Instabetalingen betalend?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Instabetalingen betalend?
Instandbetalingen is actief bij Europabank. Heb wat zitten testen.
Overschrijving naar Argenta; direct op de rekening. Naar HelloBank (BNP Fortis) ook direct.
Naar KBC ....neen. Maar mogelijk ligt dat aan de wijze van raadpleging saldo. Ik voegde de KBC rekening toe aan de HellloBank-app, ik kan via de app het saldo en verrichtingen zien van de KBC app. Mogelijk loopt dat achter. Dat duurde meerdere minuten alvorens het daar opdook.
Ook een betaling gedaan naar Keytrade; dat is gewone overschrijving geworden omdat die bestemmeling nog niet werkt met Instandbetalingen.
Zie er dus goed uit.
Overschrijving naar Argenta; direct op de rekening. Naar HelloBank (BNP Fortis) ook direct.
Naar KBC ....neen. Maar mogelijk ligt dat aan de wijze van raadpleging saldo. Ik voegde de KBC rekening toe aan de HellloBank-app, ik kan via de app het saldo en verrichtingen zien van de KBC app. Mogelijk loopt dat achter. Dat duurde meerdere minuten alvorens het daar opdook.
Ook een betaling gedaan naar Keytrade; dat is gewone overschrijving geworden omdat die bestemmeling nog niet werkt met Instandbetalingen.
Zie er dus goed uit.
Re: Instant betalingen betalend?
Andere banken toevoegen in de App van een bank : bij kbc moet je alleszins een refresh doen, manueel. De App doet dat niet zelf.
18 maart was door andere banken aangeduid als een ommekeer-datum. Het schijnt redelijk algemeen te zijn.
Ook gezien : niet - instant betalingen gaan nu sneller. Ik zei dat eerder al over kbc > ing maar het is ook het geval vanuit (bnp / hello bank of belfius)> ing.
In de namiddag of avond uitgevoerd = volgende dag in de voormiddag op de rekening.
https://www.febelfin.be/nl/alles-wat-u- ... betalingen
18 maart was door andere banken aangeduid als een ommekeer-datum. Het schijnt redelijk algemeen te zijn.
Ook gezien : niet - instant betalingen gaan nu sneller. Ik zei dat eerder al over kbc > ing maar het is ook het geval vanuit (bnp / hello bank of belfius)> ing.
In de namiddag of avond uitgevoerd = volgende dag in de voormiddag op de rekening.
https://www.febelfin.be/nl/alles-wat-u- ... betalingen
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Dit is iets waar ik me echt aan erger in de kbc app eigenlijk. Wat is het nut dat ik andere rekeningen kan toevoegen als ik iedere keer met een cardreader codes moet liggen overtoetsen? Kan ik net zo goed even inloggen op de pc.

Daar ben ik het 100 procent mee eens. Ik heb de andere rekeningen weer verwijderd uit de kbc app. Ik vind het veel makkelijker om aparte apps met pincode te gebruiken.
Ik snap niet dat kbc dit zo op de markt brengt. Het is een product dat niet past in deze tijd.
"We brengen nu een nieuwe functie uit die je leven moeilijker maakt dan voordien maar het is dan wel van kbc."
Zo'n grote fan ben ik nu ook niet van dat merk..
Nog een testje : overschrijving van een plusrekening rekening of van een gratis rekening bij kbc uitgevoerd net na de middag komt de volgende werkdag aan bij ing.
Sneller dan voordien maar geen verschil tussen beide rekeningen in het behandelen van overschrijvingen (voorlopig).
Bij Belfius geen nieuws merkbaar over instant overschrijvingen.
Bij ing werkt het goed. Bij kbc nog niet.
Hello bank en de andere hierboven genoemde banken kunnen instant overschrijvingen vandaag reeds ontvangen.
Ik snap niet dat kbc dit zo op de markt brengt. Het is een product dat niet past in deze tijd.
"We brengen nu een nieuwe functie uit die je leven moeilijker maakt dan voordien maar het is dan wel van kbc."
Zo'n grote fan ben ik nu ook niet van dat merk..
Nog een testje : overschrijving van een plusrekening rekening of van een gratis rekening bij kbc uitgevoerd net na de middag komt de volgende werkdag aan bij ing.
Sneller dan voordien maar geen verschil tussen beide rekeningen in het behandelen van overschrijvingen (voorlopig).
Bij Belfius geen nieuws merkbaar over instant overschrijvingen.
Bij ing werkt het goed. Bij kbc nog niet.
Hello bank en de andere hierboven genoemde banken kunnen instant overschrijvingen vandaag reeds ontvangen.
Instant payments rule !
-
- Newbie
- Contacteer:
Bij BNPPF worden die saldo's van andere banken wel automatisch aangepast in hun Easy Bank App en zo moet dat ook.miljonairtje schreef: ↑20 maart 2019, 00:42Dit is iets waar ik me echt aan erger in de kbc app eigenlijk. Wat is het nut dat ik andere rekeningen kan toevoegen als ik iedere keer met een cardreader codes moet liggen overtoetsen? Kan ik net zo goed even inloggen op de pc.![]()
Op Belfius Direct Mobile is het al maanden dat die vermelding staat: "We laten u weten wanneer u die rekeningen kan toevoegen".

Flitsbetalingen bij ING schijnen nog wat 'hit and miss' te zijn, zoals hiervoor al door iemand gezegd werd.
Deze week had ik er op 1 dag vijf na elkaar die er 'instant' doorgingen.
Maar op een andere dag, ook naar een KBC rekening (wat daarvoor wel gelukt was), werd de overschrijving 'gewoon' uitgevoerd. Die komt dan wel nog dezelfde dag aan, zoals bij ING al gebruikelijk was.
Om een flitsoverschrijving te doen lukken moet er een bevestiging zijn dat het geld effectief op de rekening van de bestemmeling is aangekomen. Zonder dat is het een failure. Het zou dan nog altijd kunnen liggen aan het ontbreken van een bevestiging van KBC.
Een uitgaande overschrijving bij KBC is nog geen enkele keer gelukt als instant (Plus rekening).
We draaien allemaal samen verder proef, neem ik aan.. (?)
Deze week had ik er op 1 dag vijf na elkaar die er 'instant' doorgingen.
Maar op een andere dag, ook naar een KBC rekening (wat daarvoor wel gelukt was), werd de overschrijving 'gewoon' uitgevoerd. Die komt dan wel nog dezelfde dag aan, zoals bij ING al gebruikelijk was.
Om een flitsoverschrijving te doen lukken moet er een bevestiging zijn dat het geld effectief op de rekening van de bestemmeling is aangekomen. Zonder dat is het een failure. Het zou dan nog altijd kunnen liggen aan het ontbreken van een bevestiging van KBC.
Een uitgaande overschrijving bij KBC is nog geen enkele keer gelukt als instant (Plus rekening).
We draaien allemaal samen verder proef, neem ik aan.. (?)
Uitgaande overschrijving van kbc naar ing geen instant
Kbc naar kbc lukt nu wel altijd instant.(zelfs al is het geen eigen rekening)
Kbc naar kbc lukt nu wel altijd instant.(zelfs al is het geen eigen rekening)
Dat was al lang zo..
Overschrijvingen binnen dezelfde bank gingen al jaren 'instant'.
Overschrijvingen binnen dezelfde bank gingen al jaren 'instant'.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb 3 overschrijvingen gedaan vanaf mijn KBC plusrekening naar mijn zichtrekeningen bij BNPPF, Belfius en ING en jawel alledrie aangekomen bij de desbetreffende zichtrekeningen op hetzelfde ogenblik dus de instantoverschrijvingen zijn mooi gelukt.

-
- Jr. Member
- Contacteer:
ING lijkt het volledig geïmplementeerd te hebben, bij al mijn overschrijving staat nu ‘instant’ vermeld. Toch een leuke verbetering.
Testje vandaag : ing naar kbc (plusrekening) en weer terug : alles instant.
Het valt toch wel op dat onze staatsbank Belfius het duurst is voor instant overschrijvingen, net als voor het vervangen van een bankkaart die stuk is (10 euro). Het wordt een tendens...
Het valt toch wel op dat onze staatsbank Belfius het duurst is voor instant overschrijvingen, net als voor het vervangen van een bankkaart die stuk is (10 euro). Het wordt een tendens...
Dan was het bij mij nog niet zo toen ik het deed. In kbc mobile staat er dan instant en dat stond bij die ene persoon niet.apestaart12 schreef: ↑27 maart 2019, 17:29Ik heb 3 overschrijvingen gedaan vanaf mijn KBC plusrekening naar mijn zichtrekeningen bij BNPPF, Belfius en ING en jawel alledrie aangekomen bij de desbetreffende zichtrekeningen op hetzelfde ogenblik dus de instantoverschrijvingen zijn mooi gelukt.![]()
Umm dat dacht ik niet.
Overschrijvingen tussen je eigen rekeningen ok. Maar ik had toch niet het idee dat het instant was toen mijn broer schreef dat hij iets heeft overgeschreven en het maar een paar uur later op men rekening stond. Dat was enkele maanden terug.(beide kbc)
Hing van de bank af. De ene is wat meer achter dan de andere. Net zoals de ene meer voor is dan de andere.
Binnen belfius bv, al jaren instant, binnen de bank. Maar daar hing het ook weer van het moment van de dag af. In de avond waren er uren waar de boel stil lag.
Van mijn ouders naar mijzelf bij kbc of omgekeerd ging al lang instant ook..
Kbc beweert al langer dat dat er onmiddellijk opstaat, als je binnen de bank overschrijft, ... rekening houdend met enkele uren per dag waar er niets gebeurt ?
Binnen belfius bv, al jaren instant, binnen de bank. Maar daar hing het ook weer van het moment van de dag af. In de avond waren er uren waar de boel stil lag.
Van mijn ouders naar mijzelf bij kbc of omgekeerd ging al lang instant ook..
Kbc beweert al langer dat dat er onmiddellijk opstaat, als je binnen de bank overschrijft, ... rekening houdend met enkele uren per dag waar er niets gebeurt ?
Het kan zijn dat ik net in die gap lag van die paar uren.
Alleszinds was het wel op men rekening de dag zelf nog al was dat niet nodig.
Wat wel raar was is dat de overschrijving op Vrijdag 21 december er was maar de valutadatum was 24 december. Terwijl het bedrag weldegelijk 21 december op de rekening stond.
Alleszinds was het wel op men rekening de dag zelf nog al was dat niet nodig.
Wat wel raar was is dat de overschrijving op Vrijdag 21 december er was maar de valutadatum was 24 december. Terwijl het bedrag weldegelijk 21 december op de rekening stond.