ING
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: ING
Janu :
de app starten en inloggen
links boven op de drie streepjes klikken
Eerst naar DOE HET ZELF ZONE gaan nu
dan kies je 'mijn rekeningen en kaarten'
Zichtrekening sluiten staat bovenaan. Voor de spaarrekening nogal wat lijnen lager.
Enjoy !
@janu:
Zoals haelewyn stelt, maar zet wel eerst je tempo spaarrekening op nul door de bedragen die er op staan te transfereren naar je zichtrekening bij ING. Dit kan geleidelijk aan (rekening houdend met nog te verwerven getrouwheidsintresten):je hebt immers nog +2 maanden voor de kostenaanrekening door ING ingaat. Of je kan ook met één transfer naar de zichtrekening je tempo spaarrekening op nul zetten en hierdoor mogelijks getrouwheidsintresten die je de komende maanden zou verwerven, verliezen.
Als je tempo spaarrekening op nul staat, dan sluit je deze als eerste af.
Vervolgens kan je de zichtrekening afsluiten, maar zorg er eerst voor dat je de bedragen die er op staan en die je van je tempo spaarrekening naar je zichtrekening getransfereerd hebt, overschrijft naar een rekening bij een andere bank.
Zoals haelewyn stelt, maar zet wel eerst je tempo spaarrekening op nul door de bedragen die er op staan te transfereren naar je zichtrekening bij ING. Dit kan geleidelijk aan (rekening houdend met nog te verwerven getrouwheidsintresten):je hebt immers nog +2 maanden voor de kostenaanrekening door ING ingaat. Of je kan ook met één transfer naar de zichtrekening je tempo spaarrekening op nul zetten en hierdoor mogelijks getrouwheidsintresten die je de komende maanden zou verwerven, verliezen.
Als je tempo spaarrekening op nul staat, dan sluit je deze als eerste af.
Vervolgens kan je de zichtrekening afsluiten, maar zorg er eerst voor dat je de bedragen die er op staan en die je van je tempo spaarrekening naar je zichtrekening getransfereerd hebt, overschrijft naar een rekening bij een andere bank.
voor de mensen die ook een hypothecaire lening bij ING hebben:
is het geen optie dat we dit gewoon massaal gaan betwisten?
dit is indertijd ook gebeurd toen de 2de bankkaart gekoppeld aan de zichtrekening betalend werd.
we hebben toen nadien vrijstelling gekregen.
ik heb alvast mijn vraag verstuurd met de vraag welke keuze ik krijg:
- afschaffing verplichting (omwille van lening) om mijn zichtrekening bij hen te hebben
- vrijstelling
groeten
Tom
is het geen optie dat we dit gewoon massaal gaan betwisten?
dit is indertijd ook gebeurd toen de 2de bankkaart gekoppeld aan de zichtrekening betalend werd.
we hebben toen nadien vrijstelling gekregen.
ik heb alvast mijn vraag verstuurd met de vraag welke keuze ik krijg:
- afschaffing verplichting (omwille van lening) om mijn zichtrekening bij hen te hebben
- vrijstelling
groeten
Tom
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Hier (iOS) geen drie streepjes, maar via 'diensten' geraak ik ook in 'Doe het zelf zone'. Echter kan ik daar 'Mijn spaarrekening sluiten' maar niets te merken van een zichtrekening.
En als ik die spaarrekening sluit krijg ik dan mijn basisrente uitgekeerd?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Basisrente zijn ze altijd verschuldigd, Carpe.
Voor elke dag dat het geld er op gestaan heeft.
Ik heb geen Iphone meer. Ook daarin zijn we antipoden ! Lol
Die uitleg gaat voor iemand anders zijn, om de app 'uit te leggen'.
Voor de kost op de zichtrekening, Tom, wens ik je veel succes.
Ik denk dat ze voor mogelijkheid 3 gaan kiezen : maandelijks bedrag aanrekenen.
Dat doen de andere banken ook die kosten aanrekenen.
Vorige keer stond het er vanaf het eerste moment eigenlijk bij dat het niet gold voor mensen die een hypothecair krediet hebben. Nu staat er alleen een uitzondering voor -25 jarigen.
Jeff : ING belooft de hele zooi te regelen binnen 5 dagen in zijn voorwaarden.
Maar zelf eerst opkuisen en overschrijven is zeker een goed idee. Zo zou ik het ook doen !
Voor elke dag dat het geld er op gestaan heeft.
Ik heb geen Iphone meer. Ook daarin zijn we antipoden ! Lol
Die uitleg gaat voor iemand anders zijn, om de app 'uit te leggen'.
Voor de kost op de zichtrekening, Tom, wens ik je veel succes.
Ik denk dat ze voor mogelijkheid 3 gaan kiezen : maandelijks bedrag aanrekenen.
Dat doen de andere banken ook die kosten aanrekenen.
Vorige keer stond het er vanaf het eerste moment eigenlijk bij dat het niet gold voor mensen die een hypothecair krediet hebben. Nu staat er alleen een uitzondering voor -25 jarigen.
Jeff : ING belooft de hele zooi te regelen binnen 5 dagen in zijn voorwaarden.
Maar zelf eerst opkuisen en overschrijven is zeker een goed idee. Zo zou ik het ook doen !
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Ja, dat weet ik wel. Maar dus als ik mijn spaarrekening sluit zou het saldo + basisrente getransfereerd moeten worden naar mijn zichtrekening? Dan haal ik deze leeg, en dan een methode vinden om die zichtrekening te sluiten en ik ben er. Klopt?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Klopt... Nog niet geprobeerd in de praktijk. Ik heb bij ING alleen nog maar spaarrekeningen gesloten die al lang op 0 stonden. Maar intrestberekening is een deel van de afsluiting van een rekening.
Voor je de zichtrekening sluit eerst nog snel een flitsoverschrijving doen naar een andere rekening ... Saldo op nul zetten.
Voor je de zichtrekening sluit eerst nog snel een flitsoverschrijving doen naar een andere rekening ... Saldo op nul zetten.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
https://www.keytradebank.be/nl/bankiere ... veranderen
Edit: los van Keytrade of eender welke andere bank, zou ik zo'n bankoverstap echter nooit doen (ik betrouw het nl. niet dat dat zonder hickups verloopt)
Ik denk er net zo over. Manueel alles een keertje veranderen is niet zo moeilijk.
In de gaten houden of iedereen op tijd betaald is voor een tweetal maanden ook al niet.
Ik denk dat er anders wel altijd iets tussen de mazen van het net glipt.
In de gaten houden of iedereen op tijd betaald is voor een tweetal maanden ook al niet.
Ik denk dat er anders wel altijd iets tussen de mazen van het net glipt.
-
neo
Oke mercikjes. Nu ECHT de laatste offtop. Bij Keytrade geven ze ook een gratis kredietkaart. Kan met die afzeggen? Ben geen fan van.
Ook, moet men zijn loon er elke maand rechtsreeks storten of zit dat niet bij de voorwaarden?
Ook, moet men zijn loon er elke maand rechtsreeks storten of zit dat niet bij de voorwaarden?
Laatst gewijzigd door neo op 24 april 2021, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
@neo je moet die volgens mij bij keytrade altijd apart aanvragen. Stuur me een PM voor een link bij keytrade, want Keytrade heeft volgens mij weer de peteractie geactiveerd waardoor je start met 50 euro (en ik ook).
Een kredietkaart houdt een kredietmogelijkheid (ook een krediet) in.
Als je daar niet om vraagt zal die nooit automatisch gegeven worden.
Storten van je loon is bij geen enkele Belgische bank verplicht voor zover ik weet, om een zichtrekening te kunnen hebben.
Als je daar niet om vraagt zal die nooit automatisch gegeven worden.
Storten van je loon is bij geen enkele Belgische bank verplicht voor zover ik weet, om een zichtrekening te kunnen hebben.
Bij Keytrade moet je zelfs voor een hypothecair krediet je loon niet op hun zichtrekening laten storten. Als het geld er staat, is dat voldoende voor hen. Het zou me dan ook verbazen moest dat voor een kredietkaart wel een vereiste zijn.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Haelewyn,
De kredietkaart van keytrade is geen krediet maar uitgesteld debet maar je kan er wel dingen mee kopen dat een kredietkaart vereisen want het is een visa kaart. Jamesken heeft dit eerder uitgelegd.
De kredietkaart van keytrade is geen krediet maar uitgesteld debet maar je kan er wel dingen mee kopen dat een kredietkaart vereisen want het is een visa kaart. Jamesken heeft dit eerder uitgelegd.