische-s ... ~a62cc812/
https://www.hln.be/economie/belgische-s ... ~a62cc812/
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.