Integrale
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Integrale
Credimo credosecure via Defa: 0,5%
ter info: misschien als alternatief:
STARFIX : NIEUW TAK 21 PRODUCT MET 3,75% GEWAARBORGDE RENTEVOET - (23/08/2010 )
Dit product van Patronale Life SA garandeert u een gewaarborgde rentevoet van 3.75% gedurende 8 jaar en 1 maand.
Enkele kenmerken
3.75% gewaarborgde rentevoet gedurende 8 jaar en 1 maand
Geen roerende voorheffing op de intresten na 8 jaar en 1 maand of bij een overlijdensdekking van 130%
8% van de reserve kan, per periode van 12 maanden, kosteloos opgenomen worden
De uitstapkosten bedragen 3%. Ze nemen degressief af gedurende de eerste 5 jaar met 0.05% per maand, met een minimum van 75 euro
Na 5 jaar zijn de uitstapkosten beperkt tot 75 euro
Na 8 jaar volledig kostenvrij
Vaste instaptoeslag van 35 euro
Variabele instaptoeslag van min. 1% - max. 6%
Dit product van Patronale Life SA garandeert u een gewaarborgde rentevoet van 3.75% gedurende 8 jaar en 1 maand.
Enkele kenmerken
Geen roerende voorheffing op de intresten na 8 jaar en 1 maand of bij een overlijdensdekking van 130%
De uitstapkosten bedragen 3%. Ze nemen degressief af gedurende de eerste 5 jaar met 0.05% per maand, met een minimum van 75 euro
Volgens mij is die Starfix hetzelfde als Evest Topfix, dit haalde vorig jaar slechts het gewaarborgd rendement van 3,75 % en niets meer. Dus volgens mijn mening geen echt alternatief.
Iedereen op dit forum heeft het over de makelaar defa die lage instapkosten aanrekent, maar ik heb hetzelfde product onderschreven zonder instapkosten bij een makelaar uit Brugge. Hij kwam nog aan huis ook. En ikke content, vergelijken: we worden er allemaal beter vanfdgroote schreef:Credimo credosecure via Defa: 0,5%
Misschien niet maar als je geen instapkosten moet betalen lijken mij die voorwaarden helemaal niet te zwaar... Je begint toch geen Tak21 met je eerste 1.000 €. Voor mij is dit een product om mijn spaargeld op te parkeren, spaargeld dat ik niet binnen de drie jaar nodig zal hebben (en waarvan er toch een beetje te veel op mijn spaarrekening stond...)freetotax2005@yahoo.com schreef:Mwa, zelfde voorwaarden ?![]()
Instapkosten max 4% van de uitgevoerde stortingen + afkoopvergoeding te betalen de eerste 3 jaar ?
Minimumstorting 2250,00€ + minimum bijkomende stortingen 1000,00€
http://www.credimo.be/pdf/tar/credosecu ... _nl_85.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat heb je toch allemaal niet bij integrale ?
Informatie te vinden op spaargidstdeinze schreef:ter info: misschien als alternatief:
Enkele kenmerken
Het fonds is per 1/7/2010 opgericht.
De intrestvoet kan op elk moment herbekeken worden voor toekomstige premies. Vanaf 01/10/2010 zal de gewaarborgde intrestvoet verlaagd worden naar 3,25%.
Binnen het kader van dit product is er geen winstdeelname.
Vaste instaptoeslag : 35 euro; Variabele instaptoeslag : min. 1% - max. 6%
Geen beheerskosten
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Iedereen zijn ding natuurlijk. Moest alles hetzelfde zijn zou het wat saai worden he
Vind het product van integrale heel soepel en kan ook perfect gebruikt worden om bv maandelijks een bedrag te sparen voor een bepaald doel.
Als het product van patronale max 3,75% is en vanaf 01/10/2010 max 3,25%, zonder winstdeelname is dit opeens heel wat minder interessant.
Vind het product van integrale heel soepel en kan ook perfect gebruikt worden om bv maandelijks een bedrag te sparen voor een bepaald doel.
Als het product van patronale max 3,75% is en vanaf 01/10/2010 max 3,25%, zonder winstdeelname is dit opeens heel wat minder interessant.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Geen ervaring met Integrale, maar wel met Test Aankoop: niet blindelings geloven.freetotax2005@yahoo.com schreef:Heb er reeds op ingetekend.
Over de betrouwbaarheid moet je je geen zorgen maken. Zijn trouwens de 'beste koop' bij Test - Aankoop.
Dan zou het zeer sympathiek zijn mee te delen wie / welk bureau dat issanjuan schreef:Iedereen op dit forum heeft het over de makelaar defa die lage instapkosten aanrekent, maar ik heb hetzelfde product onderschreven zonder instapkosten bij een makelaar uit Brugge. Hij kwam nog aan huis ook. En ikke content, vergelijken: we worden er allemaal beter vanfdgroote schreef:Credimo credosecure via Defa: 0,5%
Bij deze: Die makelaar vind je via zijn website belegslim.com. Ik was vooral content dat hij langs kwam en alles regelde; Nadien kan ik alleen maar vaststellen dat ik ook de laagste kosten betaalde (geen dus).fdgroote schreef:Dan zou het zeer sympathiek zijn mee te delen wie / welk bureau dat issanjuan schreef: Iedereen op dit forum heeft het over de makelaar defa die lage instapkosten aanrekent, maar ik heb hetzelfde product onderschreven zonder instapkosten bij een makelaar uit Brugge. Hij kwam nog aan huis ook. En ikke content, vergelijken: we worden er allemaal beter van
Ik had een vraagje.
Zijn er nog andere manieren om fiscaal voordeel te hebben dan pensioensparen met een tak 21 product?
Zijn er nog andere manieren om fiscaal voordeel te hebben dan pensioensparen met een tak 21 product?
pensioensparen, zonnepanelen plaatsen, ....MITSJELO schreef:Ik had een vraagje.
veel meer is er niet denk ik
langetermijnsparen (max. 2080€, levensverzekering) met een tak 21MITSJELO schreef:Ik had een vraagje.
Wat is nu juist het verschil tussen fiscaal langetermijnsparen en pensioensparen? Wat is het interressantst?
De combinatie van beideMITSJELO schreef:Wat is nu juist het verschil tussen fiscaal langetermijnsparen en pensioensparen? Wat is het interressantst?
pensioensparen (max 870€ in 2010)
een fiscaal inbrengbare levensverzekering lange termijnsparen (max 2.080€ in 2010), afhankelijk van uw belastbaar inkomen) maar dan mag je wel geen fiscale inbreng hebben voor een hypotecaire lening want dat wordt gecombineerd .