ING Nieuwe beleggingsbenadering
TIP
ING Nieuwe beleggingsbenadering
Hallo,
Ik heb begin augustus een e-mail van ING ontvangen over de "Nieuwe beleggingsbenadering": "Een vernieuwd beleggingsaanbod om nog beter aan uw behoeften te voldoen. Om nog beter aan uw wensen en visie te voldoen. Om u in staat te stellen uw project te realiseren, groot of klein." ;-))
Usual bank bullshit.
Het heeft het over de ING Self Invest beleggingsrekening en de ING Invest Advice beleggingsrekening.
"Beschikt u over een beleggingsprofiel? Dan vindt u hierop de geselecteerde fondsen van onze bevoorrechte partners, de ING structured notes en de bestaande Record Bank kasbons.
Beschikt u niet over een beleggingsprofiel, dan vindt u deze beleggingen op de ING Self Invest beleggingsrekening.
Bij de invoering zal dit vernieuwde aanbod een reeks nieuwe kenmerken met zich meebrengen. Het betekent ook veranderingen voor u en uw beleggingen. U zult gedetailleerd worden ingelicht.
Om deze wijzigingen door te voeren, zal over enkele maanden een technische update van uw beleggingsportefeuille plaatsvinden.
Wees gerust: alles zal automatisch gebeuren, u hoeft zelf niets te doen. Ongeveer 2 weken voor deze update ontvangt u een gepersonaliseerde brief waarin in detail wordt uitgelegd wat er voor u en uw beleggingen zal veranderen en waar u tijdens de update op moet letten."
Op 6 september heb ik een boodschap van ING ontvangen dat het zal op 6 november gebeuren .
Sindsdien, niets meer.
Als ik goed begrijp: als men over een beleggingsprofiel beschikt, krijgt men dan automatisch een ING Invest Advice beleggingsrekening geopend. Als men NIET over een beleggingsprofiel beschikt, krijgt men dan automatisch een ING Self Invest beleggingsrekening geopend ?
Er is geen sprake van keuze of kost van de twee opties.
Geen info gevonden in de tarief.
Weet iemand hier iets meer over?
Ik heb begin augustus een e-mail van ING ontvangen over de "Nieuwe beleggingsbenadering": "Een vernieuwd beleggingsaanbod om nog beter aan uw behoeften te voldoen. Om nog beter aan uw wensen en visie te voldoen. Om u in staat te stellen uw project te realiseren, groot of klein." ;-))
Usual bank bullshit.
Het heeft het over de ING Self Invest beleggingsrekening en de ING Invest Advice beleggingsrekening.
"Beschikt u over een beleggingsprofiel? Dan vindt u hierop de geselecteerde fondsen van onze bevoorrechte partners, de ING structured notes en de bestaande Record Bank kasbons.
Beschikt u niet over een beleggingsprofiel, dan vindt u deze beleggingen op de ING Self Invest beleggingsrekening.
Bij de invoering zal dit vernieuwde aanbod een reeks nieuwe kenmerken met zich meebrengen. Het betekent ook veranderingen voor u en uw beleggingen. U zult gedetailleerd worden ingelicht.
Om deze wijzigingen door te voeren, zal over enkele maanden een technische update van uw beleggingsportefeuille plaatsvinden.
Wees gerust: alles zal automatisch gebeuren, u hoeft zelf niets te doen. Ongeveer 2 weken voor deze update ontvangt u een gepersonaliseerde brief waarin in detail wordt uitgelegd wat er voor u en uw beleggingen zal veranderen en waar u tijdens de update op moet letten."
Op 6 september heb ik een boodschap van ING ontvangen dat het zal op 6 november gebeuren .
Sindsdien, niets meer.
Als ik goed begrijp: als men over een beleggingsprofiel beschikt, krijgt men dan automatisch een ING Invest Advice beleggingsrekening geopend. Als men NIET over een beleggingsprofiel beschikt, krijgt men dan automatisch een ING Self Invest beleggingsrekening geopend ?
Er is geen sprake van keuze of kost van de twee opties.
Geen info gevonden in de tarief.
Weet iemand hier iets meer over?
Re: ING Nieuwe beleggingsbenadering
Het is wel niet een antwoord op de vraag maar dit wil ik toch melden.
Ik geef vandaag een kooporder voor Barco in bij ING homebank .
Kosten bij aankoop:
Schatting van de afrekening
Brutobedrag2.451,40 EUR
+ Kosten20,00 EUR
+ Belastingen8,58 EUR
Dit is niet overdreven.
Maar er is ook een melding bij eventuele verkoop:
Kosten bij verkoop na 5 jaren
(Aanbevolen beleggingstermijn)
Kosten verbonden aan beleggings- en nevendiensten:
ING-kosten (0.49%)60,60 EUR
+ Taksen (0.18%)21,51 EUR
= Subtotaal (0.67%)82,11 EUR
Dit vind ik wel overdreven. De kosten verminderen wel wat als men ze minder lang bijhoudt, maar dit is niet veel!
Kosten bij aankoop:
Brutobedrag2.451,40 EUR
+ Kosten20,00 EUR
+ Belastingen8,58 EUR
Dit is niet overdreven.
Dit vind ik wel overdreven. De kosten verminderen wel wat als men ze minder lang bijhoudt, maar dit is niet veel!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Te zien aan de verhouding van tax, schatten ze misschien in dat over 5 jaar Barco koers x2,5 zal staan.kaohsiung schreef: ↑20 oktober 2021, 12:40 Het is wel niet een antwoord op de vraag maar dit wil ik toch melden.
Kosten bij aankoop:
Brutobedrag2.451,40 EUR
+ Kosten20,00 EUR
+ Belastingen8,58 EUR
Dit is niet overdreven.
Je hebt dan een waarde van ~ 6.000 EUR
Transactiekost aan hudige bedragen zou dan ~30 EUR zijn (0,5%, min 20 EUR).
Misschien schatten ze dat hun prijzen over 5 jaar verdubbeld zullen zijn ?
Waarom bij ING ?
Bij de meeste "Belgische" brokers betaal je 7,5 EUR tot 2.500 EUR op Euronext Brussel...
Bewaarloon zal ook omvat zijn in de ING-kosten op 5 jaar. Komt toch ook al op een kleine 20€ op 5 jaar bekeken.
ING was mijn werkgever tijdens gans mijn loopbaan en ik wil hem trouw blijven. Mijn echtgenote zit bij Bolero.
Ja de uitleg die ING geeft is heel onduidelijk !
Bewaarloon wordt maandelijks gedebiteerd op rekening !
Ja de uitleg die ING geeft is heel onduidelijk !
Bewaarloon wordt maandelijks gedebiteerd op rekening !