Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

ING schaft Phonebanking af

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
E.T. phone home
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer E.T. phone home
Verstuur privébericht

ING schaft Phonebanking af

• Citeer

Bericht door E.T. phone home » 24 mei 2013, 01:45

Noem het een lichte vorm van paranoïa of wat dan ook, maar ik ben geen voorstandster van Homebanking. Vooral door alles wat men hoort i.v.m. hacken enz...
Al jaren gebruik ik Phonebank voor mijn overschrijvingen.

Dit leek me de veiligste optie, alsook onafhankelijk van mijn PC en internetverbinding.
Aangezien, ondanks 35 euro kosten/jaar voor het "onderhouden" van mijn zichtrekening, beslist de ING nu om dit af te schaffen.
Twee opties : of ik ga met elke overschrijving naar de bank = tijdverlies.
Of ik geef dan toch maar toe aan Homebanking, waarvan de meesten me wel zullen vertellen dat ze het al jaren probleemloos doen maar je zal maar één van die personen zijn wiens PC of internetverbinding gehackt werd.
Of je zal op de dag dat je je overschrijvingen wenst te doen problemen hebben met je PC of internetverbinding...
Dan hebben we het nog niet over talloze mensen die over geen PC/internet beschikken of er niet mee om kunnen.
Ze doen maar de banken, zonder de klanten te contacteren die jaarlijks flink betalen voor een zichtrekening en spaarrekening.
Diegenen, zoals ik, die hun zichtrekening willen behouden omwille van het feit dat veranderen een hele hoop werk met zich meebrengt.
Zoals de rekeningen die via domiciliëring gebeuren aanpassen, je werkgever alles laten aanpassen zodat elke maand je rekening terug wat aangevuld wordt, het ziekenfonds die de terugbetalingen rechtstreeks op de rekening storten, en ik vergeet er vast nog een hoop...

Zoals alles, ondanks de "evolutie", regelmatig verkeerd loopt krijg je 9 kansen op 10 wel problemen met het één of ander die je vergat aan te passen/waar je het aanpaste de administratie fout liep.

Maar we wijken af van het onderwerp ondertussen.
Voor mij persoonlijk betekent het een zeker gevoel van onveiligheid als ik straks moet overstappen naar Homebanking.
Voor andere mensen zal het inhouden dat ze voor hun overschrijving telkens naar hun bank zullen moeten stappen of rijden.

Ik denk niet dat éénmaal ze het gestart hebben en nu éénmaal het op punt staat Phonebanking de bank veel kost, als het hen dan al iets kost.
Schandalig vind ik dit, opnieuw de klanten van wiens geld ze leven voorbij lopen en pushen tot andere manieren van werken.
We betalen voor ons eigen geld, krijgen amper nog interesten op onze spaarboek (mijn spaarcenten staan gelukkig niet meer bij ING) en in ruil voor de weinige dienstverlening die ze nog bieden nemen ze ons nu nog iets extra af!

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: ING schaft Phonebanking af

• Citeer

Bericht door ludo » 24 mei 2013, 04:28

Dat homebanking een evolutie is en inderdaad gehackt wordt is een bewezen feit gezien de banken serieuse bedragen moeten uitbetalen aan schadevergoedingen aan klanten.
Dat bankkantoren meer en meer toegespitst worden op persoonlijke klanten-benadering of op afspraak voor hun klanten,en ook veel kantoren gesloten worden.
Wat je eventueel kan doen,is home banking laten afsluiten,en je overschrijvingen zelf gaan uitvoeren in een bankterminaal waarvan sommige 24 op 24 open zijn.
Of dit kan beletten dat je rekening dan niet meer kan gehackt worden durf ik niet met 100% zekerheid stellen. En ik denk dat een telefoonlijn ook wel makkelijker af te tappen valt en via de inpulsen van de lijn kan achterhaald worden welke toetsen je gebruikt.
Zolang je met banken werkt en of een rekening hebt kan je geld verliezen op gelijk welke manier,das in het verleden al genoeg duidelijk geworden. Maar je bent nu eenmaal verplicht om een rekening te hebben.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Lanius
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Lanius
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lanius » 24 mei 2013, 09:27

Homebanking is enkel onveilig als je zelf onveilig werkt.

1: reageer nooit op mails waarin ze je gegevens vragen
2: installeer een up te date virusscanner
3: hou de codes die je moet invoeren ergens apart, leg ze niet op je bureau.
4: bezoek geen sites waarvan je kan vermoeden dat je ze gaan oplichten

En dan is homebanking heel veilig. Op straat kunnen ze je ook altijd overvallen en je bankkaart stelen en de code uit je strot rammen.

TNTim
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer TNTim
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TNTim » 24 mei 2013, 13:01

Lanius schreef:Homebanking is enkel onveilig als je zelf onveilig werkt.

1: reageer nooit op mails waarin ze je gegevens vragen
2: installeer een up te date virusscanner
3: hou de codes die je moet invoeren ergens apart, leg ze niet op je bureau.
4: bezoek geen sites waarvan je kan vermoeden dat je ze gaan oplichten

En dan is homebanking heel veilig. Op straat kunnen ze je ook altijd overvallen en je bankkaart stelen en de code uit je strot rammen.
Ik denk niet dat je de verantwoordelijkheid volledig bij de gebruiker kan leggen. Wat je zegt is wel waar, het overgrote deel van de hackpogingen gaan hiermee verholpen zijn!
Maar niet iedereen is een computerwiz en heeft de laatste antivirussoftware, firewall, besturingsupdates, ...

En zelfs dan nog, regelmatig hoor je van achterpoortjes in besturingssystemen waardoor hackers toegang hadden kunnen krijgen tot jouw computer. Wat ze dan bijvoorbeeld kunnen doen is in jouw favorieten de link naar homebanking vervangen door een eigen link met een exact hetzelfde uitziende pagina. (daarom ook steeds checken als je inlogt op thuisbankieren of de link wel klopt) Alleen komen de door jou ingegeven codes dan niet bij jouw bank terecht, maar bij de dieven. Jij denkt dat je safe zit, want je hebt toch de link gebruikt die je altijd gebruikte en alles zag er officiëel uit. Ondertussen ben je wel je geld kwijt...

Wat je kan doen is de rekeningen die je niet vaak gebruikt, maar waar wel veel geld op staat, onzichtbaar maken op thuisbankieren. Dat heb ik ook gedaan toen we een jaartje terug het volledige verbouwbudget op onze spaarrekening hadden staan. Hadden we de rekening toch nodig om grote facturen van aannemers te betalen, volstond een telefoontje naar de bank om de rekening voor een paar dagen zichtbaar te maken. Ze zouden je dan al moeten hacken in die paar dagen, ofwel én je thuisbankieren hacken + naar onze vertrouwenspersoon bij de bank bellen tijdens de openingsuren én onze stem zodanig nabootsen dat ze hem kunnen overtuigen dat wij het zijn. :P

E.T. phone home
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer E.T. phone home
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door E.T. phone home » 24 mei 2013, 13:54

@ Ludo : Tja, ik kan inderdaad mijn overschrijvingen via de bankterminal doen, maar het komt er toch uiteindelijk op neer dat ik me er nu wel moet voor verplaatsen. Sowieso moet dat ook om geld af te halen of mijn uittreksels te krijgen, doch een overschrijving neemt wat meer tijd in en kan je toch rustiger thuis op je gemak doen zonder dat er iemand staat te wachten achter jou...alles goed nakijken enz...
De mogelijkheid dat via de telefoon zou kunnen gesjoemeld worden was ik voordien ook wel eens bij stil gestaan : het lijkt me ook niet onmogelijk, maar ik denk dat ze zich daar minder gaan mee bezighouden daar er waarschijnlijk meer mensen met Homebanking werken ;)

@ Lanius : Ik kan ook seffens slachtoffer worden van een dodelijk ongeval, dan heeft het ook geen belang meer of ik met Phone/Homebanking werk :P
Nee, serieus : natuurlijk ben je nooit 100% veilig als je met geld omgaat en je kan niet zonder leven. Mij gaat het vooral om het feit dat ze iets wegnemen die wat mij betreft redelijk veilig en handig was om mee te werken. Dit verdienen we wel als klant die zoveel betaalt.
Ben geen computernerd, dus voor de meeste punten die je opsomde kan ik me wel veilig stellen.
Maar ergens moet je je codes wel bijhouden tenzij je een onfeilbaar geheugen hebt.

@ TNTim : Als ik aan de slag ga met Homebanking is de tip handig die je vernoemt i.v.m. het onzichtbaar maken.
De meeste spaarcenten staan bij andere banken waarmee ik ook niet online werk (je krijgt nergens nog veel, maar er zijn toch iets interessantere spaarrekeningen dan bij ING :) ).
In principe zal het dus niet snel nodig zijn (het onzichtbaar maken), toch zou ik ook niet graag mijn zichtrekening plots op nul zien staan.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 24 mei 2013, 14:38

Vroeger heb ik nog geweten dat er in bankkantoren een klein postbusje aanwezig was waar je je manuele overschrijvingen in kon deponeren,zodat je niet moest aanschuiven aan het loket. Weet niet of deze service nu nog gebruikt wordt.
Misschien de nachtkluis????
Online banking is inderdaad wel handig om je overschrijvingen te doen, de meest sla je op onder je favorieten,en zo heb je geen invulwerk meer. Ook is het zo dat er al veel dommicileringen zijn zoals gsm-water-gas-electa-huur-verzekering,,, enz. enz.
Wat je wel zou kunnen doen is de rekening welke je gebruikt voor je overschrijvingen enkel van het nodige saldo te voorzien op het moment dat je betaling wil uitvoeren via home banking.
Maar je ziet direkt dat je dan weer een andere rekening moet hebben,waar ook geld op staat om over te schrijven naar de rekening met home banking.. is vicieuse cirkel.

Ander mogelijkheid is geen geld of direkt al je geld afhalen als ze je loon storten, zo staat je rekening op nul, op moment dat je overschrijvingen moet doen via home banking enkel het nodige geld storten op je rekening via de geldautomaat.....

Misschien dat DE POST je een uitkomst kan bieden, kan je thuis je manuele overschrijvingen invullen, en naar de post gaan om de kontante betaling/overschrijving daar uit te laten voeren. Zo heb je geen pfone of home banking vandoen.
En dan maar hopen dat ze ondertussen de Bank of de rekening waar ze je loon op storten niet hacken,of failliet gaat,,,want dan kan je zelf nog geen geld meer uit de muur gaan halen om je manuele overschrijvingen te betalen als je naar de post zou gaan. Zo zie je maar, ni simpel... zo weinig mogelijk geld op je rekening om eventuele schade te beperken
Het electronisch tijdperk is al tijdje ingezet,en het heeft zijn goede maar ook zijn slechte kantjes...pfone banking - home banking - via je gsm - ipad - enz. nog even en we krijgen in ons lijf nen chip...

Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 24 mei 2013, 17:09

Het is menselijk om bang te zijn van iets dat je niet goed kent, of van iets dat je niet goed kan inschatten. Maar mensen handelen vaak erg irrationeel op bepaalde risico's. Zo is de kans dat je een ernstig auto-ongeval gaat meemaken wellicht een veelvoud van de kans dat je ooit geld verliest aan hackers. Toch begeven we ons elke dag zonder angst in het verkeer, maar zijn we bang van homebanking. Bovendien krijg je normaal gezien je geld terug van de bank als er sprake is van hacking.

De belangrijkste tips zijn hier al gegeven:
- tik zelf manueel het webadres in van je homebanking. Dus zeker niet via links in mails.
- zorg voor een virusscanner. Dit moet je eigenlijk toch al hebben, ook zonder homebanking.
Voor zover ik weet gebruiken alle banken tegenwoordig een digipass. Dit is een bijzonder veilig systeem. Zelfs al slaagt een hacker er in om alles 'af te luisteren' op je PC, dan kan hij nog altijd niets doen zonder je digipass, aangezien de codes wijzigen bij elke transactie.

Het zou mij niet verwonderen, dat er vroeger meer geknoeid werd met papieren overschrijvingen dan dat er nu digitaal geknoeid wordt.

Frisse Freddy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Frisse Freddy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frisse Freddy » 24 mei 2013, 19:12

Goed gezien van de banken: schaf elke fysiek contact af met de klant (kantoren, phonebanking) en als het misloopt kan de klant enkel nog vloeken op z'n kaartlezer of digipass.

Als er nog eens een crisis uitbreekt: enkel nog 'geen toegang tot het systeem"

;)

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 25 mei 2013, 10:52

Als je met een fysieke bank werkt, en er breekt een crisis uit, denk je dat je dan nog geld kan afhalen in je kantoor?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

9 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy