Inspelen op de Chinese markt ?
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Inspelen op de Chinese markt ?
Of het is tijd om te bekijken om net wel/extra te investeren in China/Azië ... 
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
China = 4,39% in MSCI ACWI IMI en ongeveer 4% in mijn portefeuille. Ik zal niks doen ! 
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Misschien moet je je 4% optrekken naar 4,39% ?Superspaarder schreef: ↑27 juli 2021, 22:07 China = 4,39% in MSCI ACWI IMI en ongeveer 4% in mijn portefeuille. Ik zal niks doen !![]()
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Rebalancing is nog niet noodzakelijk. Dank u.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Wat met Ageas?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Azië is niet uitsluitend China. Je hebt Aziëfondsen die zonder China en Japan investeren zoals Singapore/Vietnam/Korea/Taiwan/india ...... Die hebben wel meer toekomst ....Yaris schreef: ↑27 juli 2021, 20:59Ik denk dat het tijd is om te desinvesteren in Chinese bedrijven. De Chinese beurzen zijn de laatste twee dagen onderuit gegaan door de regels die de overheid aan bedrijven oplegt. China omarmt de vrije markt niet langer, nee, de Communistische Partij laat zien dat zij de baas is en zij alleen. In China zijn de economie en de bedrijven, ook de internationale, ondergeschikt aan de politiek. Ik denk dat ik de raad van Jhn ga opvolgen en mijn Aziëfondsen met uitzondering van Japan van de hand ga doen.
Succes met uw aanpassingen.Yaris schreef: ↑27 juli 2021, 20:59Ik denk dat het tijd is om te desinvesteren in Chinese bedrijven. De Chinese beurzen zijn de laatste twee dagen onderuit gegaan door de regels die de overheid aan bedrijven oplegt. China omarmt de vrije markt niet langer, nee, de Communistische Partij laat zien dat zij de baas is en zij alleen. In China zijn de economie en de bedrijven, ook de internationale, ondergeschikt aan de politiek. Ik denk dat ik de raad van Jhn ga opvolgen en mijn Aziëfondsen met uitzondering van Japan van de hand ga doen.
China en nog wat andere landen daar zijn onvoorspelbaar!
Daar steek ik liever mijn geld niet in!
Het is al spannend genoeg in EU en USA.
Prosus voert alvast een opwaartse correctie door. Vanmorgen bij marktopening aangekocht, ondertussen +6,5% 
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Gezien de grootte van China zou een antwoord op die vraag geen relevantie hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Chinese centrale bank pompt miljarden in systeem
ABM Financial News op 17 september 2021 09:27
(ABM FN) De People's Bank of China heeft vrijdag 100 miljard yuan, omgerekend ruim 13 miljard euro, in het financiële systeem gepompt.
Tegelijk liepen leningen ter waarde van 10 miljard yuan af, waardoor er per saldo 90 miljard yuan in het systeem terecht kwam.
Er zijn flinke zorgen over het Chinese financiële systeem vanwege de teloorgang van projectontwikkelaar Evergrande, die kampt met een immense schuld van ongeveer 300 miljard dollar.
"De ineenstorting van Evergrande zou de grootste test zijn die het financiële systeem van China in jaren heeft ondergaan", waarschuwde Mark Williams, hoofdeconoom bij Capital Economics.
Analisten vrezen voor een 'cross default', waarbij het niet nakomen van een betalingsverplichting door één partij, leidt tot een keten van betalingsachterstanden waardoor een vertrouwenscrisis ontstaat. Een dergelijke situatie lag aan de basis van de kredietcrisis.
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News op 17 september 2021 09:27
(ABM FN) De People's Bank of China heeft vrijdag 100 miljard yuan, omgerekend ruim 13 miljard euro, in het financiële systeem gepompt.
Tegelijk liepen leningen ter waarde van 10 miljard yuan af, waardoor er per saldo 90 miljard yuan in het systeem terecht kwam.
Er zijn flinke zorgen over het Chinese financiële systeem vanwege de teloorgang van projectontwikkelaar Evergrande, die kampt met een immense schuld van ongeveer 300 miljard dollar.
"De ineenstorting van Evergrande zou de grootste test zijn die het financiële systeem van China in jaren heeft ondergaan", waarschuwde Mark Williams, hoofdeconoom bij Capital Economics.
Analisten vrezen voor een 'cross default', waarbij het niet nakomen van een betalingsverplichting door één partij, leidt tot een keten van betalingsachterstanden waardoor een vertrouwenscrisis ontstaat. Een dergelijke situatie lag aan de basis van de kredietcrisis.
Bron: ABM Financial News