ING
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: ING
Wacht tot na nieuwjaar.
Dan gaan we zien hoeveel banken er volgen.
Dan gaan we zien hoeveel banken er volgen.
Bedankt om de tip om digipass van andere bank te gebruiken. Inloggen lukte nog met die van ING, maar de vele codes bij een verrichting die te tekenen was met "sign" dus niet meer (lege batterij). M2 van Fintrodigipass = sign op ingpass.
Heb dus al een rekening afgesloten.
Ik bemerk dat mijn ongebruikte investaccounts ook nog open staan (ex record-effectenrekening). Ik vind niet direct een mogelijkheid om die online te sluiten? Ze worden ook niet meer gebruikt.
Heb dus al een rekening afgesloten.
Ik bemerk dat mijn ongebruikte investaccounts ook nog open staan (ex record-effectenrekening). Ik vind niet direct een mogelijkheid om die online te sluiten? Ze worden ook niet meer gebruikt.
In het verleden heeft ING (klantendienst) me gezegd dat ze een bericht dat je schrijft, wel als je ingelogd bent, Vanuit de homebank omgeving, door hen als veilig wordt beschouwd.
Ik zou denken : probeer het zo eens op te zeggen.
Vroeger lukte dat.
M2 klopt inderdaad als sign... Ook al gedaan in het verleden als ik de juiste digipass niet kon vinden..
Bij Belfius is het wel een beetje een probleem want daar hebben ze een derde knop : BUY
Ik zou denken : probeer het zo eens op te zeggen.
Vroeger lukte dat.
M2 klopt inderdaad als sign... Ook al gedaan in het verleden als ik de juiste digipass niet kon vinden..
Bij Belfius is het wel een beetje een probleem want daar hebben ze een derde knop : BUY
Gisteren heb ik vastgesteld dat een overschrijving vanuit mijn ING Lion account niet altijd automatisch instant is.
Dit naar aanleiding van nieuwe uitgifte aandelen Argen-co. Bij de vorige uitgifte moest men er snel bij zijn en deze keer ook bericht van argen-co dat volgorde van ontvangst van inschrijvingsbedrag de volgorde van toewijzing van de nieuwe aandelen bepaalt. Daarom besluit dit te doen door overschrijving van ing naar mijn argentarekening in de veronderstelling dat, zoals in april, het overgeschreven bedrag onmiddellijk op mijn argentarekening zou staan en ik ook meteen het bedrag waarvoor ingeschreven zou kunnen overmaken aan argen-co.
Maar de overschrijving vanuit mijn ing-rekening ging gisteren niet instant, maar was gewoon en stond dus pas deze ochtend op mijn argentarekening.
Waarom vorige maand wel automatisch instant en deze maand niet?
Aan het bedrag kan het niet liggen, daar was nauwelijks een verschil in. En de ontvangende rekening was dezelfde! De enige verklaring die ik kan bedenken is dat ik vorige maand de overschrijving deed vanuit de oude ing-bankomgeving (wel instant) en gisteren gedaan heb vanuit de nieuwe ing-bankomgeving (niet instant).
Eind deze maand heb ik opnieuw een overschrijving gepland vanuit ing naar mijn argentarekening ingepland. Om te zien of mijn stelling klopt zal ik eens een deel vanuit de nieuwe bankomgeving overschrijven en een deel vanuit de oude bankomgeving.
Een instant overschrijving gaat alleen maar instant door als ze binnen de 5 seconden bevestigd is door de andere bank.
Daar zitten nog een paar tussenstations waarover de verbinding loopt.
Indien geen bevestiging binnen die luttele seconden gaat de overschrijving gewoon door maar niet instant.
Ik probeerde al vaak instant overschrijvingen via ING en KBC. Bij beide is er geen 100 procent zekerheid dat een overschrijving instant doorgaat.
Van ING naar Argenta moet theoretisch wel lukken trouwens. Beide banken nemen deel aan de instant overschrijvingen van Belgische banken onderling.
Recent paste Argenta de limiet aan tot 500 euro per uitgaande overschrijving. Geen idee of dit ook voor inkomende overschrijvingen wordt toegepast.
Indien geen bevestiging binnen die luttele seconden gaat de overschrijving gewoon door maar niet instant.
Ik probeerde al vaak instant overschrijvingen via ING en KBC. Bij beide is er geen 100 procent zekerheid dat een overschrijving instant doorgaat.
Van ING naar Argenta moet theoretisch wel lukken trouwens. Beide banken nemen deel aan de instant overschrijvingen van Belgische banken onderling.
Recent paste Argenta de limiet aan tot 500 euro per uitgaande overschrijving. Geen idee of dit ook voor inkomende overschrijvingen wordt toegepast.
Voila. Van ING ben ik af en het voelt als een opluchting. Een beetje opkuis houden. Vermoedelijk weinig kans dat ik er ooit terug kom. Aanbod niet interessant genoeg.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Proficiat!
Bij welke gelijkaardige banken ben je alsnog klant ?
EarthNvstr1 schreef: ↑14 mei 2021, 00:56 Proficiat!
Voor zichtrekening heb ik Fintro (betalend maar wel heel breed beschikbaar kantoor), Keytrade en een gemeenschappelijke gratis rekening met mijn vrouw bij Europabank. Die laatste is eigenlijk onze courant gebruikte. Fintro is voor mij in gebruik voor loon, afbetaling woning. Mijn vrouw heeft een betalende rekening bij Fortis. Heb haar al gezegd dat dat, zonder service, geld wegsmijten is.
Zichtrekening van Argenta (gratis) om gekoppelde argenco deelbewijzen en dividend, maar gratis, en bij Deutsche Bank (gratis door een lopend fonds)
Net contact gehad met ING hierover…platin schreef: ↑21 april 2021, 14:38Van eender welke bank , kan je storten naar de psp rekening.borgie schreef: ↑21 april 2021, 12:17 Van de bank zelf ondertussen 0 communicatie.
De pers inlichten gaat wel maar de eigen klanten inlichten niet. En dat is redelijk kenmerkend voor het beleid van ING de laatste jaren.
Ik zou liefst ook alles stopzetten maar we zitten met een bijkomende moeilijkheid: een pensioenspaarfonds. Zonder zichtrekening gaat dat niet denk ik.
Ik weet wel dat je dat kan overzetten naar een andere bank maar doen ze dan geen aankoop met het kapitaal aan de huidige prijzen? Gelet op het verschil tussen de huidige NAV en de gemiddelde aankoopwaarde is dat geen interessante piste.
Dus ing giro rekening overbodig.
De zichtrekening is verplicht om het pensioensparen verder te zetten.
Indien we niet wensen te betalen voor de zichtrekening werd ons een transfer naar Belfius aangeraden omdat ze daar ook het Star Fund zouden aanbieden.
Toch raar, een bank die een concurrent aanprijst.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Je zou ook eens moeten denken : is veranderen de moeite waard voor 23 euro per jaar ?
Als Belfius volgend jaar ook kosten aanrekent sta je daar mooi.
Als Belfius volgend jaar ook kosten aanrekent sta je daar mooi.
Die 1,90 per maand komt bovenop de €10 voor de tweede debetkaart die er eerst ook niet was. En nog andere tariefverhogingen… En dat terwijl we de laatste jaren niet echt positieve ervaringen gehad hebben bij ING.
Maar het wordt nog leuker. Ook omwille van de autoverzekering kan de Lion Account niet worden opgezegd. Dus je kan enkel met alles vertrekken als je niet wil betalen.
Maar het wordt nog leuker. Ook omwille van de autoverzekering kan de Lion Account niet worden opgezegd. Dus je kan enkel met alles vertrekken als je niet wil betalen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Ik was bij record,alles gratis,met jaarwisseling mooie attentie,nu ING,plots kosten,kantoren die sluiten,gedrocht van een selfbanking,onvriendelijk overwerkt personeel, witwaspraktijken,dikbetaalde managers,slechte integratie België-Nederland enz...,laatste tariefwijziging is er te veel aan,als laatste kasbon(nog van recordbank)vervalt in febr.2022,sluit ik alles af.
Vandaag twee overschrijvingen gedaan, één vanuit de oude ING-bankomgeving en één vanuit de nieuwe bankomgeving, maar blijkbaar heeft het daar niets mee te maken of ze al dan niet instant gaan (zie mijn post van 11 mei: ing-t29990-165.html?hilit=ING).haelewyn schreef: ↑11 mei 2021, 12:50 Een instant overschrijving gaat alleen maar instant door als ze binnen de 5 seconden bevestigd is door de andere bank.
Beide overschrijvingen stonden vandaag onmiddellijk op mijn argentarekening.
Het gaat dus blijkbaar zoals haelewyn op 11 mei liet weten als reactie op mijn post
Ik heb ook enkel nog pensioensparen (Star Fund) bij ING en zou mijn zichtrekening willen afsluiten wegens niet meer gratis.borgie schreef: ↑19 mei 2021, 09:42Net contact gehad met ING hierover…
De zichtrekening is verplicht om het pensioensparen verder te zetten.
Indien we niet wensen te betalen voor de zichtrekening werd ons een transfer naar Belfius aangeraden omdat ze daar ook het Star Fund zouden aanbieden.
Toch raar, een bank die een concurrent aanprijst.
Contactformulier ingevuld maar geen antwoord ontvangen.
Wat raden jullie aan:
- stoppen met storten maar spaarfonds behouden bij ING en ergens anders een 2de pensioenspaarfonds beginnen
- spaarfonds overzetten naar een andere bank en daar verder storten
- toch zichtrekening houden en verder storten bij ING?
Vanaf 1 juli worden er kosten aangerekend voor de ING zichtrekening.
De kosten bedragen 1.90 euro per maand.
Het is nog enkele dagen gratis.
De kosten bedragen 1.90 euro per maand.
Het is nog enkele dagen gratis.