Internet + digitale TV
Re: Internet + digitale TV
Amai, er is blijkbaar veel veranderd de laatste paar jaar, haha! Merci mannen! 

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
... en zelfs al in kleur.
Grapje, kon ik niet laten liggen.

Grapje, kon ik niet laten liggen.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Haha, ik begrijp het
Nu, ik mis het tv-kijken alleszins niet, daar heb ik absoluut geen tijd voor maar de techniek staat blijkbaar niet stil!

400€? 8,7€ x 12 = 104,4€/jaar per toestel.Poldermol schreef:Oké, dus dat staat onafhankelijk van het naar tv kunnen kijken op zichzelf, en dient enkel om op te nemen? Is dat dan voor de vorige poster 400 EUR+ per jaar waard? Kan wederom een domme vraag zijn, maar als het enkel dient als opname-medium, waarom heeft men er dan twee nodig?
Zoals hierboven al duidelijk door Spruitekop aangegeven ben je quasi verplicht om een digibox/digicorder te kopen/huren als je deftig tv wil kijken via Telenet.
Een voordeel van twee toestellen is dat we dan op 4 zenders tegelijk kunnen opnemen, ipv 'maar' op 2 bij 1 digicorder. Mijn madam en ik kijken praktisch alleen maar uitgesteld en dan is dat wel handig.
Ook spaart het op energiekosten. We hebben een tv op de slaapkamer en als we enkel nog plannen om tv te kijken op een avond dan gaat de chauffage af en kijken we boven naar tv.
Handigheid bij twee digicorders is dat je de programma's die op de andere digicorder zijn opgenomen ook kan bekijken. Je pauzeert beneden de digicorder en je kan boven meteen verder kijken op de andere digicorder.
Voor veel mensen is een tweede digicorder niet handig, maar dan pak/betaal je dat dan niet hé.

U gaf 17,4 euro per maand aan, en ik dacht dat dat dan per digicorder was, dus 34,8 X 12 = een kleine 420 EUR. Excuus voor de verwarring
Maar, blijkbaar is het 'slechts' 210 EUR per jaar voor beiden.

Er is met veel moeite 1 zender te vinden waar iets op is dat de moeite is om te bekijken, laat staan op te nemenTNTim schreef:op 4 zenders tegelijk kunnen opnemen

Het is gewoon, wij willen TV kijken en mijn vriendin wil af en toe eens iets opnemen voor als we niet thuis zijn. Je bent dus verplicht om TV in je pakket te nemen.
Mijn vraag is dus gewoon welke provider en diens pakket het interessante is om Internet + Digitale tv te combineren.
Voorlopig komt Scarlet daar dus als beste uit?
Mijn vraag is dus gewoon welke provider en diens pakket het interessante is om Internet + Digitale tv te combineren.
Voorlopig komt Scarlet daar dus als beste uit?
Scarlet is blijkbaar niet de beste optie, ik heb het even bestudeerd.
30Mbps is voldoende voor als je alleen wil gaan surfen op het net en wat mails checken, Facebook, fora, ...
Maar van die 30Mbps gaat ook je TV. Dus internetten terwijl je TV kijkt levert sowieso een trager internet af of ruis in je beeld. Wanneer ook de telefoon op dat moment afgaat kan bv. televisie of internet weg vallen.
Mijn schoonouders hebben in ieder geval het probleem dat als ze aan de telefoon hangen dat ze op dat moment geen internetverbinding hebben. Eens het gesprek afgelopen is gaat de internetnetverbinding weer zonder problemen. Zij zitten bij Proximus.
30Mbps is voldoende voor als je alleen wil gaan surfen op het net en wat mails checken, Facebook, fora, ...
Maar van die 30Mbps gaat ook je TV. Dus internetten terwijl je TV kijkt levert sowieso een trager internet af of ruis in je beeld. Wanneer ook de telefoon op dat moment afgaat kan bv. televisie of internet weg vallen.
Mijn schoonouders hebben in ieder geval het probleem dat als ze aan de telefoon hangen dat ze op dat moment geen internetverbinding hebben. Eens het gesprek afgelopen is gaat de internetnetverbinding weer zonder problemen. Zij zitten bij Proximus.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb eerder vertrouwen dat het volume dat haelewyn aangeeft ruim voldoende moet zijn om tv te kijken.Kevva schreef:Scarlet is blijkbaar niet de beste optie, ik heb het even bestudeerd.
Hoeveel bandbreedte heb je écht nodig?haelewyn schreef:Eigenlijk moet je je ogen sluiten voor de argumenten van Prox en TN : je hebt geen onbeperkt volume nodig, waarschijnlijk. Evenmin een verbinding van 70 Mbps. Een tv beeld 'kost' geen 20 Mbps. Eerder rond de 4 a 7 Mbps.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Wij hebben ook 'maar' 30Mbps. Ruim voldoende voor gamen/tv/smartphone/tablet/...

Laatste weken niet naar "De Slimste Mens Ter Wereld"gekeken? Er was de laatste weken elke avond iets leuk op.
Geen probleem hoor. 210€ is idd nog altijd veel, maar helaas is niks gratis.Poldermol schreef:U gaf 17,4 euro per maand aan, en ik dacht dat dat dan per digicorder was, dus 34,8 X 12 = een kleine 420 EUR. Excuus voor de verwarring![]()

Kijk zoals ons uitgesteld, dan staat er altijd iets klaar voor u op uw digicorder.zwembad schreef:Er is met veel moeite 1 zender te vinden waar iets op is dat de moeite is om te bekijken, laat staan op te nemen
Laatste weken niet naar "De Slimste Mens Ter Wereld"gekeken? Er was de laatste weken elke avond iets leuk op.

Laatst gewijzigd door TNTim op 20 december 2015, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Spruitekop :
Een HD beeld trekt rond de 7 Mbps van je capaciteit van je internetlijn weg. Kan verschillen van de ene zender tot de andere. Maar het wordt nooit 21 Mbps of zo. Reken ergens tussen de 4 en de 7.. tijdje geleden dat ik er nog iets over gelezen heb, maar dat verandert vast niet te veel.
Als je 2 tv's zou hebben in huis, ben je 14 Mbps van je beschikbare aantal Mbit kwijt.
Als je naar tv kijkt en je neemt op in de cloud zoals bij Proximus vaak (binnenkort altijd ?) het geval is / zal zijn, telt die opname niet mee als volume op het moment dat je ze opneemt, wel op het moment dat je kijkt.
Grofweg : 8 Megabit per seconde(Mbps) is ongeveer 1 MegaBYTE per seconde. Ze hebben het ooit ergens zo geregeld dat volume wordt uitgedrukt in MegaBYTE en wat je capaciteit van downloaden is in MegaBIT... Om het makkelijker te maken :-)
Ruis terwijl je naar tv kijkt Kevva ? Dat is lachwekkend.
Digitaal beeld is alles of niets. Het is perfect OF het komt niet door. De hele fijne marge in het midden waar je signaal danst tussen 'net genoeg' of 'net niet genoeg' wordt gekenmerkt door blokvorming. Dan zie je maar bepaalde blokjes van je beeld en valt ook het geluid weg in stukjes.
Ruis is alleen op analoge tv
Die man van telenet was een grapjas, een oplichter .. of iemand die zijn vak niet kent.
Je nodige downloadvolume voor internet : het is als rijden op de snelweg. Aan 20 Mbps kan je iets minder sneller binnenhalen maar je komt wel op je bestemming. Net als bij 40 Mbps.
Kevva : alleen om je te helpen hoor.. Niets slecht bedoeld - we kennen elkaar al een beetje. Die 200 Mbps : doe eens een speedtest bij je ouders op de website speedtest.net . Dan ken je je echte volume. De rest is theorie. Praktijk is altijd lager dan theorie. Overal !
Schoonouders en telefoneren : misschien hebben zij I-TALK als abonnement. Proximus is daar van af gestapt en niet zonder reden.
Dan gebruiken ze internet om te bellen. Hun telefoon zit dan ingeplugd in hun modem. Oplossing : terug omvormen naar gewone telefonie.
Kan ook liggen aan andere constructies : bv iets met een speciale skype telefoon. Mogelijk oude modem in gebruik.. Bbox1 of 2 of zelfs ouder. Oplossing : Bellen naar proximus en zeggen dat je wifi niet meer werkt. Dan krijg je de nieuwe BBox3. Waarom over wifi klagen ? Dat kunnen ze niet op afstand meten
Hebben ze nog ADSL : kijk of VDSL leverbaar is. Zelfde prijs - veeeeeel sneller en beter.
Mijn configuratie :
- TV met sat en tv vlaanderen, toppakket : 23 euro per maand
Reken nog extra je installatie, maar weet wel dat ik dan honderden zenders heb, waaronder een honderdtal Engelse kanalen via Astra2 satelliet.
- Pack vaste lijn en internet start van Proximus : 46 euro per maand
snelheid internet : theoretisch 50 Mbps, praktijk 20-30 Mbps. Volume door pack : 150 GB per maand.
Ieder zijn meug :-)
Een HD beeld trekt rond de 7 Mbps van je capaciteit van je internetlijn weg. Kan verschillen van de ene zender tot de andere. Maar het wordt nooit 21 Mbps of zo. Reken ergens tussen de 4 en de 7.. tijdje geleden dat ik er nog iets over gelezen heb, maar dat verandert vast niet te veel.
Als je 2 tv's zou hebben in huis, ben je 14 Mbps van je beschikbare aantal Mbit kwijt.
Als je naar tv kijkt en je neemt op in de cloud zoals bij Proximus vaak (binnenkort altijd ?) het geval is / zal zijn, telt die opname niet mee als volume op het moment dat je ze opneemt, wel op het moment dat je kijkt.
Grofweg : 8 Megabit per seconde(Mbps) is ongeveer 1 MegaBYTE per seconde. Ze hebben het ooit ergens zo geregeld dat volume wordt uitgedrukt in MegaBYTE en wat je capaciteit van downloaden is in MegaBIT... Om het makkelijker te maken :-)
Ruis terwijl je naar tv kijkt Kevva ? Dat is lachwekkend.
Digitaal beeld is alles of niets. Het is perfect OF het komt niet door. De hele fijne marge in het midden waar je signaal danst tussen 'net genoeg' of 'net niet genoeg' wordt gekenmerkt door blokvorming. Dan zie je maar bepaalde blokjes van je beeld en valt ook het geluid weg in stukjes.
Ruis is alleen op analoge tv

Die man van telenet was een grapjas, een oplichter .. of iemand die zijn vak niet kent.
Je nodige downloadvolume voor internet : het is als rijden op de snelweg. Aan 20 Mbps kan je iets minder sneller binnenhalen maar je komt wel op je bestemming. Net als bij 40 Mbps.
Kevva : alleen om je te helpen hoor.. Niets slecht bedoeld - we kennen elkaar al een beetje. Die 200 Mbps : doe eens een speedtest bij je ouders op de website speedtest.net . Dan ken je je echte volume. De rest is theorie. Praktijk is altijd lager dan theorie. Overal !
Schoonouders en telefoneren : misschien hebben zij I-TALK als abonnement. Proximus is daar van af gestapt en niet zonder reden.
Dan gebruiken ze internet om te bellen. Hun telefoon zit dan ingeplugd in hun modem. Oplossing : terug omvormen naar gewone telefonie.
Kan ook liggen aan andere constructies : bv iets met een speciale skype telefoon. Mogelijk oude modem in gebruik.. Bbox1 of 2 of zelfs ouder. Oplossing : Bellen naar proximus en zeggen dat je wifi niet meer werkt. Dan krijg je de nieuwe BBox3. Waarom over wifi klagen ? Dat kunnen ze niet op afstand meten

Hebben ze nog ADSL : kijk of VDSL leverbaar is. Zelfde prijs - veeeeeel sneller en beter.
Mijn configuratie :
- TV met sat en tv vlaanderen, toppakket : 23 euro per maand
Reken nog extra je installatie, maar weet wel dat ik dan honderden zenders heb, waaronder een honderdtal Engelse kanalen via Astra2 satelliet.
- Pack vaste lijn en internet start van Proximus : 46 euro per maand
snelheid internet : theoretisch 50 Mbps, praktijk 20-30 Mbps. Volume door pack : 150 GB per maand.
Ieder zijn meug :-)
Op mijn vorig adres had ik VDSL 20/2 met (toen nog) Belgacom TV. Ik haalde weliswaar geen supersnelheden, maar ik kon perfect TV opzetten en ondertussen vlot surfen en naar hartelust downloaden. De bandbreedte die nodig is voor de TV stream wordt gewoon gereserveerd. Je mag nog zoveel downloaden als je wil, het tv-signaal blijft gewoon zonder enig probleem verder afspelen.
Als we toch met anekdotes mogen afkomen: mijn kantoorgenoot heeft thuis (centrum Leuven) Basic Internet van Telenet. Wanneer hij 's avonds een belangrijk VoIP gesprek wil voeren, dan blijft hij gewoon op kantoor, want de snelheid van zijn Telenetverbinding is 's avonds gewoon zwaar ondermaats, zo erg dat zelfs een Skypegesprek niet meer gegarandeerd lukt. Zoiets ga je nooit voorhebben met DSL. Geen wonder dat ze bij Telenet zo makkelijk hun duurste abonnement weten te slijten.
Als we toch met anekdotes mogen afkomen: mijn kantoorgenoot heeft thuis (centrum Leuven) Basic Internet van Telenet. Wanneer hij 's avonds een belangrijk VoIP gesprek wil voeren, dan blijft hij gewoon op kantoor, want de snelheid van zijn Telenetverbinding is 's avonds gewoon zwaar ondermaats, zo erg dat zelfs een Skypegesprek niet meer gegarandeerd lukt. Zoiets ga je nooit voorhebben met DSL. Geen wonder dat ze bij Telenet zo makkelijk hun duurste abonnement weten te slijten.
Inderdaad... bij TN deel je het vermogen / de bandbreedte met iedereen die op hetzelfde stuk 'kabel' is aangesloten.
Bij DSL krijgt iedereen door zijn eigen kabel die verbonden is met de centrale een deel van de koek.
TN is dus iets meer onderhevig aan de spitsuren voor wat de verhouding betreft van hun dagsnelheid / piekuursnelheid.
Ze hebben wel een snellere technologie dan Proximus in theorie.
Ik vind persoonlijk Proximus snel genoeg voor alles en tevens heel stabiel. Ik ben er van overtuigd dat we dat laatste evenwel ook over Telenet kunnen zeggen.
Bij DSL krijgt iedereen door zijn eigen kabel die verbonden is met de centrale een deel van de koek.
TN is dus iets meer onderhevig aan de spitsuren voor wat de verhouding betreft van hun dagsnelheid / piekuursnelheid.
Ze hebben wel een snellere technologie dan Proximus in theorie.
Ik vind persoonlijk Proximus snel genoeg voor alles en tevens heel stabiel. Ik ben er van overtuigd dat we dat laatste evenwel ook over Telenet kunnen zeggen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Is het bij DSL dan niet van belang hoever je van de centrale zit? 

Ja, dat is belangrijk voor de snelheid waarmee je met de "centrale" kan synchroniseren, maar dat is, onder normale omstandigheden, dan ook de snelheid die je effectief haalt, dag en nacht. Je hebt bij DSL hoegenaamd geen last van wat de buren aan het doen zijn.