Integrale tot 99 jaar???
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Integrale tot 99 jaar???
heb net de documenten ontvangen van mijn eerste storting in 786 fiscaal van integrale. Nu blijkt dat mijn contract loopt tot 99 jaar!
Kan ik dan niet voortijdig beschikken over mijn stortingen? Of enkel indien ik een pak laat vallen?
Kan ik dan niet voortijdig beschikken over mijn stortingen? Of enkel indien ik een pak laat vallen?
Re: Integrale tot 99 jaar???
Ik heb Integrale NIET fiscaal.barrie schreef:heb net de documenten ontvangen van mijn eerste storting in 786 fiscaal van integrale. Nu blijkt dat mijn contract loopt tot 99 jaar!
Kan ik dan niet voortijdig beschikken over mijn stortingen? Of enkel indien ik een pak laat vallen?
Daar kan je uittreden zonder kosten na 8 jaar + 1 dag
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Integrale tot 99 jaar???
Inderdaad, ik ben vorig jaar ingestapt en dat was één van de positieve punten en onderscheidend van de andere takken (niet fiscaal).
Volledige afkoop is immers altijd mogelijk (na 8 jaar zonder kosten) en dan eindigt de polis denk ik.
Gegarandeerde rente blijft ook gegarandeerd na de 8 jaar, een positieve noot dus, hopelijk dalende de rentes dus snel ..;-)
Nog steeds beste koop bij mij en ook voor bijstortingen.
Succes!
Volledige afkoop is immers altijd mogelijk (na 8 jaar zonder kosten) en dan eindigt de polis denk ik.
Gegarandeerde rente blijft ook gegarandeerd na de 8 jaar, een positieve noot dus, hopelijk dalende de rentes dus snel ..;-)
Nog steeds beste koop bij mij en ook voor bijstortingen.
Succes!
Re: Integrale tot 99 jaar???
Nadat de fiscus de belastingen heeft ingehouden (normaal op 60 jaar) kunt u alles of een deel van het kapitaal opvragen.barrie schreef:heb net de documenten ontvangen van mijn eerste storting in 786 fiscaal van integrale. Nu blijkt dat mijn contract loopt tot 99 jaar!
Kan ik dan niet voortijdig beschikken over mijn stortingen? Of enkel indien ik een pak laat vallen?
Die looptijd tot 99 jaar is van belang als u eventueel na uw pensioenering nog verder wilt sparen en zo nog van een belasting aftrek kan genieten.
Re: Integrale tot 99 jaar???
Bartd schreef:Nadat de fiscus de belastingen heeft ingehouden (normaal op 60 jaar) kunt u alles of een deel van het kapitaal opvragen.barrie schreef:heb net de documenten ontvangen van mijn eerste storting in 786 fiscaal van integrale. Nu blijkt dat mijn contract loopt tot 99 jaar!
Kan ik dan niet voortijdig beschikken over mijn stortingen? Of enkel indien ik een pak laat vallen?
Die looptijd tot 99 jaar is van belang als u eventueel na uw pensioenering nog verder wilt sparen en zo nog van een belasting aftrek kan genieten.
Een fiscale voorwaarde is wel denk ik dat je op je 65 jaar reeds minstens 10 jaar moet gespaard hebben om het onmiddellijk te kunnen afhalen zonder fiscaal verlies.
Als ik het goed begrepen heb kan je bv om het extreem te stellen op 02-01-2016 2080 euro storten, en op 03-01-2016 die 2080 euro reeds afhalen ( mits 1 % intredevergoeding ) en toch kan je fiscaal aftrekken zonder er nadien belastingen op te moeten betalen ? Je kan dat spelletje elk jaar opnieuw herhalen : dus bv 30% tot 40% winst op het kapitaal op 1 dag
Dus mi heeft iedereen er belang bij om een contract tot 99 jaar te nemen of sommigen misschien tot 120 jaar ( als er zo een contracten zouden bestaan bij die maatschappij
Re: Integrale tot 99 jaar???
Dus ik kan na mijn 60e (na de belasting) gratis mijn volledig gespaard bedrag opvragen indien nodig?
Ik heb nog een vraag; mijn contract is er een volgens het principe van UKMR : uitgesteld kapitaal met terugbetaling van de reserve.
Wil dit zeggen dat bij vroegtijdig overlijden (in mijn geval dus voor mijn 99e), enkel de premies zouden worden teruggestort zonder het jaarlijkse rendement? Er staat : kapitaal bij overlijden: de wiskundige reserve op het moment van overlijden.
Ik heb nog een vraag; mijn contract is er een volgens het principe van UKMR : uitgesteld kapitaal met terugbetaling van de reserve.
Wil dit zeggen dat bij vroegtijdig overlijden (in mijn geval dus voor mijn 99e), enkel de premies zouden worden teruggestort zonder het jaarlijkse rendement? Er staat : kapitaal bij overlijden: de wiskundige reserve op het moment van overlijden.
Re: Integrale tot 99 jaar???
Spijtig dat wij die vragen niet aan de bankmoderator van Ehtias hier kunnen stellen.
Mogelijk vertellen zij dat zij de "bank" zijn en niet de verzekeringspoot "Ethias "
Mogelijk vertellen zij dat zij de "bank" zijn en niet de verzekeringspoot "Ethias "
Re: Integrale tot 99 jaar???
De wiskundige reserve is volgens mij gelijk aan het kapitaal opgebouwd door de jaarlijkse stortingen vermeerderd met de intresten en winstdeelnames en verminderd met de taxen. Staat er niet vermeld in de voorwaarden waaruit de wiskundige reserve juist bestaat.barrie schreef:Dus ik kan na mijn 60e (na de belasting) gratis mijn volledig gespaard bedrag opvragen indien nodig?
Ik heb nog een vraag; mijn contract is er een volgens het principe van UKMR : uitgesteld kapitaal met terugbetaling van de reserve.
Wil dit zeggen dat bij vroegtijdig overlijden (in mijn geval dus voor mijn 99e), enkel de premies zouden worden teruggestort zonder het jaarlijkse rendement? Er staat : kapitaal bij overlijden: de wiskundige reserve op het moment van overlijden.
Re: Integrale tot 99 jaar???
Als je hier op spaargids op "pensioen" klikt en dan op "langetermijnsparen" dan zie je de voorwaarden ( ook in pdf ) die die verzekeringen hebben.Darts schreef:De wiskundige reserve is volgens mij gelijk aan het kapitaal opgebouwd door de jaarlijkse stortingen vermeerderd met de intresten en winstdeelnames en verminderd met de taxen. Staat er niet vermeld in de voorwaarden waaruit de wiskundige reserve juist bestaat.barrie schreef:Dus ik kan na mijn 60e (na de belasting) gratis mijn volledig gespaard bedrag opvragen indien nodig?
Ik heb nog een vraag; mijn contract is er een volgens het principe van UKMR : uitgesteld kapitaal met terugbetaling van de reserve.
Wil dit zeggen dat bij vroegtijdig overlijden (in mijn geval dus voor mijn 99e), enkel de premies zouden worden teruggestort zonder het jaarlijkse rendement? Er staat : kapitaal bij overlijden: de wiskundige reserve op het moment van overlijden.
