internetspaarrekening met hoge getrouwheidspremie - rente ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
internetspaarrekening met hoge getrouwheidspremie - rente ?
De banken zijn duidelijk een nieuwe strategie begonnen: de internetspaarboekjes proberen omzetten naar het systeem: nog lagere basisrente, hogere getrouwheidspremie.
Maar hoe verhouden zich deze nieuwe boekjes t.o.v. een traditioneel online boekje indien er zich rentestijgingen op de basisrente voordoen bij de traditionele boekjes ?
Gaan de getrouwheidspremies van die nieuwe boekjes dan mee omhoog of laat men je gewoon zitten met de huidige belachelijk lage rente ?
Maar hoe verhouden zich deze nieuwe boekjes t.o.v. een traditioneel online boekje indien er zich rentestijgingen op de basisrente voordoen bij de traditionele boekjes ?
Gaan de getrouwheidspremies van die nieuwe boekjes dan mee omhoog of laat men je gewoon zitten met de huidige belachelijk lage rente ?
Re: internetspaarrekening met hoge getrouwheidspremie - rent
normalerwijs zal de totale interest op een getrouwheidsrekening altijd hoger moet zijn dan op een gewoon spaarboekje. Het geld moet ze trouwens ook een jaar opstaan.
Indien er een bank is die dit principe niet hanteert, dan zou ik daar mijn conclusies uit te trekken en andere oorden opzoeken.
Indien er een bank is die dit principe niet hanteert, dan zou ik daar mijn conclusies uit te trekken en andere oorden opzoeken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zo'n spaarboekjes met hoge getrouwheid t.o.v. lagere basisrente zijn goed bij een dalende trend van de rentes (zoals nu het geval is). Je geld is immers voor een jaar vastgeklikt op een relatief hogere getrouwheidspremie, onafhankelijk van rentedalingen van de getrouwheidspremie. Het wordt echter wel een nadeel bij rentestijgingen: dan is je geld vastgeklikt op een lagere getrouwheidspremie.
Ik heb momenteel mijn spaargeld op de 'gewone' spaarrekening staan bij rabo (1,8 + 0,4) maar ik wil eind dit jaar toch een som op de rabo plus account zetten.
Wanneer is het eigenlijk een goede moment om over te schrijven?
Eind december? Zodat ik nog voor 1 januari mijn soms op de rabo plus heb staan?
ALLE stortingen op de gewone Rabo-spaarrekening tot vóór 1-4-2009 ( = nieuwe wetgeving ) hebben als jaarlijkse vervaldag van hun getrouwheidspremie 1 JANUARI.DenDeze schreef:.
Voor deze stortingen is de getrouwheidspremie PAS OP 1 JANUARI 2011 verworven !!! Zie forum Rabobank.
Indien U deze stortingen nog voor eindejaar overboekt, verliest U de getrouwheidspremie op deze stortingen op de gewone rekening.
Voor stortingen nà 1-4-2009 kunt u 12 MAANDEN ( + 1 dag voor de zekerheid ) nà stortingsdatum , zonder verlies van getrouwheidspremie, overboeken.