Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Integrale in de problemen?
Er is voorlopig geen enkele indicatie van een bod van Ageas op Integrale. (Her)verzekeraar Monument Re (met zetel op Bermuda eilanden !) daarentegen wordt in de Libre Belgique van vrijdag 14 november (pagina 36) naar voren geschoven als reële kanshebber :
"Vendredi, le conseil d’administration d’Integrale s’est réuni pour discuter de l’avenir de l’assureur liégeois, filiale à 71 % de Nethys. À ce stade, aucune décision n’a été prise sur une reprise ou une vente par appartements. Il se murmure toutefois qu’une des quatre offres existantes, à savoir celle de Monument Re, aurait la préférence de l’actionnaire majoritaire.
Monument Re est un acteur international dans la réassurance. Il propose de reprendre Integrale (y compris la filiale luxembourgeoise) pour un euro symbolique et de recapitaliser la société à concurrence de 300 millions d’euros. Au niveau de l’emploi, il ne donne pas de garantie. D’après nos informations, c’est la société mère, basée aux Bermudes et donc dans un paradis fiscal, qui fait l’offre.
Nethys préférerait donc cette offre à celle du fonds anglo-saxon River Rock, qui aurait apporté des garanties sur l’emploi pour 48 mois et propose 14,3 millions d’euros pour la filiale luxembourgeoise. Mais il injecterait seulement 100 millions d’euros de capital, un argument important pour la Banque nationale, régulateur du secteur financier en Belgique. Il est donc possible que l’assemblée d’Integrale prévue le 7 décembre décide de l’offre qui sera retenue.
En attendant, la Banque nationale a nommé un commissaire spécial. Il s’agit de Kenneth Vermeire, un Néerlandophone qui travaille pour KPMG."
Dit klinkt goed en slecht tegelijk : de vereffening zou zo van de baan kunnen zijn, maar tegelijk ook de Belgische depositogarantie.
"Vendredi, le conseil d’administration d’Integrale s’est réuni pour discuter de l’avenir de l’assureur liégeois, filiale à 71 % de Nethys. À ce stade, aucune décision n’a été prise sur une reprise ou une vente par appartements. Il se murmure toutefois qu’une des quatre offres existantes, à savoir celle de Monument Re, aurait la préférence de l’actionnaire majoritaire.
Monument Re est un acteur international dans la réassurance. Il propose de reprendre Integrale (y compris la filiale luxembourgeoise) pour un euro symbolique et de recapitaliser la société à concurrence de 300 millions d’euros. Au niveau de l’emploi, il ne donne pas de garantie. D’après nos informations, c’est la société mère, basée aux Bermudes et donc dans un paradis fiscal, qui fait l’offre.
Nethys préférerait donc cette offre à celle du fonds anglo-saxon River Rock, qui aurait apporté des garanties sur l’emploi pour 48 mois et propose 14,3 millions d’euros pour la filiale luxembourgeoise. Mais il injecterait seulement 100 millions d’euros de capital, un argument important pour la Banque nationale, régulateur du secteur financier en Belgique. Il est donc possible que l’assemblée d’Integrale prévue le 7 décembre décide de l’offre qui sera retenue.
En attendant, la Banque nationale a nommé un commissaire spécial. Il s’agit de Kenneth Vermeire, un Néerlandophone qui travaille pour KPMG."
Dit klinkt goed en slecht tegelijk : de vereffening zou zo van de baan kunnen zijn, maar tegelijk ook de Belgische depositogarantie.
-
- Newbie
- Contacteer:
Iemand idee wat er dan zou gebeuren met integrale fiscaal 786? Vervalt garantie dan ook en moet je dan alles opnemen met heffing van 30 % tot gevolg? Alvast bedankt voor reactie.
"Dit klinkt goed en slecht tegelijk : de vereffening zou zo van de baan kunnen zijn, maar tegelijk ook de Belgische depositogarantie."
Volgens Test Aankoop (persoonlijk héél recent gesprek gehad aan de foon) zal het FSMA de uiteindelijke goedkeuring moeten geven voor elke eventuele overname, en daarbij toezien dat de staatsgarantie blijft bestaan,...zoniet zou het volgens Test Aankoop liquidatie van Integrale worden.
Volgens Test Aankoop (persoonlijk héél recent gesprek gehad aan de foon) zal het FSMA de uiteindelijke goedkeuring moeten geven voor elke eventuele overname, en daarbij toezien dat de staatsgarantie blijft bestaan,...zoniet zou het volgens Test Aankoop liquidatie van Integrale worden.
Als ik me goed herinner zijn de ethias first tak21 contracten overgenomen door een Laguna buitenlands bedrijf.
De contractuele verplichtingen bleven dezelfde, maar er is geen staatswaarborg meer (Belgie is zowat het enige land met een staatswaarborg op levensverzekeringen).
Zijn er hier leden met zo'n oude First contracten die overgenomen zijn?
Hoe is de ervaring? geen problemen met de gewaarborgde rente? enige bonussen.
edit: https://www.spaargids.be/sparen/ethias- ... rders.html
De contractuele verplichtingen bleven dezelfde, maar er is geen staatswaarborg meer (Belgie is zowat het enige land met een staatswaarborg op levensverzekeringen).
Zijn er hier leden met zo'n oude First contracten die overgenomen zijn?
Hoe is de ervaring? geen problemen met de gewaarborgde rente? enige bonussen.
edit: https://www.spaargids.be/sparen/ethias- ... rders.html
Laatst gewijzigd door B7H4long op 16 november 2020, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Een commissaris van de NB zal bij Integrale toezicht gaan uitoefenen. Blijkbaar dient hij zijn fiat te geven voor belangrijke bestuursbeslissingen. Ik kan me moeilijk indenken dat hij zou instemmen met een deal die tot gevolg zou hebben dat het depositostelsel (100 000 EUR) van tafel zou worden geveegd.
Hierboven lees ik dat de keuze zou zijn tussen:
300 miljoen injectie maar verlies van de 100k garantie, of
100 miljoen injectie met behoud van de garantie.
300 miljoen injectie maar verlies van de 100k garantie, of
100 miljoen injectie met behoud van de garantie.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Wel, we zullen het allemaal horen op 7 december eerstkomend. Mijn boodschap is: niet te snel panikeren!
Laatst gewijzigd door Marcopolo op 16 november 2020, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
EThias :
1) Tak 21 (First A) -> laguna life dac -> geen garantie meer
2) Langetermijnsparen -> nog Ethias -> garantie ok
Test Aankoop Invest, 23 april 2018
1) Tak 21 (First A) -> laguna life dac -> geen garantie meer
2) Langetermijnsparen -> nog Ethias -> garantie ok
Test Aankoop Invest, 23 april 2018
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Wie weet gebeurt de eventuele overname niet door Monument Re zelf, maar door zijn Belgisch filiaal Monument Assurance Belgium met zetel te Brussel. Misschien dan wel depositogarantie en akkoord FSMA ?
Is er een verband tussen Laguna en Monument Re? Want er werd aanvankelijk bij het bericht uit LeSoir van 9 november over Monument Re als kandidaat overnemer vermeld dat die ook de Ethias First contracten had overgenomen.
Laguna is blijkbaar de Ierse dochter van Monument Re.
Sorry, maar ik zie geen enkele zakelijke link tussen Monument Re en Laguna.
Integrale blijft zijn vastgoedportefeuille verder verkopen:
https://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed ... 65943.html
https://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed ... 65943.html
Het artikel zit achter de betaalmuur van De Tijd. Kan je iets meer info geven over deze verkoop ?
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Verkocht aan Cofinimmo : "le domaine de la chartreuse" (Luik).
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.