Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
-
anonymous9
Re: Integrale in de problemen?
In de Q&A pdf van Integrale staat dit:
Als je pas dit jaar in Certiflex bent ingestapt dan moet je tot 2028 wachten vooraleer je daar geld kan uit opnemen. Zo gaat dat nu eenmaal met TAK 21 spaarverzekeringen. Als je toch vroeger uitstapt krijg je een zware boete. In het eerste jaar van je contract valt die boete natuurlijk beter mee dan in het 7de.
Vergeet dus die winstdeelname.Integrale heeft volgende beslissingen genomen :
- de gegarandeerde intrestvoet voor CertiFlex bedraagt 0% vanaf 1 januari 2021 ;
- voor CertiFlex-contracten wordt de komende jaren geen winstverdeling meer toegekend.
- de gegarandeerde intrestvoet voor de financieringsfondsen in Tak 21 bedraagt 0% vanaf 1
januari 2021.
Als je pas dit jaar in Certiflex bent ingestapt dan moet je tot 2028 wachten vooraleer je daar geld kan uit opnemen. Zo gaat dat nu eenmaal met TAK 21 spaarverzekeringen. Als je toch vroeger uitstapt krijg je een zware boete. In het eerste jaar van je contract valt die boete natuurlijk beter mee dan in het 7de.
Je zit ook vast in een catch22, nog wat erger dan mij (pas 1ste jaar, slechts 0,50 % gegarandeerd). Allereerst best wachten tot wat er op 27/10 zal gebeuren. Als je nu uitstapt ben je al verzekerd van - 4,50% kosten (-3% - 1,5% boete). Blijf je zitten dan zal je na 8 jaar 2,56% "verdiend" hebben (8x0,50-0,18 beheer) t.o.v. 3% kosten. Je hebt dus zowat je startkapitaal terug. Mocht ik jou zijn ik denk dat ik door deze zure appel geen zou bijten en een termijnrekening van 10 jaar bij Izola zou nemen. Aangezien je 8 jaar op je centen kan wachten, lukt 10 jaar wellicht ook wel. Je heb daar nog netto 1,50% ... 8 jaar later zal je dus een stuk beter af zijn dan bij je Certiflex te blijven.
idd is uitstappen aangewezen ; waarom zou je wachten tot 27/10 ? verwacht je iets dat mijn toestand kan veranderen waardoor ik een andere beslissing zou nemen ? wat zou dat kunnen zijn ?
als men zo een 786-fiscaal heeft, en men is reeds plus 60 jaar ( maar min 65 ), daar is taxatie van 10% reeds gebeurd, en die zijn voor de rest van hun leven vrij van belastingen.
Als men daar een andere verzekering moet nemen, dan wordt men opnieuw na 10 jaar "aangeslagen ' door de fiscus
Als men daar een andere verzekering moet nemen, dan wordt men opnieuw na 10 jaar "aangeslagen ' door de fiscus
Geen idee en wellicht tegen beter weten in (toch een overnemer last-minute, Nethys die toch met extra kapitaal over de brug komt?), die 12 dagen zullen nu ook het positieve of negatieve verschil niet meer maken.
Ik heb ook een 786 bij Integrale Luxemburg (dochter van Integrale België). Heb vernomen dat in Luxemburg die bescherming van EUR 100.000 op TAK 21 niet van toepassing is. Is er daar eigenlijk een bescherming? via een depothoudende bank?
Vond dit terug op de site van integrale.lu
Some of our clients have asked us questions or expressed worries relating to recent events and press articles concerning Integrale Belgium. Please note that Integrale Belgium holds only 15% of the shares of Integrale Luxembourg. The other 85% are owned by Credis. Integrale Belgium's situation has...
Some of our clients have asked us questions or expressed worries relating to recent events and press articles concerning Integrale Belgium.
Please note that Integrale Belgium holds only 15% of the shares of Integrale Luxembourg. The other 85% are owned by Credis.
Integrale Belgium's situation has no direct impact on your contract with Integrale Luxembourg. Integrale Luxembourg's Solvency II ratio remains above the legal requirements. So you don't have to worry about your contract with Integrale Luxembourg.
At 30th of June 2020, the technical provisions of Integrale Luxembourg (amount to be paid if all obligations are requested today) amounted to 206 million EUR. In Solvency II terms (i.e. taking into account a risk free discount rate but also some other different elements) it represents 239 million EUR. The total assets of Integrale amounted to 259 million EUR. The difference (20 million EUR) represents the own funds. Practically, the legislation reduces these funds to 18,7 million EUR to respect some constraints. The calculated buffer (extra complementary reserves) required by the Solvency II legislation is equal to 15 million EUR. As a result, the Solvency II ratio amounted to 125% at 30th June 2020. The calculation of this ratio at 30th September 2020 is currently in progress (expected to decrease following market evolution). The situation of the financial markets is difficult for life insurance companies, but Integrale Luxembourg has all the needed money to pay its current and future obligations.
With this explanation, we hope that we responded to the questions and worries you could have. You can rely on the whole team of Integrale Luxembourg to continue to manage your contract in order to ensure a decent return even in these very difficult market circumstances. We remain also at your disposal should you have any remaining questions.
Some of our clients have asked us questions or expressed worries relating to recent events and press articles concerning Integrale Belgium. Please note that Integrale Belgium holds only 15% of the shares of Integrale Luxembourg. The other 85% are owned by Credis. Integrale Belgium's situation has...
Some of our clients have asked us questions or expressed worries relating to recent events and press articles concerning Integrale Belgium.
Please note that Integrale Belgium holds only 15% of the shares of Integrale Luxembourg. The other 85% are owned by Credis.
Integrale Belgium's situation has no direct impact on your contract with Integrale Luxembourg. Integrale Luxembourg's Solvency II ratio remains above the legal requirements. So you don't have to worry about your contract with Integrale Luxembourg.
At 30th of June 2020, the technical provisions of Integrale Luxembourg (amount to be paid if all obligations are requested today) amounted to 206 million EUR. In Solvency II terms (i.e. taking into account a risk free discount rate but also some other different elements) it represents 239 million EUR. The total assets of Integrale amounted to 259 million EUR. The difference (20 million EUR) represents the own funds. Practically, the legislation reduces these funds to 18,7 million EUR to respect some constraints. The calculated buffer (extra complementary reserves) required by the Solvency II legislation is equal to 15 million EUR. As a result, the Solvency II ratio amounted to 125% at 30th June 2020. The calculation of this ratio at 30th September 2020 is currently in progress (expected to decrease following market evolution). The situation of the financial markets is difficult for life insurance companies, but Integrale Luxembourg has all the needed money to pay its current and future obligations.
With this explanation, we hope that we responded to the questions and worries you could have. You can rely on the whole team of Integrale Luxembourg to continue to manage your contract in order to ensure a decent return even in these very difficult market circumstances. We remain also at your disposal should you have any remaining questions.
Wanneer is het beste moment om een gedeeltelijke opvraging te doen bij Integrale 786
Contract loopt reeds 8 jaar
Mvg, Fossil
Contract loopt reeds 8 jaar
Mvg, Fossil
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Zoals paul heb (had?) ik een 786 fiscaal (langetermijn sparen) contract. Ik ben 54 jaar oud. 55 jaar oud in maart 2021.
Ik vraag me af of ik een andere verzekeringsmaatschappij moet kiezen voor de volgende stortingen (stortingen vanaf 2021 tot ...).
Wat denkt u ervan?
Ik vraag me af of ik een andere verzekeringsmaatschappij moet kiezen voor de volgende stortingen (stortingen vanaf 2021 tot ...).
Wat denkt u ervan?
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Een voordeel heb je nog , dat je slechts volgend jaar 55 wordt.
Vanaf 55 jaar zit je met een aantal fiscale nadelen ; dan moet je 10 jaar sparen voor je door de fiscus wordt aangeslagen, anders pleegt de fiscus een aanslag op 60 jaar en, ben je voor de rest van je leven op dat gebied belastingvrije
Voor mensen die dit jaar 65 jaar worden kan het helemaal rampzalig worden. Vanaf 65 kan men geen fiscaal aftrekbaar dingt meer aangaan.
Vanaf 55 jaar zit je met een aantal fiscale nadelen ; dan moet je 10 jaar sparen voor je door de fiscus wordt aangeslagen, anders pleegt de fiscus een aanslag op 60 jaar en, ben je voor de rest van je leven op dat gebied belastingvrije
Voor mensen die dit jaar 65 jaar worden kan het helemaal rampzalig worden. Vanaf 65 kan men geen fiscaal aftrekbaar dingt meer aangaan.
Ik ga dus uitstappen . Ik verlies als ik blijf zitten aan 0.32 % netto per jaar voor 7.5 jaar . Probleem is natuurlijk de herbelegging . Wat is een goede herbelegging ? Wil geen riscico en twijfel over Izola termijnrekening (Malta...) . Hoelang zou het duren als ik langs ga bij een Ethias Kantoor voor ik mijn geld op de rekening heb ?Ardennois schreef: ↑15 oktober 2020, 20:26Je zit ook vast in een catch22, nog wat erger dan mij (pas 1ste jaar, slechts 0,50 % gegarandeerd). Allereerst best wachten tot wat er op 27/10 zal gebeuren. Als je nu uitstapt ben je al verzekerd van - 4,50% kosten (-3% - 1,5% boete). Blijf je zitten dan zal je na 8 jaar 2,56% "verdiend" hebben (8x0,50-0,18 beheer) t.o.v. 3% kosten. Je hebt dus zowat je startkapitaal terug. Mocht ik jou zijn ik denk dat ik door deze zure appel geen zou bijten en een termijnrekening van 10 jaar bij Izola zou nemen. Aangezien je 8 jaar op je centen kan wachten, lukt 10 jaar wellicht ook wel. Je heb daar nog netto 1,50% ... 8 jaar later zal je dus een stuk beter af zijn dan bij je Certiflex te blijven.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Dank u Paul voor de bevestiging.
Eerst had ik First Fiscal bij Ethias (+/- 8.000). Daarna had ik 786 Fiscal bij Integrale (+/- 24.000). Dank u Test-Aankoop. En nu?
Het is blijkbaar moeilijk een betrouwbare verzekeringsmaatschappij te vinden!
Een idee betreffende de verzekeringsmaatshappij? Tak 21, tak 23 of tak 44?
Eerst had ik First Fiscal bij Ethias (+/- 8.000). Daarna had ik 786 Fiscal bij Integrale (+/- 24.000). Dank u Test-Aankoop. En nu?
Het is blijkbaar moeilijk een betrouwbare verzekeringsmaatschappij te vinden!
Een idee betreffende de verzekeringsmaatshappij? Tak 21, tak 23 of tak 44?
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Federale Verzekeringen is nog één van de betere.
Zij beperken ook altijd hun gegarandeerde rentes op TAK 21 in tijd. Daarom hebben zij niet die problemen als bij Integrale.
Je kan een TAK 21 voor vervaldatum laten overzetten naar een nieuwe TAK 21 zonder kosten en 2% taks. Doe dit zo al 20 jaar bij hen. Heb er de laatste keer wel voor moeten zagen en bewijsstukken moeten geven van een parlementaire vraag dat bij overzetting van de reserves bij dezelfde maatschappij op dezelfde naam geen 2% taks is verschuldigd.
Zij beperken ook altijd hun gegarandeerde rentes op TAK 21 in tijd. Daarom hebben zij niet die problemen als bij Integrale.
Je kan een TAK 21 voor vervaldatum laten overzetten naar een nieuwe TAK 21 zonder kosten en 2% taks. Doe dit zo al 20 jaar bij hen. Heb er de laatste keer wel voor moeten zagen en bewijsstukken moeten geven van een parlementaire vraag dat bij overzetting van de reserves bij dezelfde maatschappij op dezelfde naam geen 2% taks is verschuldigd.
Vita Flex 44 is nu het beleggingsprodukt bij Federale.
Is het dan zo dat je in het jaar dat je 54 wordt, het maximaal bedrag dient te storten in Integrale 786 fiscaal, om het jaar erna ook het maximum te kunnen storten zonder benadeeld te worden?paul schreef: ↑17 oktober 2020, 08:56 Een voordeel heb je nog , dat je slechts volgend jaar 55 wordt.