Inkt Cartouche Online aankoop
Re: Inkt Cartouche Online aankoop
Stilaan de omgekeerde wereld aan het worden met de printers :
Test Aankoop waarschuwde eerder dat de printers vaak aanduidden dat de inkt op was toen dat nog lang niet het geval was.
Ik heb nu een nieuw model HP ENVY printer en daar is het net omgekeerd :
de printer duidt aan dat er nog ongeveer een vierde van de inkt voorradig is maar op het blad zit geen inkt meer.
OIfwel is de schatting nu in de omgekeerde zin bijgesteld...
Ofwel is de inkt veel meer onderhevig aan uitdrogen...
Na een paar cyclussen reinigen en eentje uitlenen bleef het resultaat hetzelfde. Sommige lijnen onderaan het blad werden niet afgeprint en op andere lijnen ontbraken de onderste pixels.
Test Aankoop waarschuwde eerder dat de printers vaak aanduidden dat de inkt op was toen dat nog lang niet het geval was.
Ik heb nu een nieuw model HP ENVY printer en daar is het net omgekeerd :
de printer duidt aan dat er nog ongeveer een vierde van de inkt voorradig is maar op het blad zit geen inkt meer.
OIfwel is de schatting nu in de omgekeerde zin bijgesteld...
Ofwel is de inkt veel meer onderhevig aan uitdrogen...
Na een paar cyclussen reinigen en eentje uitlenen bleef het resultaat hetzelfde. Sommige lijnen onderaan het blad werden niet afgeprint en op andere lijnen ontbraken de onderste pixels.
-
anonymous
Mijn printer deed raar bij witte producten inktcartridges. Je denkt dat je goedkoper af bent maar toen ik er in stak kwam er direct op het scherm "niet originele cartridge". Na enkele tientallen blaadjes afgeprint te hebben kreeg ik de melding dat ze leeg waren en kon ik niet meer afprinten. Dan maar weer originele ingestoken. Maar met twee kinderen die hogere studies doen waren de cartridges om de haverklap leeg. Op die manier werd dat stilaan een dure grap. Ik heb dan wat meer uitgegeven voor een printer met inktreservoir. Je koopt 4 flesjes inkt en je kapt dat in de reservoirs. Je kan er duizenden bladzijden meer afprinten. Ik ben er erg tevreden van. Natuurlijk, als je maar af en toe eens een blad moet afprinten is dat een nutteloze investering.
Ik lees wel eens dat die nieuwe printers zoals mijn ENVY model van HP de cartridges erg goed controleren.
Als ik er een originele cartridge instop detecteert de printer dat ook en zegt : 'originele inkt cartridge gedetecteerd'.
123 inkt verkoopt namaak, ze zamelen de originelen in..
Ik zou denken dat het normaal gezien toch goed moet werken of dat er enige garantie op is.
Misschien dat iik er eens eentje ga proberen de volgende keer. ik twijfel of het nut heeft.
Maar .. ik print erg weinig en ik betaalde nu voor (2x zwart) + (1 x kleur) een dikke 30 euro.
Ik denk dat ik daar een paar honderd (2 a 300 ?) pagina's maximum kan voor printen.
Dat wordt toch 10 a 15 cent per pagina dan. Het wordt stilaan een dure hobby. En zeker als de inkt dan halfweg na langere periode van niet-gebruik zou opgedroogd zijn en de prestaties uitblijven.
Er WAS wel degelijk progressieve verslechtering op het einde wat me dan weer eerder doet denken dat de inkt gewoon OP was. Er zit 4 ml in zo een cartridge van rond de 10 euro.. Vloeibaar goud !
Als ik er een originele cartridge instop detecteert de printer dat ook en zegt : 'originele inkt cartridge gedetecteerd'.
123 inkt verkoopt namaak, ze zamelen de originelen in..
Ik zou denken dat het normaal gezien toch goed moet werken of dat er enige garantie op is.
Misschien dat iik er eens eentje ga proberen de volgende keer. ik twijfel of het nut heeft.
Maar .. ik print erg weinig en ik betaalde nu voor (2x zwart) + (1 x kleur) een dikke 30 euro.
Ik denk dat ik daar een paar honderd (2 a 300 ?) pagina's maximum kan voor printen.
Dat wordt toch 10 a 15 cent per pagina dan. Het wordt stilaan een dure hobby. En zeker als de inkt dan halfweg na langere periode van niet-gebruik zou opgedroogd zijn en de prestaties uitblijven.
Er WAS wel degelijk progressieve verslechtering op het einde wat me dan weer eerder doet denken dat de inkt gewoon OP was. Er zit 4 ml in zo een cartridge van rond de 10 euro.. Vloeibaar goud !
Wij hebben op een gegeven moment een kleuren laserprinter gekocht. Dit omdat mijn vrouw leerkracht is en het altijd gebeurde dat er tijdens de examens veel geprint moest worden en dan zal je maar altijd zien dat dat ding er op zondagavond de brui aan geeft.
Toen maar wat geld uitgegeven aan een laserprinter, met de bijgeleverde toners kwamen we al meer dan een jaar toe. En nu 2 jaar geleden heeft het ons 230€ gekost voor alle kleuren + zwart die momenteel nog half vol is.
Dat is misschien heel wat maar de gemoedsrust dat de inkt niet opgedroogd is of dat er iets anders scheelt op de belangrijke momenten bespaart mij en mijn vrouw heel wat stress.
Toen maar wat geld uitgegeven aan een laserprinter, met de bijgeleverde toners kwamen we al meer dan een jaar toe. En nu 2 jaar geleden heeft het ons 230€ gekost voor alle kleuren + zwart die momenteel nog half vol is.
Dat is misschien heel wat maar de gemoedsrust dat de inkt niet opgedroogd is of dat er iets anders scheelt op de belangrijke momenten bespaart mij en mijn vrouw heel wat stress.
toch niet normaal dat die inkt zoveel geld blijft kosten, zelf die witte producten kosten veel.
een beetje zoals die koffiepads zeker?
een beetje zoals die koffiepads zeker?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Er is zo'n systeem ook waar je de patronen kan bijvullen met een injectienaald.
Geen idee of de electronica van een printer dat ook detecteert of niet. Anders raakt de cartridge gewoon nooit leeg.
Edit : hier een link waar ze het tonen / uitleggen. Zie ook op youtube voor een demonstratie
https://www.consumentenbond.nl/printer/ ... s-navullen
Geen idee of de electronica van een printer dat ook detecteert of niet. Anders raakt de cartridge gewoon nooit leeg.
Edit : hier een link waar ze het tonen / uitleggen. Zie ook op youtube voor een demonstratie
https://www.consumentenbond.nl/printer/ ... s-navullen
Laatst gewijzigd door haelewyn op 26 augustus 2019, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb dat vroeger steeds laten bijvullen in een winkel in onze buurt, maar deze is verdwenen.Men heeft mij toen wel verteld dat sommige merken een vervaldatum op de cartidges zetten en dat na die vervaldag het niet meer werkt. Oplossing hiervoor was de kalender op pc een jaar terugdraaien.