Instabetalingen betalend?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Instabetalingen betalend?
Ik niet.. ik moet niet de eerste marginaal van het forum zijn. De derde of de 22ste is ook goed.JanvanGent001 schreef: ↑25 september 2019, 12:34 En ik heb een extra-spaarrekening bij Ing, gekoppeld aan mijn zichtrekening waarop een saldo van minimaal 10.000 € staat.
Deze rekening tel ik niet mee in mijn spaartegoeden.
Overigens staat er op mijn zichtrekening op zijn minst 1 extra pensioenuitkering (2.300 €) als reserve.
Wie biedt er meer?
Ge hebt den dikste, hoor... Trol Van Gent.
Instant Payment heeft ervoor gezorgd dat de bank verplicht moest investeren in een backoffice die vaak nog op Cobol en mainframes draaien, die al vele overnames hebben gemaakt en gemaakt zijn voor gigantische volumes van bedrijven. Dit zomaar eruit fietsen is niet zo eenvoudig als je denkt.
Banken als Argenta hebben nog maar weinig overnames gedaan, focussen zich op het lage risico verkeer van consumenten en hebben mogelijk een iets mooiere backoffice. Een project als instant payment is dan voor hen een pak eenvoudiger om te doen.
Weet ook dat er enkel de betaling uitvoeren dient te gebeuren. Er moet ook een fraude en AML analyse gebruiken op de betalingen. Daarnaast kunnen bedrijven eventjes 100.000 verrichtingen in 1 keer doorsturen wat de performantie serieus zal beïnvloeden.
Ik begrijp dus waarom banken hier een prijskaartje aan vast hangen. Opnieuw het hangt allemaal vast van hoe de bank zijn prijzenpolitiek doet.
Banken als Argenta hebben nog maar weinig overnames gedaan, focussen zich op het lage risico verkeer van consumenten en hebben mogelijk een iets mooiere backoffice. Een project als instant payment is dan voor hen een pak eenvoudiger om te doen.
Weet ook dat er enkel de betaling uitvoeren dient te gebeuren. Er moet ook een fraude en AML analyse gebruiken op de betalingen. Daarnaast kunnen bedrijven eventjes 100.000 verrichtingen in 1 keer doorsturen wat de performantie serieus zal beïnvloeden.
Ik begrijp dus waarom banken hier een prijskaartje aan vast hangen. Opnieuw het hangt allemaal vast van hoe de bank zijn prijzenpolitiek doet.
- JanvanGent001
- Newbie
Ach sukkeltje toch!haelewyn schreef: ↑25 september 2019, 12:44Ik niet.. ik moet niet de eerste marginaal van het forum zijn. De derde of de 22ste is ook goed.JanvanGent001 schreef: ↑25 september 2019, 12:34 En ik heb een extra-spaarrekening bij Ing, gekoppeld aan mijn zichtrekening waarop een saldo van minimaal 10.000 € staat.
Deze rekening tel ik niet mee in mijn spaartegoeden.
Overigens staat er op mijn zichtrekening op zijn minst 1 extra pensioenuitkering (2.300 €) als reserve.
Wie biedt er meer?
Ge hebt den dikste, hoor... Trol Van Gent.
Bij het lezen van jouw voorspelbare prietpraat, past
enkel mijn schouderophalen en een diepe zucht van medelijden!
Merci voor het medelijden trol.
Hoeft niet hoor. Stel dat ik geboren was als trol...
Een trol is ook een strontvlieg onder de strontvliegen, alleen is het die ene eikel die altijd met zijn vleugeltjes hard zit te helikopteren terwijl de anderen rustig bovenop een keutel hun ontbijt zitten te eten.
Voorspelbaar zeker ? Jaja.. Dat kennen we al. Zet die plaat af.
Hoeft niet hoor. Stel dat ik geboren was als trol...
Een trol is ook een strontvlieg onder de strontvliegen, alleen is het die ene eikel die altijd met zijn vleugeltjes hard zit te helikopteren terwijl de anderen rustig bovenop een keutel hun ontbijt zitten te eten.
Voorspelbaar zeker ? Jaja.. Dat kennen we al. Zet die plaat af.
"""Wie een instantbetaling wil doen buiten zijn basispakket is straks 0,50 euro extra kwijt."""
Dat stond vandaag te lezen in een artikel over prijsverhogingen bij Bpost Bank, maar die bank deed helemaal niet mee aan de instantbetalingen.
Vanaf nu of 1 januari dus wel ?
* Edit : het staat in de tariefkaart die geldig is vanaf 1/1/2020.
Gratis inbegrepen bij een betalende rekening. Mogelijk maar tegen betaling bij een gratis zichtrekening.
Bpost begint er dus ook mee..
Dat stond vandaag te lezen in een artikel over prijsverhogingen bij Bpost Bank, maar die bank deed helemaal niet mee aan de instantbetalingen.
Vanaf nu of 1 januari dus wel ?
* Edit : het staat in de tariefkaart die geldig is vanaf 1/1/2020.
Gratis inbegrepen bij een betalende rekening. Mogelijk maar tegen betaling bij een gratis zichtrekening.
Bpost begint er dus ook mee..
Vanaf 1 december doen bpost bank en Beobank mee met flitsbetalingen.
Axa volgt in 2020.
Raar of typisch dat er op de website van Beobank daarover nog niets te vinden is.
https://www.febelfin.be/nl/consumenten/ ... schrijving
https://youtu.be/tiRQl3tmrmc
Axa volgt in 2020.
Raar of typisch dat er op de website van Beobank daarover nog niets te vinden is.
https://www.febelfin.be/nl/consumenten/ ... schrijving
https://youtu.be/tiRQl3tmrmc
Het is goed om die optie te hebben in sommige gevallen. Maar bij het betalen van normale rekeningen is dat niet nodig. Enkel als je onverwacht iets onmiddellijke zou willen betalen. Of een rekening bent vergeten te betalen.
Zou wel de actuele lijst willen zien van banken die het ondersteunen. NewB heeft nog geen ondersteuning hiervoor. Maar dat vergeef ik hun voor nu. Die hebben fundamentelere zorgen nu.
Zou wel de actuele lijst willen zien van banken die het ondersteunen. NewB heeft nog geen ondersteuning hiervoor. Maar dat vergeef ik hun voor nu. Die hebben fundamentelere zorgen nu.
- Vincent2018
- Full Member
sedert 01/01/2024 gratis bij Hello Bank en na update app....
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
-
- Newbie
- Contacteer:
Ook voortaan gratis bij de moeder BNP Paribas Fortis, voor particuliere klanten.
-
- VIP member
- Contacteer:
Even proberen of we de Belgen kunnen plukken met een nep service maar het bracht niks op. 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Bij BNP vroegen ze er altijd al minder voor dan de andere grootbanken. Het was 0,60 euro per instantbetaling.
Belfius vraagt er bv nog altijd, als laatste grootbank, geld voor. 1,25 euro per overschrijving.
De felste plukkers : belfius.
Belfius vraagt er bv nog altijd, als laatste grootbank, geld voor. 1,25 euro per overschrijving.
De felste plukkers : belfius.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/07 ... ht-europa/
Binnenkort overal gratis. Het moet van Europa overal aan dezelfde prijs als een gewone betaling. Dus gratis..
Tenzij de banken bv. ook de gewone betalingen betalend maken. Ze zouden wel durven !
Binnenkort overal gratis. Het moet van Europa overal aan dezelfde prijs als een gewone betaling. Dus gratis..
Tenzij de banken bv. ook de gewone betalingen betalend maken. Ze zouden wel durven !