Internet + digitale TV
Re: Internet + digitale TV
Hij doet dit waarschijnlijk draadloos. Had vroeger ook problemen, sinds ik een goed jaar geleden een draad heb getrokken is het geen enkel probleem meer.Didymus schreef:Als we toch met anekdotes mogen afkomen: mijn kantoorgenoot heeft thuis (centrum Leuven) Basic Internet van Telenet. Wanneer hij 's avonds een belangrijk VoIP gesprek wil voeren, dan blijft hij gewoon op kantoor, want de snelheid van zijn Telenetverbinding is 's avonds gewoon zwaar ondermaats, zo erg dat zelfs een Skypegesprek niet meer gegarandeerd lukt. Zoiets ga je nooit voorhebben met DSL. Geen wonder dat ze bij Telenet zo makkelijk hun duurste abonnement weten te slijten.
Afstand van de centrale is nu meer iets dat bepaalt of je aansluitbaar bent of niet.
ADSL en ADSL2 hadden als kenmerk dat de afstand tot de centrale je snelheid bepaalde.
Bij VDSL is het de afstand tot de straatkast. Die kasten worden op termijn voorzien van glasvezel en een stuk van dat werk is al gebeurd.
Kleine correctie : wat we hier VDSL hebben genoemd is eigenlijk al VDSL2.
Er is nu ook een uitrol bezig van vectored VDSL. Dat maakt de boel weer sneller. KPN zegt in NL tot 200 Mbps te kunnen gaan vanaf volgend jaar.
Ook telenet voert constant zijn snelheid op, o.m. door glasvezel te gebruiken. Geen idee wat zij verder aan het doen zijn omdat ik met hun netwerk minder voeling heb.
ADSL en ADSL2 hadden als kenmerk dat de afstand tot de centrale je snelheid bepaalde.
Bij VDSL is het de afstand tot de straatkast. Die kasten worden op termijn voorzien van glasvezel en een stuk van dat werk is al gebeurd.
Kleine correctie : wat we hier VDSL hebben genoemd is eigenlijk al VDSL2.
Er is nu ook een uitrol bezig van vectored VDSL. Dat maakt de boel weer sneller. KPN zegt in NL tot 200 Mbps te kunnen gaan vanaf volgend jaar.
Ook telenet voert constant zijn snelheid op, o.m. door glasvezel te gebruiken. Geen idee wat zij verder aan het doen zijn omdat ik met hun netwerk minder voeling heb.
Hij woont in een kleine studio. Tenzij de Telenet HGW (hun router) zo brak is dat zelfs een paar meter niet draadloos kan worden overbrugd, dan zou dat weinig tot geen verschil mogen maken.TNTim schreef:Hij doet dit waarschijnlijk draadloos. Had vroeger ook problemen, sinds ik een goed jaar geleden een draad heb getrokken is het geen enkel probleem meer.
Ik denk dat het signaal dan x-aantal keer verkleint, zou bij een router van de concurrentie ook het geval zijn.Didymus schreef:Hij woont in een kleine studio. Tenzij de Telenet HGW (hun router) zo brak is dat zelfs een paar meter niet draadloos kan worden overbrugd, dan zou dat weinig tot geen verschil mogen maken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Gewoon meer bier laten drinken TNTim.TNTim schreef:Ik denk dat het signaal dan x-aantal keer verkleint, zou bij een router van de concurrentie ook het geval zijn.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Klopt, maar niet bij telenet, daar heb je CI+ nodig.Spruitekop schreef:Sommige tv's hebben een sleuf voor een CI-kaart en daarmee kunnen ook de digitale signalen gedecodeerd worden en kan je ze zonder digicorder of digibox bekijken.
Grrrr. Had ik dat geweten, ik had geen kabel moeten leggen.Spruitekop schreef:Gewoon meer bier laten drinken TNTim.

Mijn punt is dat het hoogstwaarschijnlijk niet de verklaring is. Wifi ontvangst in dezelfde kleine ruimte hoort gewoon aan volle snelheid te werken. Zelfs storende signalen van de buren zouden makkelijk overstemd moeten worden.TNTim schreef:Ik denk dat het signaal dan x-aantal keer verkleint, zou bij een router van de concurrentie ook het geval zijn.
Stel dat die kerel op dat appartement een modem heeft die op het standaardkanaal is ingesteld en dat hij dat kanaal nooit heeft veranderd. En stel dat er een paar buren zijn die ook heel dichtbij zitten met dezelfde installatie of op hetzelfde kanaal.
In die man zijn plaats zou ik op de telefoon of op de tablet een programmaatje draaien als 'wifi analyzer' om te bepalen welke kanalen er druk in gebruik zijn. Daarna eventueel zorgen voor een moderne router (evtl apart bijkopen of BBOX3) die op 5 GHZ werkt.
Ik heb eens gezien hoe een doe het zelver een netwerk had geplaatst in een hotel. Twee routers op Kanaal6 en twee wifiversterkers ook op kanaal 6. Het hotel daarnaast zat ... (kan je t raden ?) op kanaal 6.
Veel gebruikers in een hotel en vaak op dezelfde uren. Het draaide voor geen meter meer !
Haalt die man zijn signalen trouwens wel van een modem in zijn eigen studio ?
In die man zijn plaats zou ik op de telefoon of op de tablet een programmaatje draaien als 'wifi analyzer' om te bepalen welke kanalen er druk in gebruik zijn. Daarna eventueel zorgen voor een moderne router (evtl apart bijkopen of BBOX3) die op 5 GHZ werkt.
Ik heb eens gezien hoe een doe het zelver een netwerk had geplaatst in een hotel. Twee routers op Kanaal6 en twee wifiversterkers ook op kanaal 6. Het hotel daarnaast zat ... (kan je t raden ?) op kanaal 6.
Veel gebruikers in een hotel en vaak op dezelfde uren. Het draaide voor geen meter meer !
Haalt die man zijn signalen trouwens wel van een modem in zijn eigen studio ?
Dat gaat inderdaad de oplossing zijn. Een tijdje geleden had ik ook ineens problemen met wifi. Op hetzelfde moment waren er ineens meer wifi netwerken in de buurt. Kanaal aangepast en done.
Ik ken de details niet. Ik weet enkel dat hij een persoonlijk Telenet Basic Internet abonnement heeft, in een kleine studio woont en 's avonds noodgedwongen op kantoor blijft voor belangrijke VoIP-gesprekken omdat zijn internet thuis 's avonds onbetrouwbaar is. Er zijn inderdaad een aantal onbekende variabelen die een invloed kunnen hebben, maar dan nog is dat geen normale situatie te noemen. Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat hij het nog nooit met een kabel heeft geprobeerd, zeker gezien de geringe afstand tussen modem en pc.
Maar zoals ik al zei: het was slechts voor de anekdotiek en als tegenreactie op het verhaaltje over de tv en telefoon die niet tegelijk werken met DSL. Ik wil er ook geen al te grote conclusies aan verbinden.
Feit is wel dat coax een gedeeld medium is en blijft, waar toch ook nadelen aan verbonden zijn waarover Telenet het nooit zal hebben. Als bijvoorbeeld je buurman z'n modem defect is, is het niet onwaarschijnlijk dat jouw internet daar ook onder lijdt.
Maar zoals ik al zei: het was slechts voor de anekdotiek en als tegenreactie op het verhaaltje over de tv en telefoon die niet tegelijk werken met DSL. Ik wil er ook geen al te grote conclusies aan verbinden.

Telenet is momenteel heel flexibel om bij vermoedelijke problemen GRATIS langs te komen.
Als je hen contacteert via telefoon of zelfs via facebook wordt er vlot een afspraak gemaakt om een technieker langs te sturen.
Als je hen zegt dat je wifi signaal zwak is, komt er iemand langs om je installatie/instellingen na te kijken.
Als je hen contacteert via telefoon of zelfs via facebook wordt er vlot een afspraak gemaakt om een technieker langs te sturen.
Als je hen zegt dat je wifi signaal zwak is, komt er iemand langs om je installatie/instellingen na te kijken.
Maar als het probleem bij de buren zit, dan zullen ze dat niet kunnen oplossen door bij jou langs te komen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zou het niet kunnen dat er gewoon naast de pot wordt gepist?Didymus schreef:Ik ken de details niet. Ik weet enkel dat hij een persoonlijk Telenet Basic Internet abonnement heeft, in een kleine studio woont en 's avonds noodgedwongen op kantoor blijft voor belangrijke VoIP-gesprekken omdat zijn internet thuis 's avonds onbetrouwbaar is.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Wat een wilde veronderstelling.
Hij woont alleen in Leuven, zijn vriendin in Hesse, Duitsland.