Internet fraude Western Union Visa Maestro
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Internet fraude Western Union Visa Maestro
Misschien is het wel verstandig, als je je modem-nummer hebt doorgegeven aan de fraudeur, om deze modem te vervangen, en de eventuele software welke jij in verband met deze hebt gedownload ook te verwijderen,wil je niet dat ze terug controle over je pc hebben...
Ben is benieuwd hoe of wat visa en maestro dit gaan vergoeden.
Ben is benieuwd hoe of wat visa en maestro dit gaan vergoeden.
Ik zou ineens een schone installatie doen van mijn PC. Die mannen hebben er ongetwijfeld spyware of malware op geïnstalleerd.
Om je PC veilig te houden in de toekomst:
Om je PC veilig te houden in de toekomst:
- - gebruik een virusscanner en doe geregeld een virusscan van je hele computer;
- - download geen bestanden van onbetrouwbare oorsprong van internet;
- - open geen mails van onbekende afzenders; verwijder ze meteen;
- - klik nooit op links in verdachte mails.
-
- Newbie
- Contacteer:
Om effe te reageren op Fredje_76: ik weet niet meer het bedrag dat internet fraude "ons" jaarlijks kost, maar het is niet weinig. Dat bedrag is afkomstig van enkele grote vissen, maar vooral vele kleine visjes, zoals ik. Dus lijkt het mij dat ze ook die vele kleine visjes zullen moeten onderzoeken, om zo misschien toch ergens een lek in de werkwijze van die fraudeurs te vinden. Daarenboven is dit probleem niet alleen Belgisch. Een vriend van mij heeft toen internet afgeschuimd om te kijken wat hij kon vinden over deze gebruikte werkwijze van internet fraude. Hij vond vooral reacties uit Zweden en Denemarken, als ik mij nog goed herinner.
Wat betreft het "opkuisen" van mijn computer. Ik heb eerst, na het gebeuren, mijn computer enkele dagen niet gebruikt en bekeken hoe dit best aanpakken. We hebben eerst getracht om, met een andere computer, bepaalde gegevens van mijn harde schijf zekerheidshalve reeds te recupereren. Dit lukte niet omdat die andere computer te licht was voor mijn harde schijf. We hebben dan maar het risico genomen om hem toch op te starten en hebben dan alles wat die bewuste zaterdag gedownload was verwijdert en vervolgens inderdaad een virusscan en spyware scan uitgevoerd. Hij bleek "clean" te zijn.
Wat ook bizar was, is dat ik tot nog zowat een maand na die feiten gelijkaardige telefoontjes kreeg, maar dan in het Frans. De tegenpartij legde echter telkens vrij snel in, nog voordat ik een omstaander er kon bijhalen om mee te luisteren.
Wat betreft het "opkuisen" van mijn computer. Ik heb eerst, na het gebeuren, mijn computer enkele dagen niet gebruikt en bekeken hoe dit best aanpakken. We hebben eerst getracht om, met een andere computer, bepaalde gegevens van mijn harde schijf zekerheidshalve reeds te recupereren. Dit lukte niet omdat die andere computer te licht was voor mijn harde schijf. We hebben dan maar het risico genomen om hem toch op te starten en hebben dan alles wat die bewuste zaterdag gedownload was verwijdert en vervolgens inderdaad een virusscan en spyware scan uitgevoerd. Hij bleek "clean" te zijn.
Wat ook bizar was, is dat ik tot nog zowat een maand na die feiten gelijkaardige telefoontjes kreeg, maar dan in het Frans. De tegenpartij legde echter telkens vrij snel in, nog voordat ik een omstaander er kon bijhalen om mee te luisteren.
Dat valt mij inderdaad ook op , ze leggen heel snel als ze aan iets twijfelen.
Of zo een heel hard in die hoorn roepen misscchien springen hun trommelvliezen dan wel
Of zo een heel hard in die hoorn roepen misscchien springen hun trommelvliezen dan wel
@prosperson.... Je zegt dat dit fraude voorvalletje op je pc intussen meer dan een maand geleden is...
Heb je intussen al enige reaktie of tegemoetkoming ontvangen van VISA of MAESTRO
?
Heb je intussen al enige reaktie of tegemoetkoming ontvangen van VISA of MAESTRO

-
- Newbie
- Contacteer:
neen. Noch Visa noch maestro betalen hier iets terug.