Inloggen bij MeDirect onveilig?
Re: Inloggen bij MeDirect onveilig?
Wat is precies de afkeer van een smartphone dan?
Wat betreft abonnement: Je kan toch een smartphone hebben zonder data abonnement, en enkel via wifi werken.
Meegaan van batterij: Als niet alles constant in de achtergrond loopt en je geen 7duizend apps hebt, valt dat heel goed mee en kan je wellicht een week lang zonder te moeten opladen. Als je hem soms aflegt zal dat nog langer zijn.
Prijs: hoeft geen high end model te zijn, voor pakweg maximum 200 euro heb je een goede.
Ik zou ook niet weten waarom je na 2 of 4 jaar al een nieuwe zou moeten hebben..
Wat betreft abonnement: Je kan toch een smartphone hebben zonder data abonnement, en enkel via wifi werken.
Meegaan van batterij: Als niet alles constant in de achtergrond loopt en je geen 7duizend apps hebt, valt dat heel goed mee en kan je wellicht een week lang zonder te moeten opladen. Als je hem soms aflegt zal dat nog langer zijn.
Prijs: hoeft geen high end model te zijn, voor pakweg maximum 200 euro heb je een goede.
Ik zou ook niet weten waarom je na 2 of 4 jaar al een nieuwe zou moeten hebben..
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Zou eerder denken een oude gsm , daar een dommel kaartje met nieuw nr in en daar is een digipass.
Kan toch niet moeilijk zijn me dunkt.
Dat nummer is dan alleen bij u gekend en Me.
Een andere mogelijkheid zou zijn dat Me Direct de Itsme app gaat gebruiken.
Maar vrees ervoor.
Kan toch niet moeilijk zijn me dunkt.
Dat nummer is dan alleen bij u gekend en Me.
Een andere mogelijkheid zou zijn dat Me Direct de Itsme app gaat gebruiken.
Maar vrees ervoor.
Estate Guru believer.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Uiteindelijk heb ik de voorbije week, enkel in mijn beveiligde berichtenbox antwoord gekregen op mijn vraag:
de info die via e-mail naar een aantal klanten gestuurd werd, zou ik volgens MeDirect binnenkort in die beveiligde berichtenbox ontvangen.
Maar dat is tot op vandaag ook nog niet gebeurd.
Als ik dit niet op dit forum had gelezen, dan zou ik tot vandaag dus nog altijd van niets afweten.
Net nieuwe login procedure doorlopen. Tot nu toe lijkt alles te werken, maar de site van MeDirect blijft helaas even traag als vroeger 

de nieuwe inlogprocedure is voor mij alvast een hele verbetering (heb een vrij complexe samengestelde familienaam die ik nu niet meer elke keer moet invullen, bovendien heb ik nooit geen auto gehad waarvan ze het merk vroegen), handig ook dat je de opvragingen op de ME13 en ME3 rekeningen kunt zien. De site is overzichtelijker al blijft de Mederict huisstijl hetzelfde alsmede helaas ook de traagheid, al hoop ik dat deze laatste wat gaat beteren, logisch dat het deze ochtend een stuk drukker is dan normaal.
het gras is altijd groener aan de overkant
Kreeg geen SMS code, twee pogingen, dan maar geprobeerd om via "een nieuw GSM nummer" mijn GSM-nr te bevestigen, antwoord: "Uw GSM-nummer wordt aangepast. Gelieve na 2 werkdagen opnieuw te proberen." Mooi, twee werkdagen, kan ik vrijdag nog eens proberen. 

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb ook 2 pogingen nodig gehad om de SMS-code te ontvangen.
Volgens mij is hun site nog traaaaaaaaaaaaaaaaaaager dan vroeger, en dat wil wat zeggen
Volgens mij is hun site nog traaaaaaaaaaaaaaaaaaager dan vroeger, en dat wil wat zeggen

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wat ik vervelend vind, is dat je nu een inlogcode (in cijfers) nodig hebt om in te loggen.
Je gebruikersnaam was veel makkelijker om te onthouden.
Je gebruikersnaam was veel makkelijker om te onthouden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Eens een overschrijving getest. Om te beginnen vind ik mijn tegenrekening nergens meer terug. Dan maar handmatig heel de reutemeteut ingegeven. Ter bevestiging moet je dan weer een SMS aanvragen. Lijkt me allemaal nogal omslachtig. 

Inderdaad, de site werkt uitermate traag. Eigenlijk niet om doen !!CarpeNoctem schreef: ↑30 april 2018, 10:43 Ik heb ook 2 pogingen nodig gehad om de SMS-code te ontvangen.
Volgens mij is hun site nog traaaaaaaaaaaaaaaaaaager dan vroeger, en dat wil wat zeggen![]()
Nog VEEL trager dan voorheen, GEEN tegenrekening meer, nog steeds even onduidelijk als voorheen, 2de, 3de poging mislukt.....geen SMS ontvangen.
Was dat bij jou dan anders dan bij mij

Voor de vorige inlogprocedure had je toch ook een 5-cijferige pincode nodig, bovenop je gebruikersnaam, familienaam, wachtwoord, en een veiligheidsvraag.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja, maar dat was een zelfgekozen pincode.
Ah ! (Sorry dan aan Annetje.)
Dat wist ik niet, want ik heb vandaag nog niet geprobeerd om in te loggen.
Dit zou ik inderdaad ook vervelend vinden, want ik heb het soms al moeilijk om mijn zelfgekozen codes te onthouden.