ING International Currency Management Fund - Euro Corporate
TIP
ING International Currency Management Fund - Euro Corporate
Ik werd zopas gecontacteerd door mijn huisbankier voor een gesprek om eventueel in te tekenen in het fonds ING International Currency Management Fund - Euro Corporate 2017 .
isin cap LU0827987818
isin dis LU0827987909
Voelt iemand onder de gewaardeerde spaargidsfondsenkenners zich geroepen tot een analyse ?
Met dank .
isin cap LU0827987818
isin dis LU0827987909
Voelt iemand onder de gewaardeerde spaargidsfondsenkenners zich geroepen tot een analyse ?
Met dank .
Re: ING International Currency Management Fund - Euro Corpor
Ik wou voor jou eens een specialleke doen maar...
Dit fonds werd pas opgericht op 24/09/2012: dat is als een lotje kopen in de loterij.
Laat die fondsbeheerder eerst eens bewijzen wat ie waard is. Binnen een jaar of 5 kan het fonds in mijn screenings komen.
Dit fonds werd pas opgericht op 24/09/2012: dat is als een lotje kopen in de loterij.
Laat die fondsbeheerder eerst eens bewijzen wat ie waard is. Binnen een jaar of 5 kan het fonds in mijn screenings komen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Met deze woorden in het achterhoofd zal ik een bezoekje brengen aan de bank en me alleszins niet laten overhalen tot instappen . Luisteren kost toch niets .
Leek me allemaal zo ingewikkeld ook in de prospectus
Leek me allemaal zo ingewikkeld ook in de prospectus

Het is een product met een vaste looptijd van 5 jaar en één maand, geen "open" fonds.
Je weet niet welke obligaties er in zitten, je weet totaal niet welk rendement je van zoiets kan verwachten. Er zijn ook geen eerdere producten om mee te vergelijken.
Een "open" fonds (zonder vaste looptijd) is veel transparanter, dit product is een beetje "a shot in the dark".
Je weet niet welke obligaties er in zitten, je weet totaal niet welk rendement je van zoiets kan verwachten. Er zijn ook geen eerdere producten om mee te vergelijken.
Een "open" fonds (zonder vaste looptijd) is veel transparanter, dit product is een beetje "a shot in the dark".
Samengevat gaat het hierom (info DBank)
"Dit nieuwe fonds werd speciaal gecreëerd om een antwoord te bieden op de vraag naar een gediversifieerde obligatie-investering binnen één handomdraai. De portefeuille zal uitsluitend bestaan uit bedrijfsobligaties. Bij lancering zal 75% van de obligaties het ‘Investment Grade’ label dragen, 25% het ‘High Yield’. De weging van de financiële sector zal maximaal 25% bedragen.
Net als een gewone obligatie heeft het fonds een vaste looptijd van 5 jaar en één maand. Wenst u het potentiële rendement jaarlijks te incasseren via coupons, dan kiest u voor het distributiecompartiment van deze bevek. Indien u de coupons echter tot eindvervaldag wilt opsparen, dan opteert u voor het kapitalisatiecompartiment. Bovendien is de potentiële meerwaarde van dit laatste compartiment vrijgesteld van roerende voorheffing onder de huidige fiscale regelgeving, gezien het fonds geen Europees paspoort heeft. "
De vraag is natuurlijk of een obligatieportefeuille die nu samengesteld wordt met relatief lage interestvoeten, niet vlug aan waarde zal verliezen eens de interest weer wat stijgt?
"Dit nieuwe fonds werd speciaal gecreëerd om een antwoord te bieden op de vraag naar een gediversifieerde obligatie-investering binnen één handomdraai. De portefeuille zal uitsluitend bestaan uit bedrijfsobligaties. Bij lancering zal 75% van de obligaties het ‘Investment Grade’ label dragen, 25% het ‘High Yield’. De weging van de financiële sector zal maximaal 25% bedragen.
Net als een gewone obligatie heeft het fonds een vaste looptijd van 5 jaar en één maand. Wenst u het potentiële rendement jaarlijks te incasseren via coupons, dan kiest u voor het distributiecompartiment van deze bevek. Indien u de coupons echter tot eindvervaldag wilt opsparen, dan opteert u voor het kapitalisatiecompartiment. Bovendien is de potentiële meerwaarde van dit laatste compartiment vrijgesteld van roerende voorheffing onder de huidige fiscale regelgeving, gezien het fonds geen Europees paspoort heeft. "
De vraag is natuurlijk of een obligatieportefeuille die nu samengesteld wordt met relatief lage interestvoeten, niet vlug aan waarde zal verliezen eens de interest weer wat stijgt?
Daar valt dus geen zinnig woord over te zeggen, gezien we niet exact weten hoe het product zal samengesteld worden. Indien ze het bomvol obligaties stoppen die sterk boven de 100% noteren, is kapitaalverlies niet uitgesloten.stranger schreef: De vraag is natuurlijk of een obligatieportefeuille die nu samengesteld wordt met relatief lage interestvoeten, niet vlug aan waarde zal verliezen eens de interest weer wat stijgt?
Een gewoon fonds kan je verkopen als de rentes aantrekken. De kans is groot dat je dit product op zo'n moment gewoonweg niet verkocht krijgt. Het fonds kan zelfs beslissen om tijdelijk geen uitstap toe te staan.
Ik vind dit fonds niet op Ing !
Ze proberen hier snel een graantje mee te pikken van de obligatiegekte van vele beleggers.
Commissie binnen en het risico bij de klant.
Commissie binnen en het risico bij de klant.
@Evita: het beheer van dit product zit bij ING. Ga echter eens kijken bij DB: zij zijn de distributeur.
En voor de liefhebbers: 1 % instapkosten: oké er zijn soms ook obligatie's boven pari, maar toch.
Als je dan hun voorbeeld neemt: Renault dat 3,20 % geeft: als je daar dan 0,60 % als jaarlijks beheer moet voor afdokken en daar dan ook nog eens RV op betalen: zouden we dan die centen toch maar niet op een spaarboekje laten staan ?
En voor de liefhebbers: 1 % instapkosten: oké er zijn soms ook obligatie's boven pari, maar toch.
Als je dan hun voorbeeld neemt: Renault dat 3,20 % geeft: als je daar dan 0,60 % als jaarlijks beheer moet voor afdokken en daar dan ook nog eens RV op betalen: zouden we dan die centen toch maar niet op een spaarboekje laten staan ?