Instantoverschrijvingen KBC.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Instantoverschrijvingen KBC.
Goedemorgen.
Ben in het bezit van een KBC Plus rekening. Heb daarnet geld willen overschrijven van KBC naar mijn Crelan rekening. Ik zie dat dit als een gewone wordt opgenomen ipv instant, terwijl dit vroeger altijd instantoverschrijving was. Wat is de verklaring hiervoor?
Merci alvast
Ben in het bezit van een KBC Plus rekening. Heb daarnet geld willen overschrijven van KBC naar mijn Crelan rekening. Ik zie dat dit als een gewone wordt opgenomen ipv instant, terwijl dit vroeger altijd instantoverschrijving was. Wat is de verklaring hiervoor?
Merci alvast
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Re: Instantoverschrijvingen KBC.
Ik heb al gemerkt dat KBC er niet altijd in slaagt overschrijvingen instant uit te voeren.
Bij ING daarentegen werkt het altijd.
Bij ING daarentegen werkt het altijd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ligt niet aan KBC maar aan de bank naar waar je het geld overschrijft die de instant niet direkt kan verwerken..
Wat ik gezien heb is dat een overschrijving van KBC naar deelnemende banken soms gewoon niet instant gebeurt.
Terwijl dat theoretisch wel kan.
Het staat trouwens in de info over instant overschrijvingen : als het niet lukt wordt de overschrijving nog gewoon uitgevoerd op de oude manier;
Ik heb dat met KBC naar Belfius al 2 of 3 keer gehad tot nu toe.
Crelan, in het voorbeeld van TS is een deelnemende bank.
KBC ook en vanop de rekening die hij heeft is het standaard een flitsoverschrijving. Tenzij het dus niet lukt...
Als je bedoelt dat KBC niet de zwakke schakel is en wel Crelan : zou kunnen want er moet een bevestiging komen van de bank van de bestemmeling binnen enkele seconden. Anders gaat het niet door als flitsoverschrijving.
Terwijl dat theoretisch wel kan.
Het staat trouwens in de info over instant overschrijvingen : als het niet lukt wordt de overschrijving nog gewoon uitgevoerd op de oude manier;
Ik heb dat met KBC naar Belfius al 2 of 3 keer gehad tot nu toe.
Crelan, in het voorbeeld van TS is een deelnemende bank.
KBC ook en vanop de rekening die hij heeft is het standaard een flitsoverschrijving. Tenzij het dus niet lukt...
Als je bedoelt dat KBC niet de zwakke schakel is en wel Crelan : zou kunnen want er moet een bevestiging komen van de bank van de bestemmeling binnen enkele seconden. Anders gaat het niet door als flitsoverschrijving.
Dus in feite kan Crelan de overschrijving niet (direct) verwerken dan? Momenteel is alles naar Crelan een gewone overschrijving zie ik.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Buiten de twee banken zelf zijn er nog andere factoren en verbindingen die kunnen falen. Als het faalt weet je meestal niet waarom, alleen dat het maar half gelukt is. 
Een instant overschrijving wordt bevestigd binnen de enkele seconden die het duurt door de bank van de ontvanger. Als die bevestiging er niet komt wordt de overschrijving op de oude manier uitgevoerd.

Een instant overschrijving wordt bevestigd binnen de enkele seconden die het duurt door de bank van de ontvanger. Als die bevestiging er niet komt wordt de overschrijving op de oude manier uitgevoerd.
BNP Fortis heeft nog géén actieve instant overschrijving. Nietegenstaande er gezegd wordt op site's van wel..
Heb op 5 oktober een instant gedaan via KBC omdat Fortis het nog niet kon..
Heb op 5 oktober een instant gedaan via KBC omdat Fortis het nog niet kon..
Laatst gewijzigd door ludo op 26 oktober 2020, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij BNP is het inkomend al mogelijk , ook bij Hello Bank.
Uitgaand is iets anders.
Edit : bij Hello Bank kan het ook voor een uitgaande overschrijving. De kostprijs is 60 cent.
Je kan dat aanduiden als je het vakje DATUM van je overschrijving open klikt.
Uitgaand is iets anders.
Edit : bij Hello Bank kan het ook voor een uitgaande overschrijving. De kostprijs is 60 cent.
Je kan dat aanduiden als je het vakje DATUM van je overschrijving open klikt.
Ik begrijp niet wat er zo interessant is bij een instant overschrijving ! Ik heb het ook bij ING maar heb er geen behoefte aan.
Voor iemand die zijn facturen op het laatste moment betaald bv. of nog beter : heb juist een 2dehands auto gekocht bij een particulier. Je wilt niet betalen alvorens de auto in uw bezit is en de verkoper geeft de auto niet weg alvorens hij zijn geld heeft dus koffietje samen en intussen instantoverschrijving gedaan. Hij direct zijn geld en ik mocht weg met de auto ....
Goh vrijdag van een Apple fan zijn bijna nieuwe iPhone 11 Pro Max 256 overgekocht van amper 2 maanden oud, en aangezien de 12 uit is .. de hardcore fans willen die. Van KBC naar Argenta en de 880 euro stond er direct op. Wat toch vertrouwen geeft vind ik. Daarom vraag ik me af waarom bij die bank wel, en bij die bank niet he. Nochtans nemen er heel wat banken deel.
-
- Newbie
- Contacteer:
Instant overschrijvingen bij BNPPF is momenteel enkel mogelijk via Easy Bank App (applicatie banking) dus (nog) niet mogelijk via Easy Bank Web (PC banking) maar dan moet men wel over een tablet of smartphone beschikken.
Per instant overschrijving kost wel 0,60 EUR.
De totale dagelijkse limiet voor uitgaande verrichtingen bedraagt 1.000 euro per rekening. Voor binnenkomende verrichtingen is er geen limiet.apestaart12 schreef: ↑26 oktober 2020, 20:09Instant overschrijvingen bij BNPPF is momenteel enkel mogelijk via Easy Bank App (applicatie banking) dus (nog) niet mogelijk via Easy Bank Web (PC banking) maar dan moet men wel over een tablet of smartphone beschikken.
Per instant overschrijving kost wel 0,60 EUR.