Integrale verlaagt naar 2.25%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Integrale verlaagt naar 2.25%
Al antwoord van Integrale gekregen.
De verlaging is dus effectief op alle verzekeringscontracten: dus ook voor de 786 contracten.
Dus wie nu nog stort voor 31/12/2012 kan genieten van:
- Levenslange 3,25% gegarandeerde rente.
- 1% intapkost en 1,1% wettelijke taks.
Ik ga nu mijn spaarboekje plunderen om maximaal in te stappen.
Volgend jaar laat ik mijn spaarboekje dan aangroeien en kan Di Rupo naar mijn taksen fluiten!
De verlaging is dus effectief op alle verzekeringscontracten: dus ook voor de 786 contracten.
Dus wie nu nog stort voor 31/12/2012 kan genieten van:
- Levenslange 3,25% gegarandeerde rente.
- 1% intapkost en 1,1% wettelijke taks.
Ik ga nu mijn spaarboekje plunderen om maximaal in te stappen.
Volgend jaar laat ik mijn spaarboekje dan aangroeien en kan Di Rupo naar mijn taksen fluiten!

Hoe bedoel je maximaal intekenen?
Staat er soms een max op?
Ikzelf heb de gewone versie, niet de fiscale!
ik zou zeker niet mijn spaarboekje leegplunderen. En dan nog 2,1% kosten betalen in een tak21. ik vind dit veel.
@Brugse leeuw
Begrijp ik het dus goed dat bestaande klanten met contract à "3.25% levvenslang" op stortingen na 1/1/2013 slechts 2.25% krijgen?
Ps : kan je die mail van Integrale eens publiceren, anders via PM?
Begrijp ik het dus goed dat bestaande klanten met contract à "3.25% levvenslang" op stortingen na 1/1/2013 slechts 2.25% krijgen?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Geen max op. Bedoelde gewoon alles wat ik dit jaar nog spaar waaronder eindejaarpremie zal naar Integrale gaan!Jhn schreef:Hoe bedoel je maximaal intekenen?
Ik heb ook de gewone 786 versie.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Betaal jij liever volgend jaar 3%?luc1961 schreef:ik zou zeker niet mijn spaarboekje leegplunderen. En dan nog 2,1% kosten betalen in een tak21. ik vind dit veel.
En zeg mij eens waar jij levenslang 3,25% netto hebt???
Ik stort nog vlug bij en betaal met plezier die 2,1% instap.
Elk zijn keuze!
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ziehier wat er in mail stond:stranger schreef:@Brugse leeuw
De verlaging geldt voor alle nieuwe stortingen op de verzekeringscontracten.
Indien u nog (een) bijkomende storting(en) doet op uw contract voor 31/12/2012 geniet u nog van 3,25% met een instapkost van 1% en 1,1% wettelijke taks.
Best wel niet bijstorten in een Integrale 786 contract dat dient voor langetermijnsparen indien je reeds het maximale aftrekbare bedrag hebt gestort.
Want anders betaal je op het einde van de rit bij 65 jaar of ouder nog eens 10% taks op hetgene je boven het aftrekbare bedrag zit.
Want anders betaal je op het einde van de rit bij 65 jaar of ouder nog eens 10% taks op hetgene je boven het aftrekbare bedrag zit.
1) Wat is het verschil tussen de 'bestaande contracten met éénmalige premie' (= een gewone 786 ?) en 'bestaande contracten met terugkerende premies' (= 786 fiscaal, ook al ben je niet verplicht jaarlijks te storten ?) ?
2) En bedoelt men bij de bestaande contracten met terugkerende premies de vermelding ''premieverhogingen tegenover het premieniveau van eind december 2012." het bedrag dat je in 2013 méér stort dan in 2012? Stel dat je in 2012 2200 € stortte in een 786 fiscaal, dan is enkel hetgeen je er meer stort dan 2200€ in 2013 onderhevig aan 2,25% en de 2200€ in 2013, 2014, etc. nog steeds aan 3,25%
De volledige mail van Integrale:
2) En bedoelt men bij de bestaande contracten met terugkerende premies de vermelding ''premieverhogingen tegenover het premieniveau van eind december 2012." het bedrag dat je in 2013 méér stort dan in 2012? Stel dat je in 2012 2200 € stortte in een 786 fiscaal, dan is enkel hetgeen je er meer stort dan 2200€ in 2013 onderhevig aan 2,25% en de 2200€ in 2013, 2014, etc. nog steeds aan 3,25%

De volledige mail van Integrale:
Newsflash N° 14
Wegens de sterke en aanhoudende daling van de Staatsobligaties op de financiële markten heeft de Raad van Bestuur van Integrale beslist om vanaf 1 januari 2013 de gewaarborgde rentevoet te verlagen. De nieuwe gewaarborgde rentevoet zal 2,25 % bedragen.
De daling van de rentevoet beantwoordt aan de realiteit op de financiële markten
--------------------------------------------------------------------------------------------
Levensverzekeringen zijn verbintenissen op lange termijn die we voornamelijk afdekken met investeringen in langlopende Staatsobligaties van de eurozone. De rendementen van deze overheidsobligaties vertoonden over de afgelopen 10 jaar een structurele daling en kwamen de voorbije maanden zelfs nog meer onder druk te staan. Daarom is het noodzakelijk om de gewaarborgde rentevoet op de nieuwe verbintenissen aan te passen.
Nieuwe contracten
--------------------
De daling van de gewaarborgde rentevoet naar 2,25 % is van toepassing op de nieuwe contracten en voor alle nieuwe aangeslotenen aan de bestaande contracten vanaf 1 januari 2013.
Bestaande contracten
------------------------
De daling van de gewaarborgde rentevoet naar 2,25 % heeft geen enkele invloed op de reserves die tot eind 2012 werden opgebouwd. Deze reeds opgebouwde reserves blijven verder genieten van de gewaarborgde rentevoeten uit het verleden, en dit tot het voorziene einde van de looptijd. Afhankelijk van de afsluitingsdatum bedragen de gewaarborgde rentevoeten 4,75 %; 3,75 % en 3,25 %.
Voor de contracten met terugkerende premies, is de nieuwe rentevoet van toepassing op de premieverhogingen tegenover het premieniveau van eind december 2012.
Voor de contracten met eenmalige premies is de rentevoet van 2,25 % van toepassing vanaf 1 januari 2013 op elke nieuwe storting.
Volledige herverdeling van de winst
----------------------------------------
Het rendement van een levensverzekering wordt opgebouwd over een lange termijn. In plaats van het nastreven van rendement op korte termijn, kiest Integrale voor soliditeit en veiligheid op lange termijn. Bovendien wenst Integrale de solidariteit tussen haar aangeslotenen binnen redelijke, technische grenzen te houden.
Deze technische aanpassing verandert op geen enkele manier het principe van volledige (100 %) herverdeling van onze winst. Na het aanleggen van de nodige reserves en voorzieningen zal Integrale, door de toekenning van eenzelfde totaal rendement (gegarandeerde rentevoet en winstverdeling), de verdeling van de resultaten aan alle aangeslotenen als doel blijven stellen.
De Directie
Ik ben blijkbaar toch niet de enige die niets begrijpt van dit (vertaald?) verzekeringschinees!!!
Ja.fdgroote schreef:2) En bedoelt men bij de bestaande contracten met terugkerende premies de vermelding ''premieverhogingen tegenover het premieniveau van eind december 2012." het bedrag dat je in 2013 méér stort dan in 2012? Stel dat je in 2012 2200 € stortte in een 786 fiscaal, dan is enkel hetgeen je er meer stort dan 2200€ in 2013 onderhevig aan 2,25% en de 2200€ in 2013, 2014, etc. nog steeds aan 3,25%
Waarschijnlijk is de 3,25% bij terugkerende premies gewaarborgd op alle toekomstige premies. Daarom is dan die 2.200 EUR aan premie tot einddatum nog steeds aan 3,25%.
Bij dat soort tariefgarantie wordt het nieuwe tarief wel toegepast op premieverhogingen. Dus alles wat je meer dan 2.200 EUR betaalt in toekomstige jaren, is dan aan 2,25%
Het antwoord van Integrale op m'n vragen
Nog even m'n contract bovengehaald en inderdaad ... er staat 'eenmalige premie' op ...
Ik maak hieruit op dat dit dus op het hele bedrag slaat ...Goeie morgen ...
De redenering ... klopt enkel indien we spreken over premies in groepsverzekeringen.
Premies in 786-contracten, al dan niet fiscaal aftrekbaar, worden opgerent aan de gegarandeerde rentevoet die op dat moment van toepassing is. Indien u dus een premie stort na 31/12/2012, krijgt u een gegarandeerde rentevoet van 2,25 %.
Met vriendelijke groeten, ...
Nog even m'n contract bovengehaald en inderdaad ... er staat 'eenmalige premie' op ...
Weet iemand het verschil tussen uitgesteld kapitaal met terugbetaling (tak 21) en een gewone tak 21? Voordeel? Nadeel?
Ik weet dat uitgesteld kapitaal met terugbetaling met 130% overlijdensdekking is.
Ik weet dat uitgesteld kapitaal met terugbetaling met 130% overlijdensdekking is.