ING en service...
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
ING en service...
Als trotse bezitter van een ING Lion Deposit wou ik graag mijn tegenrekening van Argenta naar Dexia zichtrekening veranderen. Aangezien ik het aantal banken wou gaan beperken. Ik stuurde hun Lion Deposit helpdesk een e-mailtje met hoe ik dat zou aanpakken. Blijkbaar wisten ze het zelf niet want hebben ze mijn e-mail naar een aantal collega's eerst doorgestuurd om het antwoord te weten (dit kon ik zien toen ze hadden geantwoord). Hun antwoord was dat je een tegenrekening van de Lion Deposit NIET kan laten wijzigen.
Vol ongeloof stuurde ik hen een e-mail dat het onwaarschijnlijk is wat ze vertellen. Want dat zou betekenen dat ik NOOIT van zichtrekening zou kunnen veranderen of te wel mijn Lion Deposit zou moeten sluiten en dat is niet echt slim van hen. Hilarisch dan ook dat ze mij gelijk gaven (het voelde alsof ik hun reglementen had kunnen maken lol) en ik de wijziging moest laten weten.
Ik stuurde ING een formele gehandtekende brief om mijn tegenrekening te laten wijzigen. Nadien vroegen ze dit ook nog eens per e-mail. Groot was mijn verbazing dat ik plots niet meer via Home'Banking mijn Lion Deposit kon bereiken.
Na een gesprekje met de technische dienst van ING bleek dat ze mijn Lion Deposit niet meer bestaat. Ik viel uit de lucht. Ik was er niet goed van want ik had enkele dagen eerder via mijn Dexia zichtrekening nog een overboeking ernaar gedaan. Zou dat geld dan verloren zijn? Snel had ik via Dexia Direct Net gekeken, en was het geld dat ik overgeschreven had, teruggestort. Na een controle van mij Argenta zichtrekening zag ik dat ze het saldo + de intresten hadden overgeboekt.
Na een telefoontje met de gewone klantendienst van ING bleek dus dat ze mijn ING Lion Deposit effectief hadden afgesloten. En dit zonder mijn aanvraag. Ze wisten zelf niet hoe het is gebeurd. En dit zonder ook maar 1 vorm van correspondentie, gewoon van de eene moment op de andere. Dus eigenlijk hebben ze me als klant gewoon buitengesmeten omdat ik mijn tegenrekening wou veranderen? Leuke service hebben ze daar. Ik begrijp er niets van. Ik vond het wel jammer, behalve dat je zelf geen rekeninguittreksels kan afdrukken, was ik best wel tevreden. Maar hier zakt mijn broek van af.
Vol ongeloof stuurde ik hen een e-mail dat het onwaarschijnlijk is wat ze vertellen. Want dat zou betekenen dat ik NOOIT van zichtrekening zou kunnen veranderen of te wel mijn Lion Deposit zou moeten sluiten en dat is niet echt slim van hen. Hilarisch dan ook dat ze mij gelijk gaven (het voelde alsof ik hun reglementen had kunnen maken lol) en ik de wijziging moest laten weten.
Ik stuurde ING een formele gehandtekende brief om mijn tegenrekening te laten wijzigen. Nadien vroegen ze dit ook nog eens per e-mail. Groot was mijn verbazing dat ik plots niet meer via Home'Banking mijn Lion Deposit kon bereiken.
Na een gesprekje met de technische dienst van ING bleek dat ze mijn Lion Deposit niet meer bestaat. Ik viel uit de lucht. Ik was er niet goed van want ik had enkele dagen eerder via mijn Dexia zichtrekening nog een overboeking ernaar gedaan. Zou dat geld dan verloren zijn? Snel had ik via Dexia Direct Net gekeken, en was het geld dat ik overgeschreven had, teruggestort. Na een controle van mij Argenta zichtrekening zag ik dat ze het saldo + de intresten hadden overgeboekt.
Na een telefoontje met de gewone klantendienst van ING bleek dus dat ze mijn ING Lion Deposit effectief hadden afgesloten. En dit zonder mijn aanvraag. Ze wisten zelf niet hoe het is gebeurd. En dit zonder ook maar 1 vorm van correspondentie, gewoon van de eene moment op de andere. Dus eigenlijk hebben ze me als klant gewoon buitengesmeten omdat ik mijn tegenrekening wou veranderen? Leuke service hebben ze daar. Ik begrijp er niets van. Ik vond het wel jammer, behalve dat je zelf geen rekeninguittreksels kan afdrukken, was ik best wel tevreden. Maar hier zakt mijn broek van af.
Laatst gewijzigd door Campzie op 8 maart 2009, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ING en service...
Straf verhaal, maar helaas niet het enige verhaal over gebrek aan service wat ik al over ING gehoord heb. Zelf heb ik nog geen problemen gehad met mijn ING Lion Deposit.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mijn beste beslissing die ik ooit genomen heb met betrekking tot ING was mijn lion deposit rekening opzeggen de 1ste dag dat ik mijn rekeningnr had gekregen, zonder er 1 verrichting mee te doen.
Ze beloven een rekening in 3 minuten maar na 3 weken had ik nog geen enkel bericht gekregen van hen. En als ik naar hun helpdesk belde stuurden ze me van het kastje naar de muur. Dit, samen met de niet zo fraaie dingen die ik hier en daar op fora las over ING maakten dat mijn vetrouwen al van voor mijn 1ste verrichting ver onder 0 gezakt waren. En dergelijke postings doen mij alleen maar glimlachen (niet uit leedvermaak tov jou hoor Campzie!!! Het komt alleen maar zeer amateuristisch over en ik ben blij dat ik er mijn geld ver van weg heb gehouden).
Ze beloven een rekening in 3 minuten maar na 3 weken had ik nog geen enkel bericht gekregen van hen. En als ik naar hun helpdesk belde stuurden ze me van het kastje naar de muur. Dit, samen met de niet zo fraaie dingen die ik hier en daar op fora las over ING maakten dat mijn vetrouwen al van voor mijn 1ste verrichting ver onder 0 gezakt waren. En dergelijke postings doen mij alleen maar glimlachen (niet uit leedvermaak tov jou hoor Campzie!!! Het komt alleen maar zeer amateuristisch over en ik ben blij dat ik er mijn geld ver van weg heb gehouden).
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
ik vind het erg voor u maar langs de andere kant ben ik blij dat ik niet meer alleen sta.Campzie schreef:
Dus eigenlijk hebben ze me als klant gewoon buitengesmeten omdat ik mijn tegenrekening wou veranderen? Leuke service hebben ze daar. Ik begrijp er niets van. Ik vond het wel jammer, behalve dat je zelf geen rekeninguittreksels kan afdrukken, was ik best wel tevreden. Maar hier zakt mijn broek van af.
Ik had voordien al heel mijn wedervaren met ING aangekaard en kon best begrijpen dat velen het als ongeloofwaardig en absurd verhaal zouden bestempelen. Ge zoudt op den duur aan u zelf beginnen te twijfelen.
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Het is volgens mij de bedoeling van ING dat je het volledig pakket neemt, dus met (gratis
) zichtrekening.
Nu Hogerand promoot dat soort "weinig personeel/veel rendement" toestand; het personeel ziet het anders natuurlijk.
Nu Hogerand promoot dat soort "weinig personeel/veel rendement" toestand; het personeel ziet het anders natuurlijk.
Het zou kunnen dat ze liever hebben dat je daar ook een zichtrekening opent. Ik had ook een zichtrekening bij een andere bank en misschien dat ze daardoor inderdaad tegenwerkten en de opening van die rekening maar bleef duren. Maar goed, dan moeten ze er ook geen reclame voor maken dat je bij deze rekening geen zichtrekening bij hen moet hebben.ted schreef: Het is volgens mij de bedoeling van ING dat je het volledig pakket neemt, dus met (gratis) zichtrekening.
Nu Hogerand promoot dat soort "weinig personeel/veel rendement" toestand; het personeel ziet het anders natuurlijk.![]()
Ik was op die moment op zoek naar een internet-spaarrekening zonder meer, dus hun systeem leek me ideaal. Na een week of 3-4 was mijn geduld echter op en ben ik ergens anders op zoek gegaan naar een internet-spaarrekening. Uitgerekend bij een bank waar ik al een zichtrekening had vond ik er één die nog voordeliger bleek te zijn dan bij ING, dus echt geen seconde spijt gehad.
Ik heb bij ING een beetje het gevoel dat ze denken dat de mensen gaan komen smeken om hun geld bij hen te mógen zetten. Dat pakt bij mij niet...
En inderdaad centenkliever, jouw verhaal had ik ook gelezen bij mijn zoektocht naar info over de service van ING. Die kon tellen als waarschuwing
-
JurgenG
Ook hier enkele negatieve ervaringen met ING in de laatste maanden:
Maar het zal mij worst wezen, de rekeningen zijn opgezegd.
- mijn privérekeningen die plots zichtbaar worden op de homebank van mijn bedrijf (beheerd door een bediende)
- 7 weken geen rekeningafschriften kunnen afdrukken van het bedrijf door (alweer) een 'computerfoutje'
Ik heb mijn vragen over de veiligheid van de homebank 2 paswoorden geven toegang tot ALLESJurgenG schreef: Ook hier enkele negatieve ervaringen met ING in de laatste maanden:Het zal allemaal verbeteren nu ze ook de planten geen water meer mogen geven...
- mijn privérekeningen die plots zichtbaar worden op de homebank van mijn bedrijf (beheerd door een bediende)
- 7 weken geen rekeningafschriften kunnen afdrukken van het bedrijf door (alweer) een 'computerfoutje'
Wat als je zit met een SPYware
Virusscaner zijn NIET onfeilbaar
Dat gaat zowat in dezelfde lijnen als hierboven vermeld, maar i.p.v. te moeten smeken om een digipass laten ze je ervoor betalen, 15 EUR eens je de leeftijd van 26 bereikt hebt. Dus ze willen je laten betalen voor veiligheid.ted schreef: Ik heb mijn vragen over de veiligheid van de homebank 2 paswoorden geven toegang tot ALLES.
Wat als je zit met een SPYware
Virusscaner zijn NIET onfeilbaar![]()
Zelf heb ik tot nu toe nog geen slechte ervaringen, buiten de lange openingstermijn...