Interestafrekening Argenta termijnrekening aan 15% ipv 21%
TIP
Interestafrekening Argenta termijnrekening aan 15% ipv 21%
Ik heb jaarlijkse intrest ontvangen van een termijnrekening van argenta (vervaldatum 2/01) en 't vreemde is dat de intrest net hetzelfde bedrag is of vorig jaar en er dus geen 21 % RV is afgehouden maar wel 15 %..... Zouden ze dit 'later' verrekend worden ?
Re: Interestafrekening Argenta termijnrekening aan 15% ipv 2
vermoedelijk wel
bij andere banken allesinds
bij andere banken allesinds
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@ el greco,
2 dagen nadat ik de rente (berekend met 15 % RV) ontvangen had, werd er van de zichtrekening 'zomaar' een bedrag afgehaald met als referentie : regularisatie van de intrestverrekening.... Ik vind het wel raar dat ze dat bedrag er gewoon zelf terug afgehaald hebben zonder vooraf te verwittigend....
2 dagen nadat ik de rente (berekend met 15 % RV) ontvangen had, werd er van de zichtrekening 'zomaar' een bedrag afgehaald met als referentie : regularisatie van de intrestverrekening.... Ik vind het wel raar dat ze dat bedrag er gewoon zelf terug afgehaald hebben zonder vooraf te verwittigend....
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Interestafrekening Argenta kasbons 15% ipv 21%
Deze week meldde Argenta mij dat een supplement van 6 procent ging afgehouden worden op de totale opbrengst van mijn kasbons die vervielen op 1 feb 2012. Het gaat om kasbons op 8 jaar waarvan ik de koepons niet tegelde maakte. Op de uitkering hield Argenta aanvankelijk 21 % af op de laatste koepon en 15 % op de rest. Wanneer ik de koepons elk jaar opgenomen had, was er 15 % afgehouden.
Kan de staat zomaar beslissen om 21 % retroactief af te houden op de totale opbrengst ? Dit is pure diefstal. Kan hier niet gezamelijk actie tegen ondernomen worden.
Kan de staat zomaar beslissen om 21 % retroactief af te houden op de totale opbrengst ? Dit is pure diefstal. Kan hier niet gezamelijk actie tegen ondernomen worden.
De staat is baas en keihard, zeker tov van haar eigen burgers. Voor de andere onderdanen is ze natuurlijk heel wat milder. 

Geen enkele bank (dus ook Argenta niet) kan daar zelf over beslissen.
Normaal gezien is het de RV die wettelijk geldig is op het ogenblik van de uitbetaling van de rente die moet toegepast worden door de financiële instellingen.
Ik neem aan dat dit ook geldt voor koeponnetjes die te laat worden geïnd.
Zo te zien zal Argenta zich daarover geïnformeerd hebben, alvorens ze op haar beslissing terugkwam, om aanvankelijk slechts 15% af te houden.
Dit is spijtig voor jou, maar de mogelijke verhoging van de RV was reeds lang genoeg bekend, zodat je had kunnen je voorzorgen nemen door de vervallen koepons tijdig te innen.
Normaal gezien is het de RV die wettelijk geldig is op het ogenblik van de uitbetaling van de rente die moet toegepast worden door de financiële instellingen.
Ik neem aan dat dit ook geldt voor koeponnetjes die te laat worden geïnd.
Zo te zien zal Argenta zich daarover geïnformeerd hebben, alvorens ze op haar beslissing terugkwam, om aanvankelijk slechts 15% af te houden.
Dit is spijtig voor jou, maar de mogelijke verhoging van de RV was reeds lang genoeg bekend, zodat je had kunnen je voorzorgen nemen door de vervallen koepons tijdig te innen.
Re: Interestafrekening Argenta kasbons 15% ipv 21%
Ik ben het helemaal eens met de laatste zin in de post van Nefertari. Nog afgezien daarvan getuigt het van financiële laksheid dat je de couponnetjes niet meteen hebt geïnd wanneer de tijd daar was. Dat is immers geld dat zelf interest had kunnen opbrengen en dat je gewoon in de kluis hebt laten slapen.
Ja, dat kan ze. Beleggers die nog een kapitalisatiebon hebben lopen zijn ook gezien want daar houdt de staat 21% in op de hele interest die ze op het einde gaan ontvangen, ook die welke in de vorige jaren verworven is.Buffalo for ever schreef:Kan de staat zomaar beslissen om 21% retroactief af te houden op de totale opbrengst ?