Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Integrale in de problemen?
wat zijn de gevolgen voor integrale 786 FISCAAL ,?
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
-
anonymous9
Ik heb de pdf snel doorgenomen en volgens mij staat daarover concreet niets in. Wel wordt het onderscheid gemaakt tussen groepsverzekeringen en individuele levensverzekeringen. Die laatsten zullen normaal blijven beheerd worden.
Integrale heeft volgende beslissingen genomen :
- de gegarandeerde intrestvoet voor CertiFlex bedraagt 0% vanaf 1 januari 2021 ;
- voor CertiFlex-contracten wordt de komende jaren geen winstverdeling meer toegekend.
- de gegarandeerde intrestvoet voor de financieringsfondsen in Tak 21 bedraagt 0% vanaf 1
januari 2021.
Integrale heeft nog geen beslissing genomen over de gegarandeerde intrestvoeten voor andere
producten.
Wat moet ik doen wanneer ik reserves heb bij Integrale ?
Wij raden aan :
- om de informatiesessie bij te wonen die we zullen organiseren. Voor bedrijven en
zelfstandigen is dit op 16 oktober om 13.30 uur in het Nederlands en 15.00 uur in het Frans
via visio Teams. Voor houders van een individueel contract (transfert van reserve of een
onthaalstructuur, 786/785/784, renten, CertiFlex, Perspective Immo, Perspective Test
Aankoop), gaat deze door op 22 oktober om 13.30 uur in het Nederlands en 15.00 uur in het
Frans via visio Teams.
- om te wachten tot de beslissingen van de Raad van Bestuur van Integrale (23 oktober) en
de Nationale Bank van België (na 27 oktober) bekend zijn.
In afwachting heeft Integrale besloten om alle nieuwe contracten, aanvragen en premies op te
schorten, behalve voor contracten met recurrente premies.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
"Integrale heeft volgende beslissingen genomen :
[...]
- de gegarandeerde intrestvoet voor de financieringsfondsen in Tak 21 bedraagt 0% vanaf 1
januari 2021."
Deze begrijp ik niet helemaal. Ik vermoed dat dit gaat over nieuwe contracten, want mijn contract Tak-21 Integrale 786 niet-fiscaal zegt 3.25% gegarandeerd tot mijn 99 jaar.
Willen ze daar nu twijfel over zaaien door de zaken ambigu voor te stellen?
[...]
januari 2021."
Deze begrijp ik niet helemaal. Ik vermoed dat dit gaat over nieuwe contracten, want mijn contract Tak-21 Integrale 786 niet-fiscaal zegt 3.25% gegarandeerd tot mijn 99 jaar.
Willen ze daar nu twijfel over zaaien door de zaken ambigu voor te stellen?
Inderdaad, Fropskottel. Winstdeelname kunnen ze niet uitkeren als er geen winst is, maar de gegarandeerde intrestvoet van Certiflex (0,75% in mijn geval) zijn ze toch verplicht uit te keren? Deze was voor een periode van 8 jaar gegarandeerd en kunnen ze toch niet eenzijdig terugdraaien?
Uiteraard voor nieuwe contracten kunnen ze dat wel doen.
Uiteraard voor nieuwe contracten kunnen ze dat wel doen.
-
anonymous9
Dat slaat op nieuwe stortingen in bestaande contracten.
De vroegere gegarandeerde rentevoeten blijven uiteraard behouden.
Nieuwe contracten kunnen niet meer afgesloten worden.
De vroegere gegarandeerde rentevoeten blijven uiteraard behouden.
Nieuwe contracten kunnen niet meer afgesloten worden.
Nu nog wat voorbarig, maar houdt volgende afloop steek:
voor wie een contract met levenslange garantie heeft: die mogen een uitrookbod verwachten. De reserve van de overblijvers die hier niet op ingaan worden door de constructie van de buitenlandse onderneming (geen garantiefonds meer tot 100k) uit veiligheid zowat verplicht om uit te stappen (Ethias-First scenario).
voor wie een contract heeft met beperkte rentegarantie (bv. Cerfiflex 8 jaar): die zullen ze nog tot die 8 jaar beheren, dan wordt de gegarandeerde rente automatisch op 0 gezet en ben je verplicht af te sluiten (0,18% beheerskosten lopen door) om geen verlies te maken.
voor wie een contract met levenslange garantie heeft: die mogen een uitrookbod verwachten. De reserve van de overblijvers die hier niet op ingaan worden door de constructie van de buitenlandse onderneming (geen garantiefonds meer tot 100k) uit veiligheid zowat verplicht om uit te stappen (Ethias-First scenario).
voor wie een contract heeft met beperkte rentegarantie (bv. Cerfiflex 8 jaar): die zullen ze nog tot die 8 jaar beheren, dan wordt de gegarandeerde rente automatisch op 0 gezet en ben je verplicht af te sluiten (0,18% beheerskosten lopen door) om geen verlies te maken.
Als ik het goed begrijp heeft integrale wel genoeg geld om iedereen nu zijn TAK21 contract terug te betalen maar hebben ze te weinig geld om de gegarandeerde intresten van de TAK21 contracten in de toekomst te betalen.
Is dit goed samengevat?
Is dit goed samengevat?
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Als je nu (na die 8jaar) de reserve opvraagt, betaal je nog altijd die 10% belasting op je 60ste, right?
Dus Integrale zou dat moeten compenseren met een motiverend voorstel als ze van die dure contracten af willen ...
(hier ook nog een Fiscale 786 met levenslang 3,25%)
Dus Integrale zou dat moeten compenseren met een motiverend voorstel als ze van die dure contracten af willen ...
(hier ook nog een Fiscale 786 met levenslang 3,25%)
In de tijd staat een artikel over Integrale : Zonder een mirakel wordt Integrale in delen verkocht.
Uit hun recente Q&A:
"In afwachting heeft Integrale besloten om alle nieuwe contracten, aanvragen en premies op te schorten, behalve voor contracten met recurrente premies."
Aanvragen: slaat dit dan op verzoeken tot gedeeltelijke afkoop?
"In afwachting heeft Integrale besloten om alle nieuwe contracten, aanvragen en premies op te schorten, behalve voor contracten met recurrente premies."
Aanvragen: slaat dit dan op verzoeken tot gedeeltelijke afkoop?
Had dat ook bedacht, maar ik vermoed dat ze bedoelen "aanvragen voor nieuwe contractvoorstellen"...
Zou men dit jaar bij een lopende "786-fiscaal' nu nog vlug mogen storten om voor 2020 te kunnen aftrekken ?
Want mogelijk aanvaard men binnen enkele weken zelfs die fiscaal aftrekbare stortingen niet meer ?
Want mogelijk aanvaard men binnen enkele weken zelfs die fiscaal aftrekbare stortingen niet meer ?
-
anonymous9
Ik les nergens in de pdf dat men op dit moment niet meer zou mogen bijstorten in Integrale 786, of het nu de spaarverzekering is of het fiscaal aftrekbare langetermijnsparen.
Wel lees ik dat bij nieuwe stortingen vanaf 01/01/2021 de gegarandeerde rentevoet 0% is. En de volgende jaren geen winstdeelname meer. Die winstdeelname zal wellicht nooit meer terugkeren.
Misschien je contract er eens bijnemen en kijken of Integrale (of de maatschappij waarin de contracten zullen ondergebracht worden) het recht heeft om éénzijdig op te leggen dat er geen bijkomende stortingen meer mogelijk zijn?
Wel lees ik dat bij nieuwe stortingen vanaf 01/01/2021 de gegarandeerde rentevoet 0% is. En de volgende jaren geen winstdeelname meer. Die winstdeelname zal wellicht nooit meer terugkeren.
Misschien je contract er eens bijnemen en kijken of Integrale (of de maatschappij waarin de contracten zullen ondergebracht worden) het recht heeft om éénzijdig op te leggen dat er geen bijkomende stortingen meer mogelijk zijn?