internetwinkels
Re: internetwinkels
Best mogelijk dat Groupon die fietslichten aankoopt via Alibaba, de moedermaatschappij van AliExpress, voor professionele handelaars.
De verkoop daar zal dan per 10.000 of zo fietslichten zijn. Daar zijn de prijzen nog een pak lager.
Groupon loopt ondertussen al wenend naar de bank door al die werkgelegenheid die ze daardoor nu hier in gevaar brengen (cfr. Liberace: http://www.worldwidewords.org/qa/qa-cry1.htm).
De verkoop daar zal dan per 10.000 of zo fietslichten zijn. Daar zijn de prijzen nog een pak lager.
Groupon loopt ondertussen al wenend naar de bank door al die werkgelegenheid die ze daardoor nu hier in gevaar brengen (cfr. Liberace: http://www.worldwidewords.org/qa/qa-cry1.htm).
Kopen via internet is gewoon het antwoord op de huidige maatschappelijke verwachting: sneller, beter, goedkoper, makkelijker...
Je moet altijd opletten en er is ook een deel geluk mee gemoeid.
Eind vorig jaar een verhaal gehoord over mss wel de grootste online winkel in kledij (begint met een z). een klant die het bedrag wel overschrijft, maar de boekhouding koppelt het bedrag aan een verkeerd account. Na vele dagen bellen naar Z, krijgt de klant excuses te horen maar geen rechtzetting, ook niet na het doormailen van bewijs van overschrijving. Daarbovenop krijgt klant nog een verwittiging dat indien bedrag niet wordt gestort, de verkoop eenzijdig wordt geannuleerd (geld reeds ontvangen). Enkele dagen later was het effectief zover. Verkoop geannuleerd, geen kerstcadeau, ook niet op nieuwjaar.
Je moet altijd opletten en er is ook een deel geluk mee gemoeid.
Eind vorig jaar een verhaal gehoord over mss wel de grootste online winkel in kledij (begint met een z). een klant die het bedrag wel overschrijft, maar de boekhouding koppelt het bedrag aan een verkeerd account. Na vele dagen bellen naar Z, krijgt de klant excuses te horen maar geen rechtzetting, ook niet na het doormailen van bewijs van overschrijving. Daarbovenop krijgt klant nog een verwittiging dat indien bedrag niet wordt gestort, de verkoop eenzijdig wordt geannuleerd (geld reeds ontvangen). Enkele dagen later was het effectief zover. Verkoop geannuleerd, geen kerstcadeau, ook niet op nieuwjaar.
Het is ook een logische economische ontwikkeling, aangezien het efficiënter omspringt met verschillende schaarse goederen:axe schreef:Kopen via internet is gewoon het antwoord op de huidige maatschappelijke verwachting: sneller, beter, goedkoper, makkelijker...
Winkeloppervlakte, tijd (van de consument), arbeidstijd, brandstof...
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Dat weet ik zo nog niet. Elk kledingsstuk moet via een koerier naar elke afzonderlijke klant. Wanneer de kledij niet past moet die ook nog eens teruggezonden worden. Ik heb mij laten vertellen dat bij Zalando 70% van de bestelling teruggezonden wordt.reteiP schreef:brandstof...
Je zou zo'n koerierdienst eens aan het werk moeten zien, die moet telkens maar een paar honderd meter rijden om een pak af te leveren. Of die leveren op centrale punten een heel eind tegelijk (postkantoor, kialapunt...).sintorama schreef:Dat weet ik zo nog niet. Elk kledingsstuk moet via een koerier naar elke afzonderlijke klant. Wanneer de kledij niet past moet die ook nog eens teruggezonden worden. Ik heb mij laten vertellen dat bij Zalando 70% van de bestelling teruggezonden wordt.reteiP schreef:brandstof...
Als iedereen individueel naar de winkel gaat rijden om te shoppen rijden er een pak meer voertuigen rond. Stel dat je schoenen gaat kopen is je ferme diesel bedrijfswagen een privé koerierdienst met 1 schoendoos in... niet echt efficiënt.
Zalando terugzenden is niet representatief voor de totale e-commerce wereld en het gebeurt uiteindelijk ook van 1 centraal punt.
Hmm, daar heb je wel een punt.reteiP schreef:(...)Als iedereen individueel naar de winkel gaat rijden om te shoppen rijden er een pak meer voertuigen rond. Stel dat je schoenen gaat kopen is je ferme diesel bedrijfswagen een privé koerierdienst met 1 schoendoos in... niet echt efficiënt.
Wanneer je de auto neemt om een brief naar de brievenbus te brengen zet je een machine van meer dan een ton in beweging om een last van 20 gram te transporteren. 

Dat verdienmodel van Zalando is op dit moment verlieslatend, maar het is denk ik het doel om ons allemaal gewoon te maken aan online shoppen en er dan een betalende dienst van te maken.
Zoals de kranten ook eerst alles gratis online gezet hebben en ze - nu we gewoon zijn de krant online te lezen - meer en meer content achter de betaalmuur houden.
Ik hoor van de concullega's van mijn partner dat het er in hun bedrijf ook zo aan toegaat.
Kan aan de sector liggen, ik weet het niet, maar ook wij -niet meer zo jonge mensen- shoppen echt wel veel online tegenwoordig...
Zoals de kranten ook eerst alles gratis online gezet hebben en ze - nu we gewoon zijn de krant online te lezen - meer en meer content achter de betaalmuur houden.
In het bedrijf van mijn partner werken heel veel jonge mensen die graag online shoppen. Aan de receptie hebben ze speciaal rekken geïnstalleerd om die leveringen in te zetten. In december stopte iedereen per ontvangen pakje 50 cent in een potje en dat ging dan naar een daklozenvereniging.reteiP schreef: Je zou zo'n koerierdienst eens aan het werk moeten zien, die moet telkens maar een paar honderd meter rijden om een pak af te leveren. Of die leveren op centrale punten een heel eind tegelijk (postkantoor, kialapunt...).
Ik hoor van de concullega's van mijn partner dat het er in hun bedrijf ook zo aan toegaat.
Kan aan de sector liggen, ik weet het niet, maar ook wij -niet meer zo jonge mensen- shoppen echt wel veel online tegenwoordig...
Ik merk dat Amazon.co.uk waar ik soms Engelstalige boeken koop (niet van een partner-verkoper op de site maar van Amazon zelf) tegenwoordig veel sneller levert dan vroeger, maar hun fragiele, ultradunne kartonnen dozen mogen ze wel eens upgraden naar iets stevigers. Die dozen komen hier altijd toe met deuken, scheuren en openingen in, en dat is dan soms ook te merken aan de boeken... Denk dat ik terug ga overschakelen naar bookdepository.com waar ik vroeger altijd mijn boeken kocht, al duurt het wel 10 dagen eer je ze hebt.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Ik koop mijn meeste boeken bij bookdepository.com en de Nederlandstalige bij bol.com. Een paar jaar geleden heb ik eens de vergelijking gemaakt en amazon.fr kwam goedkoper uit voor Engelstalige boeken dan amazon.co.uk, misschien dat de pond nu lager staat, maar bij amazon.fr rekenen ze leveringskost aan en dan brengen ze een korting in rekening (voor boeken) waardoor de prijs lager uitkomt dan geadverteerd. Voorbeeld van een boek dat ik gisteren kocht op amazon.frgpv1 schreef: ↑25 maart 2019, 12:53 Ik merk dat Amazon.co.uk waar ik soms Engelstalige boeken koop (niet van een partner-verkoper op de site maar van Amazon zelf) tegenwoordig veel sneller levert dan vroeger, maar hun fragiele, ultradunne kartonnen dozen mogen ze wel eens upgraden naar iets stevigers. Die dozen komen hier altijd toe met deuken, scheuren en openingen in, en dat is dan soms ook te merken aan de boeken... Denk dat ik terug ga overschakelen naar bookdepository.com waar ik vroeger altijd mijn boeken kocht, al duurt het wel 10 dagen eer je ze hebt.
Code: Selecteer alles
Prijs van het boek op amazon.fr: EUR 24,87
Sous-total des articles : EUR 23,46
Frais d'envoi : EUR 5,66
Livraison Gratuite : -EUR 6,00
Promotion : -EUR 1,24
Total HT : EUR 21,88
TVA : EUR 1,75
Montant total pour cet envoi : EUR 23,63
Als je even niet bij hun besteld krijg je een voucher met korting in je mailbox.
Dus mijn volgende bestelling zal zeker opnieuw bij bookdepository zijn.
Al tracht ik de laatste tijd enkel nog 2e hands boeken te kopen.
Gisteren werd een bestelling bij bookdepository.com hier geleverd met PostNL. Voorheen was dat altijd met bpost. Ook geleverd 7 dagen na bestelling ipv vroeger zo'n 10 dagen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
-
- Jr. Member
in ons dorp is nen ijzerwinkel, nogal groot zelfs, maar de laatste jaren zie je daar minder en minder volk. Het is een familiezaak, en van internet hebben ze nog nooit gehoord, ze blijven maar verbeteringswerken en investeringen uitvoeren. Soms kom ik er eens als ik eens dringend iets nodig heb, want het meeste vindt je 10x goedkoper op internet.
Maar toch houden die hardnekkig hun winkel zoals die al 100 jaar draait. Waarschijnlijk hopen ze dat de dagen van weleer zullen terugkomen. Ofwel zijn het miljonairs die hun winkel als hobby zien...
Maar toch houden die hardnekkig hun winkel zoals die al 100 jaar draait. Waarschijnlijk hopen ze dat de dagen van weleer zullen terugkomen. Ofwel zijn het miljonairs die hun winkel als hobby zien...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heh, doet me denken aan https://www.youtube.com/watch?v=6ngk8m_gWlU :-)martensAlouis schreef: ↑10 september 2019, 13:22 in ons dorp is nen ijzerwinkel, nogal groot zelfs, maar de laatste jaren zie je daar minder en minder volk. Het is een familiezaak, en van internet hebben ze nog nooit gehoord, ze blijven maar verbeteringswerken en investeringen uitvoeren. Soms kom ik er eens als ik eens dringend iets nodig heb, want het meeste vindt je 10x goedkoper op internet.