ING
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
neo
Re: ING
Merci. Valt de klantenservice mee? Qua vriendelijkheid en bereikbaarheid? Ik heb rap naar de ervaringen gekeken op Trustpilots maar er is denk ik geen enkele Belgische bank die er positief op scoort.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb 3 keer gebeld met de helpdesk. Elke keer binnen de minuut iemand aan de lijn gehad en elke keer perfect geholpen geweest.
Edit: dit gezegd zijnde... heb eigenlijk nog met geen enkele bank support problemen gehad... zal misschien aan mij liggen
Edit: dit gezegd zijnde... heb eigenlijk nog met geen enkele bank support problemen gehad... zal misschien aan mij liggen
Keytrade doet niet mee met instant betalingen dus altijd trager dan ING naar Argenta of omgekeerd.
Praktisch is dat bij banken dan 1 tot 2 bankwerkdagen in België.
Uitproberen... En hangt ook van het uur af en wanneer zij hun cut off times hebben.
Andere veranderingen of opmerkingen bij nieuwe condities ING :
"""""Het forfait omvat 36 geldopnemingen in euro per debetkaart, per jaar, aan geldautomaten (van ING en andere banken) in de SEPA-zone. Vanaf de 37e geldopneming wordt 0,50 euro per geldopneming aangerekend.""""""
Dus ook bij ING betalen vanaf meer dan drie afhalingen per maand.. daar kom ik niet aan. Ik kan makkelijkheidshalve voortaan geld afhalen met ING aan eender welke automaat.
Enkel met europabank en hello bank kan het meer gratis bij de banken waar ik klant ben.
ING : 'Slechts' 1,90 per maand.
En ook flitsbetalingen inbegrepen.. beter dan niets maar geen echte big bang.
Dat van hypothecair krediet en vrijstelling daarvoor staat er in mijn tekst hier niet bij.
Mijn idee blijft hetzelfde. Ik zie in januari of februari wel wat de situatie is op de markt en sluit eventueel mijn rekeningen + transfereer dan ook mijn spaargeld daar.
Praktisch is dat bij banken dan 1 tot 2 bankwerkdagen in België.
Uitproberen... En hangt ook van het uur af en wanneer zij hun cut off times hebben.
Andere veranderingen of opmerkingen bij nieuwe condities ING :
"""""Het forfait omvat 36 geldopnemingen in euro per debetkaart, per jaar, aan geldautomaten (van ING en andere banken) in de SEPA-zone. Vanaf de 37e geldopneming wordt 0,50 euro per geldopneming aangerekend.""""""
Dus ook bij ING betalen vanaf meer dan drie afhalingen per maand.. daar kom ik niet aan. Ik kan makkelijkheidshalve voortaan geld afhalen met ING aan eender welke automaat.
Enkel met europabank en hello bank kan het meer gratis bij de banken waar ik klant ben.
ING : 'Slechts' 1,90 per maand.
En ook flitsbetalingen inbegrepen.. beter dan niets maar geen echte big bang.
Dat van hypothecair krediet en vrijstelling daarvoor staat er in mijn tekst hier niet bij.
Mijn idee blijft hetzelfde. Ik zie in januari of februari wel wat de situatie is op de markt en sluit eventueel mijn rekeningen + transfereer dan ook mijn spaargeld daar.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Je moet vooral zien wat je nodig hebt inderdaad en niet overhaast beslissingen nemen.
Ik stel mij ook de vraag waarom klanten van ING nu plots daar zo snel mogelijk weg willen... er was toch een reden dat je daar (nu nog) klant was, neem ik aan.
Ik stel mij ook de vraag waarom klanten van ING nu plots daar zo snel mogelijk weg willen... er was toch een reden dat je daar (nu nog) klant was, neem ik aan.
Ik had die rekening om in te loggen op homebank om zo de verzekeringen te kunnen bekijken. Als ik nu elke maand 2 eur ga moeten dokken om gewoon even 2 keer per jaar ofzo iets te checken ivm een verzekering, tsja. Dat is een heel jammere zaak op zich die beslissing. Ik ga ook niet beginnen bellen naar de helpdesk en zagen voor uitzonderingen ofzo.EarthNvstr1 schreef: ↑23 april 2021, 00:25
Wij zijn content van de NN verzekering (ze spreken ook Engels zonder te morren, in een internationaal huishouden is dat een gemak. Anders komt al dat verzekeringsgedoe steeds op de nek van dezelfde persoon ;-) En ze hebben ons steeds goed geholpen). We krijgen die contracten toch per email dus ik heb alles wel elektronisch ook buiten homebank beschikbaar. Op zich heb ik homebank niet nodig denk ik.
Ik heb wel snel zo eens een online simulatie gedaan op ing.be en als je een verzekering wilt onderschrijven heb je denk ik wel een homebank login nodig. Hoe gaan ze dat dan oplossen? Mensen verplichten om 2 eur per maand te betalen om een verzekering te kunnen nemen?
Er zullen nog wel andere use cases zijn van mensen die met een lion account zitten , zonder echt gebruik te maken van die account op zich.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 23 april 2021, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ze gratis gekregen toen ING RecordBank overgenomen had. Ik had toen ook een gratis visa gekregen van ING, maar die is inmiddels ook al niet meer gratis. Verder gebruik ik die rekening niet, dus de facto is dit een prijsverhoging van meer dan 50% op hun VISA voor mij. Dan hoeft het niet meer, en zoek ik me wel een andere bankEarthNvstr1 schreef: ↑23 april 2021, 00:25 Ik stel mij ook de vraag waarom klanten van ING nu plots daar zo snel mogelijk weg willen... er was toch een reden dat je daar (nu nog) klant was, neem ik aan.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
RGiskard, voila daar nog een use case om die rekening af te sluiten.
Nu ING had recordbank al lang in bezit hoor. De echte kloterij is pas begonnen toen ze daar bij ING beslist hebben om het merk recordbank te laten verdwijnen en u dan een ING visakaart hebben opgedrongen en nu dringen ze u dus ook een niet kosteloze zichtrekening op. U komt dus van een gratis aangeboden bankservice bij Recordbank naar een opgedrongen betaalpakket bij ING. U heeft gelijk om de boel buiten te smijten. Elke klant die die mogelijkheid heeft zou dat moeten doen.
Nu ING had recordbank al lang in bezit hoor. De echte kloterij is pas begonnen toen ze daar bij ING beslist hebben om het merk recordbank te laten verdwijnen en u dan een ING visakaart hebben opgedrongen en nu dringen ze u dus ook een niet kosteloze zichtrekening op. U komt dus van een gratis aangeboden bankservice bij Recordbank naar een opgedrongen betaalpakket bij ING. U heeft gelijk om de boel buiten te smijten. Elke klant die die mogelijkheid heeft zou dat moeten doen.
Waarom ik weg zou gaan bij ING :
Ik kom nog van bij BBL, die vroeger mijn huisbank was en waarmee ik kon lezen en schrijven.
Als ik een kaart vroeg met hoge limiet in die tijd ging de bankbediende gewoon de directeur roepen van het kantoor en die zei : voor haelewyn geen probleem.
Meer was er niet aan. Goedgekeurd.
Verder kon je met hen echt praten want er zaten vijf of zes mensen aan het loket die je ook echt kende.
Sinds ING het heeft overgenomen is het altijd maar verder om zeep gegaan en het heeft in geen kilometers nog die manier van bankieren van BBL.
Het trekt op geen botten meer.
Je kan er niets vragen.
Als je wat vraagt duurt het drie maanden om te horen dat het niet zal lukken. Waarom niet ? Geen volk , geen interesse, geen moeite.
ING is de bank zoals sommige goedkope telecomoperators zijn. Je kan alles hebben wat je zelf kan regelen op de website'.
En wat daar niet op staat , daar hebben ze geen tijd, geen zin, geen interesse in.
Hun enige topper was hun zichtrekening met betalingsverkeer. Ze doen het sneller dan iedere andere bank in BE en gratis ook.
Nu er ook andere banken zijn die flitsoverschrijvingen aanbieden, nationaal en internationaal, zoek ik mijn geluk waarschijnlijk daar op termijn.
Het dichtst bijzijnde kantoor zit ondertussen een gemeente verder. Automaten van ING heb ik niet meer in de buurt maar ik las dat ik voortaan wel gratis 36 afhalingen per jaar mag doen in alle banken voor die 1.90 euro.
Voor autoverzekering zijn ze de goedkoopste... Dat ga ik blijven houden.
ING zit op mijn lijst met te schrappen banken omdat ik niet bij acht banken een maandelijkse kost ga betalen.
ALS ik die kost betaal aan een bank ken ik er een paar anderen die het meer waard zijn om betaald te worden.
Dan wordt het eerder Belfius en KBC. Er zullen wel nog even banken blijven met gratis rekeningen ?
Dan moet ik maar weer wat rekeningen gaan bijeen slaan. Minder spreiding van spaargeld maar dat is ook niet het ergste op deze wereld. Ik blijf overal onder de 100.000 uiteraard.
Ik kom nog van bij BBL, die vroeger mijn huisbank was en waarmee ik kon lezen en schrijven.
Als ik een kaart vroeg met hoge limiet in die tijd ging de bankbediende gewoon de directeur roepen van het kantoor en die zei : voor haelewyn geen probleem.
Meer was er niet aan. Goedgekeurd.
Verder kon je met hen echt praten want er zaten vijf of zes mensen aan het loket die je ook echt kende.
Sinds ING het heeft overgenomen is het altijd maar verder om zeep gegaan en het heeft in geen kilometers nog die manier van bankieren van BBL.
Het trekt op geen botten meer.
Je kan er niets vragen.
Als je wat vraagt duurt het drie maanden om te horen dat het niet zal lukken. Waarom niet ? Geen volk , geen interesse, geen moeite.
ING is de bank zoals sommige goedkope telecomoperators zijn. Je kan alles hebben wat je zelf kan regelen op de website'.
En wat daar niet op staat , daar hebben ze geen tijd, geen zin, geen interesse in.
Hun enige topper was hun zichtrekening met betalingsverkeer. Ze doen het sneller dan iedere andere bank in BE en gratis ook.
Nu er ook andere banken zijn die flitsoverschrijvingen aanbieden, nationaal en internationaal, zoek ik mijn geluk waarschijnlijk daar op termijn.
Het dichtst bijzijnde kantoor zit ondertussen een gemeente verder. Automaten van ING heb ik niet meer in de buurt maar ik las dat ik voortaan wel gratis 36 afhalingen per jaar mag doen in alle banken voor die 1.90 euro.
Voor autoverzekering zijn ze de goedkoopste... Dat ga ik blijven houden.
ING zit op mijn lijst met te schrappen banken omdat ik niet bij acht banken een maandelijkse kost ga betalen.
ALS ik die kost betaal aan een bank ken ik er een paar anderen die het meer waard zijn om betaald te worden.
Dan wordt het eerder Belfius en KBC. Er zullen wel nog even banken blijven met gratis rekeningen ?
Dan moet ik maar weer wat rekeningen gaan bijeen slaan. Minder spreiding van spaargeld maar dat is ook niet het ergste op deze wereld. Ik blijf overal onder de 100.000 uiteraard.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Welke bank doet nog internationale flitsoverschrijvingen? Ing deed het, maar argenta alvast niet. Getest met revolut, wat een LT rekening is.
Inderdaad, als morgen een miljoen klanten naar hun ING kantoor gaan met de boodschap: "morgen nog kosten op de zichtrekening ? Indien ja: sluit alles maar af. Dan , ja dan zal er wél iets bewegen.
Idem voor andere graaibanken.
Maar de paar procent Spaargids lezers zullen ze graag zien vertrekken, want dat zijn toch maar lastigaards...
De grootbanken zijn ook al lang vergeten dat we ze in 2008 met zijn allen hebben mogen redden, zoniet bestonden ze niet meer.
KBC.woodpeckerbird schreef: ↑23 april 2021, 09:33 Welke bank doet nog internationale flitsoverschrijvingen? Ing deed het, maar argenta alvast niet. Getest met revolut, wat een LT rekening is.
Maar met KBC werkt het soms naar Revolut. Met ING werkt het tot nu toe altijd.
Ik weet er iets van
Vader werkt bij KBC en moeder bij ING. Dus eerstelijnsinfo
quote=vidar post_id=505488 time=1619113039 user_id=3762]
Wat als die klanten naast een lion account met een (of meerder) hypothicaire krediet nog een gemeenschappelijk lion account hebben. Wordt daar dan bovenop de 20 euro per jaar nog eens maandelijks de forfait aangerekend of niet? (want nog steeds dezelfde klant..)
[/quote]
quote=vidar post_id=505488 time=1619113039 user_id=3762]
Aangezien jij zo goed op hoogte lijkt,
Wat als die klanten naast een lion account met een (of meerder) hypothicaire krediet nog een gemeenschappelijk lion account hebben. Wordt daar dan bovenop de 20 euro per jaar nog eens maandelijks de forfait aangerekend of niet? (want nog steeds dezelfde klant..)
[/quote]
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zou vanuit revolut instant naar een be bank moeten. Kon met ing. Hopelijk met europabank.haelewyn schreef: ↑23 april 2021, 10:03KBC.woodpeckerbird schreef: ↑23 april 2021, 09:33 Welke bank doet nog internationale flitsoverschrijvingen? Ing deed het, maar argenta alvast niet. Getest met revolut, wat een LT rekening is.
Maar met KBC werkt het soms naar Revolut. Met ING werkt het tot nu toe altijd.
De overschrijvingen die ik al probeerde waren wat ik noem 'vertraagd instant'.
Van Revolut naar verschillende Belgische banken :
Wordt bv om 10 uur ingegeven door jou en om 17 uur instant overgeschreven.
Van Revolut naar verschillende Belgische banken :
Wordt bv om 10 uur ingegeven door jou en om 17 uur instant overgeschreven.