Inkomsten weerhouden voor een hypothecaire lening
TIP
Inkomsten weerhouden voor een hypothecaire lening
In welk opzicht wordt er door de banken rekening gehouden met structurele (variabel naar bedrag) inkomsten?
Ik licht toe :
Boven op mijn standaard loon heb ik elke maand een bepaald bedrag aan premies (vergoedingen).
Dit zijn premies voor nachtwerk , weekendwerk, shiften en overuren.
Deze worden elke maand betaald en de bedragen variëren tussen de 25% en 50% van mijn standaardloon.
Ik licht toe :
Boven op mijn standaard loon heb ik elke maand een bepaald bedrag aan premies (vergoedingen).
Dit zijn premies voor nachtwerk , weekendwerk, shiften en overuren.
Deze worden elke maand betaald en de bedragen variëren tussen de 25% en 50% van mijn standaardloon.
-
MadameSoleil
- Full Member

- Contacteer:
Re: Inkomsten weerhouden voor een hypothecaire lening
Als je die extra's kan aantonen via een loonfiche wordt daar wel gewoon rekening mee gehouden.
Ik denk dat je dan best zo veel mogelijk loonfiches meeneemt naar de bank zodat ze een gemiddeld loon kunnen berekenen.
Mijn vriend had vergelijkbare situatie, werkte op commissie en bank ziet dat als gewoon loon als je kan aantonen dat je op maandbasis steeds een goed gemiddelde hebt.
Ik denk dat je dan best zo veel mogelijk loonfiches meeneemt naar de bank zodat ze een gemiddeld loon kunnen berekenen.
Mijn vriend had vergelijkbare situatie, werkte op commissie en bank ziet dat als gewoon loon als je kan aantonen dat je op maandbasis steeds een goed gemiddelde hebt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Inkomsten weerhouden voor een hypothecaire lening
Kan ik enkel maar bevestigen. Met premies houden ze zeker rekening. De meeste banken kijken naar je nettoloon op de loonfiches van de laatste 3/4 maanden en nemen daar een gemiddelde van.
Zelf werk ik ook voor een groot deel op commissie, daar zit meer variatie op en ook dat was ook geen probleem. Samenvattende fiches van de voorgaande jaren bijhebben tijdens je dossierverdediging kan nooit kwaad maar is zelden noodzakelijk.
En in het geval een bank er geen rekening mee wil houden: vriendelijk bedanken en zeggen dat je naar de volgende afspraak gaat.
Zelf werk ik ook voor een groot deel op commissie, daar zit meer variatie op en ook dat was ook geen probleem. Samenvattende fiches van de voorgaande jaren bijhebben tijdens je dossierverdediging kan nooit kwaad maar is zelden noodzakelijk.
En in het geval een bank er geen rekening mee wil houden: vriendelijk bedanken en zeggen dat je naar de volgende afspraak gaat.