info ivm vervaldagen getrouwheidspremie: zijn banken verplicht deze te verstrekken?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
info ivm vervaldagen getrouwheidspremie: zijn banken verplicht deze te verstrekken?
De info ivm getrouwheidspremie van mijn rekeing bij Medirect is verkeerd.
Medirect betwist dat niet, en werkt eraan, reeds enkele maanden.
Ze kunnen mij tevens niet meedelen wanneer ik kan verwachten dat het probleem opgelost zal zijn.
Zijn of banken eigenlijk verplicht deze info te verschaffen?
Ze kunnen mij tevens niet meedelen wanneer ik kan verwachten dat het probleem opgelost zal zijn.
Re: info ivm vervaldagen getrouwheidspremie: zijn banken verplicht deze te verstrekken?
Geduld men brengt het wel in orde.ronnie schreef: ↑21 maart 2023, 11:16 De info ivm getrouwheidspremie van mijn rekeing bij Medirect is verkeerd.
Hopelijk neemt ge printscreens van wat verkeerd, nadien dan alles makkelijker te controleren.
Wat verkeerd was bij ons op een maand aangepast.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: info ivm vervaldagen getrouwheidspremie: zijn banken verplicht deze te verstrekken?
Vraag heb ik hun intussen 50 dagen geleden gesteld...
Sinds ik hen een tijdje gelden gebeld heb om aan te dringen sturen ze mij nu om de 10 dagen een geautomatiseerd bericht om extra tijd te vragen.
Zou dit natuurlijk graag opgelost krijgen kwestie van niet net te vroeg geld af te halen.
Mocht iemand een speadsheet heeft die ik kan gebruiken om het werk zelf te doen, ik heb interesse ...
Sinds ik hen een tijdje gelden gebeld heb om aan te dringen sturen ze mij nu om de 10 dagen een geautomatiseerd bericht om extra tijd te vragen.
Zou dit natuurlijk graag opgelost krijgen kwestie van niet net te vroeg geld af te halen.
Mocht iemand een speadsheet heeft die ik kan gebruiken om het werk zelf te doen, ik heb interesse ...
Ik denk eraan binnekort klacht in te dienen bij de ombudsman voor financiële diensten.
Kan iemand bevestigen of een bank effectief wettelijk verplicht is om de vervaldagen van getrouwheidspremie ter beschikking te stellen?
Intussen is medirect meer dan 12 weken aan het onderzoeken hoe ze de "details getrouwheidspremie" kunnen rechtzetten.
Meermaals herinneringen gestuurd, telkens zijn er ermee bezig.
Begin April via mail gemeld aan medirect interne klachtendienst.
Een weekje later dachten ze het opgelost te hebben, inderdaad er zijn aanpassingen gedaan aan de details getrouwheidspremie, maar het is nog steeds flagrant fout (totaal kolommen stemmen niet overeen met saldo van rekening).
Vraag mij eigenlijk af hoe ze de getrouwheidspremie berekend krijgen bij medirect.
Kan iemand bevestigen of een bank effectief wettelijk verplicht is om de vervaldagen van getrouwheidspremie ter beschikking te stellen?
Intussen is medirect meer dan 12 weken aan het onderzoeken hoe ze de "details getrouwheidspremie" kunnen rechtzetten.
Meermaals herinneringen gestuurd, telkens zijn er ermee bezig.
Begin April via mail gemeld aan medirect interne klachtendienst.
Een weekje later dachten ze het opgelost te hebben, inderdaad er zijn aanpassingen gedaan aan de details getrouwheidspremie, maar het is nog steeds flagrant fout (totaal kolommen stemmen niet overeen met saldo van rekening).
Vraag mij eigenlijk af hoe ze de getrouwheidspremie berekend krijgen bij medirect.
Ik heb vroeger al op internet gezocht maar niets gevonden over een wettelijke verplichting voor banken om een spaarsimulator aan te bieden. De enige die daar melding van maakt is Test Aankoop, maar waar halen zij hun informatie?
-
Piepenolleken
- Jr. Member

- Contacteer:
Er was ooit eens een akkoord mer de staat hierover... hervorming van de spaarrekeningen. Ten tijde van de wijziging van jaarlijkse rentebetaling naar kwartaalbetalingen.
En in dat akkoord stond ook dat er een rentecalculator ter beschikking moest zijn.
Als ik me niet vergis is dat terug te vinden in een wet daarover. Een Belgische wet dan wel.
En in dat akkoord stond ook dat er een rentecalculator ter beschikking moest zijn.
Als ik me niet vergis is dat terug te vinden in een wet daarover. Een Belgische wet dan wel.
Die wijziging is er gekomen met het KB van 21 september 2013. Hierbij het voorafgaand Verslag aan de Koning. Wie vindt iets over de verplichting van een rentecalculator?
https://etaamb.openjustice.be/nl/konink ... 03303.html
https://etaamb.openjustice.be/nl/konink ... 03303.html
Ik heb ook in de wetgeving gezocht, en niks gevonden.
Ik vond wel dit document van ING over de hervormingen indertijd: https://www.ing.be/assets/content/mult/586679_NL.pdf
Daar staat onder "Detailberekening intresten":
Rook, maar wel nog geen vuur.
Ik vond wel dit document van ING over de hervormingen indertijd: https://www.ing.be/assets/content/mult/586679_NL.pdf
Daar staat onder "Detailberekening intresten":
Zelfde bij alle banken, Dit wijst toch sterk op regelgeving.Wat is de detailberekening van de intresten?
Een detailberekening van de intresten geeft een exacte
berekening van de uitbetaalde intresten.
...
De structuur van de detailberekening is dezelfde in alle banken
Rook, maar wel nog geen vuur.
@TS: ik zou het gewoon eens vragen aan de ombudsman (of FSMA) voor je klacht indient.
Die zullen dat wel snel weten te zeggen.
Kan je ons direct informeren
Die zullen dat wel snel weten te zeggen.
Kan je ons direct informeren
Bercht naar ombudsdienst verzonden, wacht op antwoord.
Bij Me zijn deze gewoon zichtbaar de vervaldagen.
Bij Kbc dienen deze online opgevraagd te worden via Kbc online. (minuut later beschikbaar)
Bij Kbc dienen deze online opgevraagd te worden via Kbc online. (minuut later beschikbaar)
Kleine correctie hoe het bij Me zit.
Vervaldatums zijn misschien juist, wie zal het zeggen, maar de bedragen zijn verkeerd.
Via 'Details getrouwheidspremie' dacht ik ook de juiste info te zien, niet dus.
Op het scherm zijn er 2 kolommen met bedragen: 'Gestort bedrag' en 'Saldo na storting'.
Logisch zou zijn dat het totaal van minstens 1 van die bedragen overeenstemt met het saldo van de rekening, niet dus...
Toen ik na een eerste correctie meldde dat het totaal van 'Gestort bedrag' nog steeds niet overeenkwam met het saldo van de rekening was het antwoord dat ik 'saldo na storting' moest samentellen.
Zo gezegd zo gedaan, kwam ook niet overeen.
Ik ging ervan uit dat het bedrag van toepassing 'Gestort bedrag' is, aangezien dit het enige bedrag is dat vermeld wordt op de XL en PDF die je kan genereren, dit bedrag is dus niet relevant mocht het al juist zijn.
Ik raad iedere klant van Me aan om het totaal te maken van de besbetreffende bedragen in 'Details getrouwheidspremie' en te kijken of er minstens 1 is die overeenkomt met het saldo van de rekening. Zo zal je misschien over juiste info beschikken ... ooit.
Bij mij klopt het : de som van "saldo na storting" van elke "storting" komt overeen met het totale saldo (beschikbaar saldo).
Tot nu toe heb ik nog nooit onregelmatigheden ondervonden bij de berekening en de vervaldagen van getrouwheidspremies op diverse spaarrekeningen bij MeDirect.
Misschien ga ik nu in de toekomst extra opletten, en als er iets raars te zien is, zal ik het hier melden.
Misschien ga ik nu in de toekomst extra opletten, en als er iets raars te zien is, zal ik het hier melden.
@yaris... 3,6 jaar geleden reageerde U , hebt U intussen al de wet ervoor kunnen terugvinden????
Re: Wanneer moet de getrouwheidspremie uitbetaald worden?
Bericht door Yaris » 6 oktober 2019, 04:23
Alle banken hebben een rentecalculator. Dat is wettelijk verplicht.
Re: Wanneer moet de getrouwheidspremie uitbetaald worden?
Bericht door Yaris » 6 oktober 2019, 04:23
Alle banken hebben een rentecalculator. Dat is wettelijk verplicht.