ING Performance Account
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Niet gereglementeerde spaarrekeningen
Wer van die onduidlijke en onbetrouwbare produckten.
Is heel de miserie daarmee niet begongen?
Is heel de miserie daarmee niet begongen?
als rabobank nu eens de moed zou hebben om een spaarrekening met enkel een basisrente te lanceren 
maar nee, in hun radiospot zeggen ze dat ze "geen problemen willen krijgen met de wet"
Rabobank.be, recht door zee ?
Ze kunnen perfect een spaarrekening lanceren die 2,5% basisrente geeft. Dat is 2,13 % netto
maar nee, in hun radiospot zeggen ze dat ze "geen problemen willen krijgen met de wet"
Ze kunnen perfect een spaarrekening lanceren die 2,5% basisrente geeft. Dat is 2,13 % netto
Waiting for the financial meltdown...
ING Performance Account : Hoogrentende Spaarrekening.
Ik vraag me af of de nieuwe reclame van ING niet minstens misleidend te noemen valt.
5% bruto na 2 jaar, 4,25 % netto. Dit is welliswaar NIET per jaar maar in zijn totaliteit na 2 jaar. Dus 2,5% bruto - 2,12% netto.
Bijna was ik enthousiast, maar m'n enthousiasme is alweer gekelderd
.
https://promo.ing.be/performanceaccount ... nceAccount
5% bruto na 2 jaar, 4,25 % netto. Dit is welliswaar NIET per jaar maar in zijn totaliteit na 2 jaar. Dus 2,5% bruto - 2,12% netto.
Bijna was ik enthousiast, maar m'n enthousiasme is alweer gekelderd
https://promo.ing.be/performanceaccount ... nceAccount
is idd heel misleidend ... en dat is ook de bedoeling denk ik.
bij het geven van percentages denken mensen automatisch dat het per jaar is.
Bedoel je dan dat Rabobank ook een niet-gereglementeerde spaarrekening moet aanbieden of begrijp ik dat verkeerd?Roeland schreef: als rabobank nu eens de moed zou hebben om een spaarrekening met enkel een basisrente te lanceren
wat is de definitie van een niet-gereglementeerde spaarrekening?
1) dat men RV moet betalen vanaf de eerste euro en er dus geen vrijstelling is van 17xx euro? 2) nog iets anders?
1) dat men RV moet betalen vanaf de eerste euro en er dus geen vrijstelling is van 17xx euro? 2) nog iets anders?
-
ntrescinski
- Jr. Member

- Contacteer:
Als er overal waar het percentage staat 'NA 2 jaar' wordt vermeld, vind ik het toch niet meer zo onduidelijk...SilverX schreef: is idd heel misleidend ... en dat is ook de bedoeling denk ik.
dank voor de reactie, dacht dat het op jaarbasis werd berekend
Eigenlijk moet de vraag andersom gesteld worden : wat is een gereglementeerde spaarrekening ?lev schreef: wat is de definitie van een niet-gereglementeerde spaarrekening?
Dit is een spaarrekening waar voorwaarden aan verbonden zijn die worden opgelegd door de regering,
en in ruil waarvoor onze regering een vrijstelling toekent van Roerende Voorheffing op de eerste schijf
van de verworven intresten (1730€ in 2009).
De huidige voorwaarden die door onze regering hieraan verbonden worden, zijn intussen genoeg bekend.
Voor alle andere vormen van rekeningen zijn de banken volledig vrij om zélf te bepalen welke voorwaarden
zij willen geven. (vermits deze niet gereglementeerd worden door de regering)
Dat kan gaan van spaarrekening met vaste termijn tot hoogrenterende spaarrekening, zichtrekening, enz...
Maar : op deze rekeningen heb je als klant geen recht op de vrijstelling van RV en betaal je dus inderdaad
15% vanaf de eerste euro intrest.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 6 april 2009, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ING Performance Account
Reclame is ronduit misleidend.
5% op 2 jaar. ... Volgens dezelfde redenering krijg je bij CE 8% op 2 jaar of zelfs 22.5% op 5 jaar.
Ik begrijp niet waarom hier niet ingegrepen wordt (is er dan geen enkele politieker die in de media wil komen).
5% op 2 jaar. ... Volgens dezelfde redenering krijg je bij CE 8% op 2 jaar of zelfs 22.5% op 5 jaar.
Ik begrijp niet waarom hier niet ingegrepen wordt (is er dan geen enkele politieker die in de media wil komen).
zijn banken niet verplicht om het jaarlijks rendement te geven ? Ik dacht dat zo een misleidende reclame gewoon niet mocht 
-
Maradona
Hoe zit dat met die niet gereglementeerde rekeningen?
Mogen die bestaan als ze niet reglementair zijn? Wat zijn de gevolgen? Ben je er niet op beschermd?
Mogen die bestaan als ze niet reglementair zijn? Wat zijn de gevolgen? Ben je er niet op beschermd?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Eigenlijk net hetzelfde als met de reclamefolders van de GB/Carrefour met de prijzen uitgedrukt per 500gram ipv per kilo. Daar hadden ze wel de prijs per kilo in het klein bijgedrukt om te voldoen aan de wet.nielst schreef:Als er overal waar het percentage staat 'NA 2 jaar' wordt vermeld, vind ik het toch niet meer zo onduidelijk...SilverX schreef: is idd heel misleidend ... en dat is ook de bedoeling denk ik.
Maar wat zegt de transparante
Artikel: GB/Carrefour
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ze zijn NIET GEREGLEMENTEERD (vallen buiten de kader van wet op spaarrekening met VRIJSTELLING van RV maar wel REGLEMENTAIR.Maradona schreef: Hoe zit dat met die niet gereglementeerde rekeningen?
En JA ze zijn GEWAARBORGD
Daar het de bedoeling is dat je geld 2 JAAR laat staan (om de PREMIE te krijgen) is het best normaal dat ment spreekt over rendement NA 2 JAAR.
Het rendement is immer niet CONSTANT door de tijd
1.5% BRUTO tot 2 jaar-1dag en dan
1 dag later 2% op EEN DAG
Het rendement mag dan wel poverkes lijken NU men zal misschien wel anders piepen als de ECB haar rente tot NUL of 0.25 heeft laten zakken.
DOCH zijn er andere even veilige produkten waar je rente GEGARANDEERD is voor 2 of 3 Jaar (Kasbons - staatsbon enz.) Het VOORDEEL zit hem hierin dat je kunt (als het nodig is) DIREKT over je geld beschikken. Je wordt er wel voor zwaar bestraft
MIJN GELD ZIEN ZE DAAR ALVAST NIET