Infrastructuurfondsen ?
TIP
Infrastructuurfondsen ?
Zijn er hier mensen die beleggen in infrastructuurfondsen of etf's ?
Fonds vb : Whitehelm Capital Listed Core Infrastructure Fund acc
Etf vb : iShares Global Infras ETF Dist
Fonds vb : Whitehelm Capital Listed Core Infrastructure Fund acc
Etf vb : iShares Global Infras ETF Dist
Re: Infrastructuurfondsen ?
fondsen of etf's nee, wel HICL:LSE
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Waarom niet TINC ?
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Tinc en HICL zijn beide al goede tips lijkt me.
Idem voor 3i Infrastructure PLC.
Met iShares Global Infras ETF Dist zit je natuurlijk heel ver gespreid.
Fonds als Whitehelm Capital Listed Core Infrastructure selecteren dan weer de beste waarden in jouw plaats.
Idem voor 3i Infrastructure PLC.
Met iShares Global Infras ETF Dist zit je natuurlijk heel ver gespreid.
Fonds als Whitehelm Capital Listed Core Infrastructure selecteren dan weer de beste waarden in jouw plaats.
-
anonymous9
Voor aandelen of fondsen die profiteren van infrastructuurwerken zou ik nu toch naar de USA kijken.
Trump had bij het begin van zijn ambtstermijn vage beloftes gedaan over zo'n werken. Maar hij heeft zich daar niet aan gehouden. Voor de verkiezingen maakte hij opnieuw beloftes, maar zonder concrete invulling daarin hoe hij die zou financieren.
Biden is daar altijd concreter in geweest. Hij koppelt infrastructuurwerken aan energie. Dat is dan zijn fameuze 'Energy New Deal' Voor 2.000 miljard USD. De infrastructuur moet gefocust zijn op het leveren van schone energie en een vermindering van de CO2 uitstoot. Het geld daarvan hoopt hij te vinden in verhoogde vennootschapsbelastingen en het sluiten van poortjes naar belastingparadijzen.
Hoe dan ook: voor beleggen in infrastructuurwerken zou ikzelf me voor een groot deel richten op de USA.
Trump had bij het begin van zijn ambtstermijn vage beloftes gedaan over zo'n werken. Maar hij heeft zich daar niet aan gehouden. Voor de verkiezingen maakte hij opnieuw beloftes, maar zonder concrete invulling daarin hoe hij die zou financieren.
Biden is daar altijd concreter in geweest. Hij koppelt infrastructuurwerken aan energie. Dat is dan zijn fameuze 'Energy New Deal' Voor 2.000 miljard USD. De infrastructuur moet gefocust zijn op het leveren van schone energie en een vermindering van de CO2 uitstoot. Het geld daarvan hoopt hij te vinden in verhoogde vennootschapsbelastingen en het sluiten van poortjes naar belastingparadijzen.
Hoe dan ook: voor beleggen in infrastructuurwerken zou ikzelf me voor een groot deel richten op de USA.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 10 november 2020, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelf in portefeuille: ecofin global utilities & infrastructure trust (EGL) .
Evt interesse: brookfield infrastructure corp.
Evt interesse: brookfield infrastructure corp.
SPDR® S&P Global Infrastructure ETF
Verenigde Staten 36.17
Canada 9.92
Latijns Amerika 4.54
Groot Europa 30.01
Verenigd Koninkrijk 3.07
West Europa – Euro 24.33
West Europa – Niet Euro 2.62
Verenigde Staten 36.17
Canada 9.92
Latijns Amerika 4.54
Groot Europa 30.01
Verenigd Koninkrijk 3.07
West Europa – Euro 24.33
West Europa – Niet Euro 2.62
-
anonymous10
Infrastructuuraandelen met stabiel dividend. 3i infrastructure(13+6%)3,2%, Enagas (18+7%)8,5%, HiCL(14+2%)4,7%, Red Electra de Espana(20+8%)6,5% en INPP 4,2%(14+2,5%). TiNC (5+2%)3,9% nog 'maar' 5 jaar oud.
ACS 6,4% heb ik ook in portefeuille, maar zal dit jaar wellicht een lager dividend uitkeren.
De percentages naast de aandelen zijn de bruto dividenden met tussen haakjes het aantal jaar zonder daling (voor zover ik kon teruggaan, dus wellicht langer) en de gemiddelde stijging van het dividend.
ACS 6,4% heb ik ook in portefeuille, maar zal dit jaar wellicht een lager dividend uitkeren.
De percentages naast de aandelen zijn de bruto dividenden met tussen haakjes het aantal jaar zonder daling (voor zover ik kon teruggaan, dus wellicht langer) en de gemiddelde stijging van het dividend.
Een mogelijkheid.
M&G (Lux) Global Listed Infrastructure Fund A EUR Acc
LU1665237704
M&G (Lux) Global Listed Infrastructure Fund A EUR Acc
LU1665237704
Laat ik nu, voor mijn fondsenportefeuille, net ook bezig zijn met het zoeken naar een infrastructuurfonds.
Ik dacht eerder aan een periode gespreid instappen in een fonds (klein bedrag per kwartaal). Dit stuurt me naar het aanbod van MeDirect (geen of lage kosten). In die zin is M&G (Lux) Global Listed Infrastructure Fund A EUR Acc LU1665237704 een zeer valabele optie met goede geografische en sectorenspreiding. Verder ook Legg Mason Clreabridge infrastructure Value Fund: IE00BD4GTQ32 ; Fidelity Funds – global infrastructure LU0261951957 . Keuze hangt af van benodigde geografische spreiding en welke sectoren je nodig hebt. Nuts, energie, communicatie.
Whitehelm Capital Listed Core Infrastructure is volgens mij zeker een geschikt fonds, maar niet te verkrijgen via MeDirect dacht ik. Bij Binck, minimum €10.000 instap. Wat toch veel is om (gespreid) in te stappen.
Of vinden jullie het eerder raar of nutteloos om gespreid in te stappen in een infrastructuurfonds en zien jullie dit eerder als een éénmalige grote aankoop?
Ik dacht eerder aan een periode gespreid instappen in een fonds (klein bedrag per kwartaal). Dit stuurt me naar het aanbod van MeDirect (geen of lage kosten). In die zin is M&G (Lux) Global Listed Infrastructure Fund A EUR Acc LU1665237704 een zeer valabele optie met goede geografische en sectorenspreiding. Verder ook Legg Mason Clreabridge infrastructure Value Fund: IE00BD4GTQ32 ; Fidelity Funds – global infrastructure LU0261951957 . Keuze hangt af van benodigde geografische spreiding en welke sectoren je nodig hebt. Nuts, energie, communicatie.
Whitehelm Capital Listed Core Infrastructure is volgens mij zeker een geschikt fonds, maar niet te verkrijgen via MeDirect dacht ik. Bij Binck, minimum €10.000 instap. Wat toch veel is om (gespreid) in te stappen.
Of vinden jullie het eerder raar of nutteloos om gespreid in te stappen in een infrastructuurfonds en zien jullie dit eerder als een éénmalige grote aankoop?
Bij Binck kan ik deze gewoon per stuk aankopen(€104) en zonder instapkosten. Wel 1,42% beheerskosten. Dit is dan Whitehelm Infr R Acc, IE00BJSB2902. Dus weer een andere versie.
Bij dat M&G fonds zit je wel met 2% lopende kosten.
De meeste van die aandelen zijn intussen ook alweer aardig gestegen ondanks de mindere vooruitzichten.(veel minder verkeer op de autosnelwegen, luchthavens, enz)
Interessant artikel over Whitehelm :
https://www.tijd.be/markten-live/fondse ... 29425.html
@Wimpies,
Natuurlijk Eiffage niet te vergeten.Vandaag terug 3% eraf.
En eventueel Engie.
We zouden eens een top moeten samenstellen.
HICL
Tinc
3i Infrastructure PLC.
Eiffage
Engie
Whitehelm Capital Listed Core Infrastructure Fund acc
SPDR® S&P Global Infrastructure ETF ==>50% US gericht
Het meest recente rapport van Kepler over HICL
Bedankt voor uw interessante reactie
Whitehelm Capital bij Binck toch wel de transactiekost (€9,75) tot €500.
Maar ik neem uw reactie zeker mee in mijn overwegingen.
Toch niet, bij dit fonds rekent Binck geen kosten aan.
Het kan gekocht worden voor kleine bedragen, vandaag bericht van Binck gehad.
Enige vraag die ik heb is waarom de isin code bij Binck anders is?
Raar. Wanneer ik voor IE00BJSB2902 bij Binck Witehelm Infr R Acc een order ingeef voor €300, ik op controleren druk en daarna op kostenschatting zie ik €9,75 transactiekost staan. Wanneer ik een order ingeef voor €501 zie ik die transactiekost niet. Maar soit. Ik zal eens bellen. Al zal dat eerder iets voor begin volgende week zijn.
Je mag me eventueel het bericht van Binck dat u ontvangen heeft eens doorsturen via PM.
We komen er wel uit