Ing 5y USD floating rate notes 03/22
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
Vinny70
Ing 5y USD floating rate notes 03/22
Ing biedt deze obligatie met een minimum brutocoupon van 2,65% bruto aan.
Lijkt mij gezien de huidige rentes wel interessant,maar het blijft natuurlijk een risico.
Vooral het feit dat Ing de laatste maanden nogal negatief in het nieuws komt doet mij twijfelen om deze obligatie aan te kopen.
Is Ing bank momenteel een risico om in te beleggen,zitten ze werkelijk in slechte papieren?
Lijkt mij gezien de huidige rentes wel interessant,maar het blijft natuurlijk een risico.
Vooral het feit dat Ing de laatste maanden nogal negatief in het nieuws komt doet mij twijfelen om deze obligatie aan te kopen.
Is Ing bank momenteel een risico om in te beleggen,zitten ze werkelijk in slechte papieren?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous9
Re: Ing 5y USD floating rate notes 03/22
Vandaar ook het vraagteken achter mijn vraag.
Ik meende dat het duidelijk was dat ik u vroeg om een link te posten naar de prospectus of de investment summary, om de uitgifte te kunnen beoordelen.
Ik meende dat het duidelijk was dat ik u vroeg om een link te posten naar de prospectus of de investment summary, om de uitgifte te kunnen beoordelen.
Als je de huidige 2% inflatie in de optelsom betrekt, wordt je winst/ verlies volledig bepaalt door de wisselkoers.
Ik heb geen flauw idee hoe die binnen 5 jaar gaat zijn. Je kan je obligatie natuurlijk ten allen tijde verkopen, allicht met verlies denk ik dan.
Ik vind het beestje (te) mager.
Ik heb geen flauw idee hoe die binnen 5 jaar gaat zijn. Je kan je obligatie natuurlijk ten allen tijde verkopen, allicht met verlies denk ik dan.
Ik vind het beestje (te) mager.
-
pisa
Lijkt me absoluut niet interessant te zijn, aangezien het maximum rendement geplafonneerd is.
De overweging risico / potentieel rendement, wijst op een te hoog risico voor een te laag potentieel rendement.
Pessimistisch scenario: 2,458% / jaar
Neutraal scenario: 2,911% / jaar
Optimistisch scenario: 3,255% / jaar
Opgelet: dit zijn BRUTO rendementen, er moet dus RV af, en dan is dit nog voor alle mogelijke kosten.
Er is daarenboven:
een wisselrisico
een emittentrisico
een marktrisico
een liquiditeitsrisico
Alleen te overwegen als men er absoluut zeker van is dat de USD binnen 5 jaar hoger zal staan t.o.v. de Euro dan nu.
Als men daarvan overtuigd is bestaan er andere manieren om een hoger rendement te bekomen.
De overweging risico / potentieel rendement, wijst op een te hoog risico voor een te laag potentieel rendement.
Pessimistisch scenario: 2,458% / jaar
Neutraal scenario: 2,911% / jaar
Optimistisch scenario: 3,255% / jaar
Opgelet: dit zijn BRUTO rendementen, er moet dus RV af, en dan is dit nog voor alle mogelijke kosten.
Er is daarenboven:
een wisselrisico
een emittentrisico
een marktrisico
een liquiditeitsrisico
Alleen te overwegen als men er absoluut zeker van is dat de USD binnen 5 jaar hoger zal staan t.o.v. de Euro dan nu.
Als men daarvan overtuigd is bestaan er andere manieren om een hoger rendement te bekomen.
-
Vinny70
Gezien verhouding rendement-risico niet interessant is ga ik deze belegging dan maar laten voor wat het is.
Bedankt voor de info.
Wat is dit toch een interessant forum!
Bedankt voor de info.
Wat is dit toch een interessant forum!