Interestafrekening 2011 gekregen?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Interestafrekening 2011 gekregen?
Ja, ik volg je redenering hoor... maar:
Op 31/12/2010 stond er 10.000,00 EUR op mijn rekening. Dit bedrag staat er tot op vandaag onafgebroken op. Op dit bedrag is de basisrente + getrouwheidspremie dus verworven.
Ik heb gedurende quasi gans 2011 geen enkele verrichting gedaan (behalve een storting op 03/01 van 123,05 EUR en nog een storting op 06/10 van 0,71 EUR).
Deze laat ik deze nu even buiten beschouwing.
De intresten op de e-spaarrekening zijn het ganse jaar ongewijzigd, nl. 2,25%.
Ik zou dus minimum 10.000,00 x 2,25% = 225,00 moeten krijgen.
(zelfs iets meer, want er zoud nog basisrente op de 2 stortingen in kwestie moeten bijkomen).
=> Ik heb het bedrag van 10.000,00 vervangen door een fictief bedrag, het gaat over ruim het dubbele...
Op 31/12/2010 stond er 10.000,00 EUR op mijn rekening. Dit bedrag staat er tot op vandaag onafgebroken op. Op dit bedrag is de basisrente + getrouwheidspremie dus verworven.
Ik heb gedurende quasi gans 2011 geen enkele verrichting gedaan (behalve een storting op 03/01 van 123,05 EUR en nog een storting op 06/10 van 0,71 EUR).
Deze laat ik deze nu even buiten beschouwing.
De intresten op de e-spaarrekening zijn het ganse jaar ongewijzigd, nl. 2,25%.
Ik zou dus minimum 10.000,00 x 2,25% = 225,00 moeten krijgen.
(zelfs iets meer, want er zoud nog basisrente op de 2 stortingen in kwestie moeten bijkomen).
=> Ik heb het bedrag van 10.000,00 vervangen door een fictief bedrag, het gaat over ruim het dubbele...
Snap ik eigenlijk niet, de jongste dagen zijn er meer tips in die richting gegeven die achteraf niet bleken te kloppen of het sop de kool niet waard waren. Graag een beetje onderbouwing.Rockaway schreef: Tip: Als je een getrouwheidsrekening opent, open dan altijd zo laat mogelijk + de eerste storting in het jaar. -> Vervolgens zit je met een veel kleinere periode waarvoor je het volgend jaar nog geen rente krijgt..
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
De rentes op de e-spaarrekening zijn op 1 december 2010 aangepast. Voor 1 december was de getrouwheidspremie 0,6% ipv 0,75%. Ik heb bv. een storting gedaan op 30 november 2010 (tja, niet zo slim zeker). Die heeft tot 30 november 2011 0,6% getrouwheidspremie opgeleverd. Van 30 november 2011 tot 30 november 2012 zal ze 0,75% opleveren, en van 30 november 2012 tot 30 november 2013 zal ze de getrouwheidspremie opleveren die op 30 november 2012 geldt.
Ik was het ook uit het oog verloren. In 2010 heeft Argenta de rentes op de spaarrekeningen vaak veranderd (maart, april, oktober, december), dus de berekening is spijtig genoeg niet zo simpel, maar ze klopt bij mij dus wel.
Ik was het ook uit het oog verloren. In 2010 heeft Argenta de rentes op de spaarrekeningen vaak veranderd (maart, april, oktober, december), dus de berekening is spijtig genoeg niet zo simpel, maar ze klopt bij mij dus wel.
Toch een extreem voorbeeld, als de dag erna de getrouwheidspremie zou verhogen, waarom je geld er niet terug afhalen en er terug opzetten. Wel oppassen wanneer je einde van het jaar (of eind januari - 11 maanden regeling) zit, dan moet je een jaar extra wachten op die GP.
maar eigenlijk zijn we toch wat aan het afwijken van het onderwerp.
maar eigenlijk zijn we toch wat aan het afwijken van het onderwerp.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
-
adelin1967
- Jr. Member

- Contacteer:
Bij mij zijn rabobank en banca monte paschi ook in orde! Alles klopt trouwens prima!
-
anonymous
Fortis heeft ook nog geen afrekeningen gestort.
ING ook niet ! Weer typisch Groot Bank mentaliteit 
- Miss Moneypenny
- Full Member

- Contacteer:
OBK Bank ook gestort
-
koenciatko
- Full Member

- Contacteer:
Ook heeft AXA de intresten voor mijn spaarrekening gestort.
inderdaad, toen ben ik afgehaakt bij argenta omdat ze mij een beetje teveel 'speelden' met hun intresten en heb ik er bijna alles weggehaald.Drollie schreef: Ik was het ook uit het oog verloren. In 2010 heeft Argenta de rentes op de spaarrekeningen vaak veranderd (maart, april, oktober, december), dus de berekening is spijtig genoeg niet zo simpel, maar ze klopt bij mij dus wel.
KBC intrest ok
RABO intrest ok
ARGENTA niet ok (intrest klopt niet)
CENTEA ? geen online kan dus nog niets zeggen
RABO intrest ok
ARGENTA niet ok (intrest klopt niet)
CENTEA ? geen online kan dus nog niets zeggen
-
adelin1967
- Jr. Member

- Contacteer: