interest 15% aanrekening ING
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
crombes
interest 15% aanrekening ING
Hallo
ik heb een vraagje ivm de uitgekeerde interesten mijn partner en ik hebben een internetrekening en spaarrekening bij ING , wij zijn samenwonend ( wel niet wettelijk) maar beide rekeningen staan op onze naam -- wij hebben in januari onze interesten gekregen op beide spaarrekingen die minder is dan het vrijgestelde bedrag van circa 1700 euro , nu rekent ING toch 15% op onze interesten daar wij een bepaald formulier van hun niet ondertekend hebben waarin wij verklaren dat wij samenwonend zijn , mijn vraag is of dit wel een legale actie is van ING daar wij bij het openen van onze klassieke spaarrekening noch internetrekening hiervan op de hoogte zijn gebracht nog papieren hebben gezien , heeft iemand hieromtrent raad of iets gelijkaardigs meegemaakt ?
ik heb een vraagje ivm de uitgekeerde interesten mijn partner en ik hebben een internetrekening en spaarrekening bij ING , wij zijn samenwonend ( wel niet wettelijk) maar beide rekeningen staan op onze naam -- wij hebben in januari onze interesten gekregen op beide spaarrekingen die minder is dan het vrijgestelde bedrag van circa 1700 euro , nu rekent ING toch 15% op onze interesten daar wij een bepaald formulier van hun niet ondertekend hebben waarin wij verklaren dat wij samenwonend zijn , mijn vraag is of dit wel een legale actie is van ING daar wij bij het openen van onze klassieke spaarrekening noch internetrekening hiervan op de hoogte zijn gebracht nog papieren hebben gezien , heeft iemand hieromtrent raad of iets gelijkaardigs meegemaakt ?
Re: interest 15% aanrekening ING
crombes schreef: Hallo
Ik vrees dat die kiekens van ING helaas gelijk hebben. Ik meen een tijdje geleden zoiets op spaargids gelezen te hebben : twee broers ( niet samenwonend ) openen een rekening om het geld van hun moeder te beheren.
Op zulke rekening is blijkbaar geen vrijstelling rv mogelijk.
Die pipos van ING hadden je wel voorafgaandelijk mogen vragen om zo'n een formulier te onderteken. Blijkbaar werkt de administratie van ing zoals de administratie van een bollenwinkel. Een puinhoop meestal.
Ing had mijn beloofd dat ze elke maand 10 euro gedurende 1 jaar op mijn zichtrekening zouden storten als ik ofwel huur, loon, of vervangingsinkomsten liet domicilieren naar mij;
Nu beginnen ze blijkbaar terug te krabbelen, zij hadden natuurlijk gehoopt dat ik zowel mijn loon ALS mijn huurinkomsten liet domicilieren bij hun. Ik heb mijn beperkt tot mijn huurinkomsten, omdat ik anders o.a. last zou kunen krijgen met de andere bank waar ik mijn lening heb lopen.
Een knoeiboel is ing.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: interest 15% aanrekening ING
Ter info : copie van mijn bericht van 08/02/09 onder rubriek Spaarrekeningen
Re: Vrijstelling t/m 1730euro op spaarboekjes
Mijn echtgenoot heeft samen met zijn broer een spaarrekening (KBC) die op hun beide namen staat, met verschillende adressen. (waarop zij samen sparen om hun demente moeder te onderhouden)
Bij hen werd dat door het bankkantoor zo geregeld dat er vrijstelling is van RV tot de eerste schijf van 3460 euro.
Dus die mogelijkheid bestaat, maar je moet de bank wel op de hoogte brengen. In het geval van mijn man, kende de bank hun situatie en paste het automatisch toe.
Re: Vrijstelling t/m 1730euro op spaarboekjes
Mijn echtgenoot heeft samen met zijn broer een spaarrekening (KBC) die op hun beide namen staat, met verschillende adressen. (waarop zij samen sparen om hun demente moeder te onderhouden)
Bij hen werd dat door het bankkantoor zo geregeld dat er vrijstelling is van RV tot de eerste schijf van 3460 euro.
Dus die mogelijkheid bestaat, maar je moet de bank wel op de hoogte brengen. In het geval van mijn man, kende de bank hun situatie en paste het automatisch toe.