Integrale verlaagt naar 2.25%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Integrale verlaagt naar 2.25%
Vanaf 1/1/2013 verlaagt Integrale de gewaarborgde rentevoet op de levensverzekeringen naar 2.25. Hoe moeten we deze passage uit hun mail interpreteren:
"Nieuwe contracten
De daling van de gewaarborgde rentevoet naar 2,25 % is van toepassing op de nieuwe contracten en voor alle nieuwe aangeslotenen aan de bestaande contracten vanaf 1 januari 2013."
Wat zijn nieuw aangeslotenen dan?
"Nieuwe contracten
De daling van de gewaarborgde rentevoet naar 2,25 % is van toepassing op de nieuwe contracten en voor alle nieuwe aangeslotenen aan de bestaande contracten vanaf 1 januari 2013."
Wat zijn nieuw aangeslotenen dan?
Re: Integrale verlaagt naar 2.25%
Hun zetel is in Luik, misschien een vertalingsverwarring.
Ik was van plan om nog bij te storten, maar nu ben ik het wel zeker!
Niet twijfelen.
Edit: misschien eens bij rabo horen?
Ik was van plan om nog bij te storten, maar nu ben ik het wel zeker!
Niet twijfelen.
Edit: misschien eens bij rabo horen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zoals gemeld in een ander topic, was ik ook al van plan om voor de taksverhoging bij te storten in mijn Integrale 786, en nu, gezien de aangekondige verlaging van de gewaarworgde rentevoet, ook zeer zeker...Jhn schreef:Ik was van plan om nog bij te storten, maar nu ben ik het wel zeker!
Niet twijfelen.
tja, wie stort na 31/12 krijgt niet alleen een lagere interest maar krijgt ook nog de Elio tax erbovenop.
Ga ook nog wat spaargeld versassen naar 786.
Ga ook nog wat spaargeld versassen naar 786.
Hoe kun je opvolgen dat dit geld daadwerkelijk op uw tak21 rekening bij komt?
Stuurt integrale een brief wanneer je bij stort?
Stuurt integrale een brief wanneer je bij stort?
Als ik het goed snap,
Op je 786 rekening geldt het moment van storting, tot 31 december 2012, levenslang 3.25 %, ik heb nog stortingen uit de jaren '80 die nog levenslang 4.75 % opbrengen, je moet vooruitzien in het leven, dat is een gouden belegging geweest, 4.75 % netto, op de staatsbon
0.75 % netto momenteel.
Bij Ethias was het ook levenslang gegarandeerd,
Op je 786 rekening geldt het moment van storting, tot 31 december 2012, levenslang 3.25 %, ik heb nog stortingen uit de jaren '80 die nog levenslang 4.75 % opbrengen, je moet vooruitzien in het leven, dat is een gouden belegging geweest, 4.75 % netto, op de staatsbon
0.75 % netto momenteel.
Ja patrick, akkoord, maar als je het er levenslang laat op staan wat heb je er dan aan gehad?
Oh, deze polis loopt tot mijn 99 jaar, nog 37 jaar 4.75 % netto, als ik blijf leven.Lukske schreef:Ja patrick, akkoord, maar als je het er levenslang laat op staan wat heb je er dan aan gehad?
Daarna, ik heb 3 kinderen, 5 kleinkinderen, en ik wil nog goede doelen steunen, mijn kinderen weten dat, mijn vader is aan kanker overleden, en naar kankeronderzoek gaan een groot deel, bij de notaris al vastgelegd als ik overlijd.
Kan jij nog bijstorten aan 4,25%, of is dat naar 3,25% gezakt?patrick1 schreef:Als ik het goed snap,
0.75 % netto momenteel.
Jhn schreef:Kan jij nog bijstorten aan 4,25%, of is dat naar 3,25% gezakt?patrick1 schreef:Als ik het goed snap,
0.75 % netto momenteel.
Op de 786 van Integrale kun je, volgens mij, tot 31 december 2012 bijstorten aan levenslang 3.25 %.
Zolang je polis loopt, bij de ene zal dit 65 jaar zijn, bij mij tot mijn 99 jaar.
Ben je vrij om een hoger bedrag te storten dan de (geindexeerde) premie die in het contract opgenomen is ?
In casu meer dan het maximum bedrag dat in aanmerking komt voor lange termijnsparen voor de belastingen.
Dus als ik dit jaar al 2200 eur gestort heb, kan ik dan nog bv. 1000 eur bijstorten om vast te leggen aan 3.25% tot aan mijn 65 jaar ?
In casu meer dan het maximum bedrag dat in aanmerking komt voor lange termijnsparen voor de belastingen.
Dus als ik dit jaar al 2200 eur gestort heb, kan ik dan nog bv. 1000 eur bijstorten om vast te leggen aan 3.25% tot aan mijn 65 jaar ?
Ik denk dat je over de fiscale versie spreekt.
Mijn vraag gaat over Extra Legale Pensioenverzekering - Integrale 786 Fiscaal waarvoor de rentevoet ook zal dalen.
Maar die vraag kan ook algemeen beschouwd worden voor TAK21
grtjes
grtjes
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Zopas een mail naar Integrale gestuurd om zeker te weten of de bestaande 786 tak21 contracten ook onder die maatregel vallen.
Indien zo, ga ik nog maximaal bijstorten!
Want dan sla ik een dubbelslag:
3,25% levenlang gegarandeerd.
1,1% taks ipv 2% vanaf 01/01/2013.
Indien zo, ga ik nog maximaal bijstorten!
Want dan sla ik een dubbelslag:
3,25% levenlang gegarandeerd.
1,1% taks ipv 2% vanaf 01/01/2013.
yvesds schreef:Mijn vraag gaat over Extra Legale Pensioenverzekering - Integrale 786 Fiscaal waarvoor de rentevoet ook zal dalen.
grtjes
Ik vrees van wel; ze geven nu minder dan Ethias die nog steeds 2,5% geeft op langetermijnsparen.