intresten op spaarrekingen voor belastingen 2025
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: intresten op spaarrekingen voor belastingen 2025
De fiscus vraagt niet om extra info zodra mijn rente aangeeft. Ze kan dat in theorie doen, maar net zo goed als je niets aangeeft.jeanpierrecs schreef: ↑Gisteren 21:41Dank voor de reaktie maar moet ik echt die kleine peanuts op andere rekeningen op tellen?
Principieel ja, maar het gaat om enkele tientjes en dat is veel werk en vatbaar voor fouten (niet alle banken geven een jaarlijks overzicht van rente en RV).
Vraag is: vragen de autoriteiten om extra informatie zodra men rente aangeeft? Zoals bji voorbeeld: meneer heeft u alles aangegeven?
Heeft iemand hier ooit een informatie aanvraag ontvangen na een rente aangifte?
Als je ter goeder trouw bent en er wat euro's naast zit, daar gaan ze echt niet over vallen. Ik had bv ergens een rekening in 2024, ondertussen afgesloten, en ik kan niet meer aan mijn verrichtingen. Ik ga die rente gewoon schatten en optellen bij de rest.
-
- Newbie
- Contacteer:
dank voor de reaktieMoneyking schreef: ↑Vandaag 08:39De fiscus vraagt niet om extra info zodra mijn rente aangeeft. Ze kan dat in theorie doen, maar net zo goed als je niets aangeeft.jeanpierrecs schreef: ↑Gisteren 21:41
Dank voor de reaktie maar moet ik echt die kleine peanuts op andere rekeningen op tellen?
Principieel ja, maar het gaat om enkele tientjes en dat is veel werk en vatbaar voor fouten (niet alle banken geven een jaarlijks overzicht van rente en RV).
Vraag is: vragen de autoriteiten om extra informatie zodra men rente aangeeft? Zoals bji voorbeeld: meneer heeft u alles aangegeven?
Heeft iemand hier ooit een informatie aanvraag ontvangen na een rente aangifte?
Als je ter goeder trouw bent en er wat euro's naast zit, daar gaan ze echt niet over vallen. Ik had bv ergens een rekening in 2024, ondertussen afgesloten, en ik kan niet meer aan mijn verrichtingen. Ik ga die rente gewoon schatten en optellen bij de rest.
Elke bank geeft wanneer rente wordt betaald een uittreksel.jeanpierrecs schreef: ↑Gisteren 21:41
Dus max. 4 uittreksels per jaar, per rekening.
Dus vrij eenvoudig op te tellen me dunkt.
Estate Guru believer.
Ik ga het nog eens uitleggen. Tel alle intresten die je ontvangen hebt op. En intresten die je op 1 jan ontvangt ook want die slaan op het inkomstenjaar. Trek daar de vrijstelling af. 1020 voor 1 persoon 2040 voor twee personen. Trek daar ook de door de bank ingehouden RV af gedeeld door 0,15. Dat eindbedrag moet je aangeven. Als je met 2 bent delen door 2.
Het feit dat het veel werk is, is nonsens. Je krijgt 4 keer per jaar intresten van de bank en RV betaald door de bank. Zet het desnoods in Excel. Doe het juist en goed en de fiscus zal u nooit een vraag stellen.
Wil je wat pokeren, geef dan niets aan en wacht af. Maar kom dan hier niet vragen wat de kans is dat je bij het pokeren verliest.
Het feit dat het veel werk is, is nonsens. Je krijgt 4 keer per jaar intresten van de bank en RV betaald door de bank. Zet het desnoods in Excel. Doe het juist en goed en de fiscus zal u nooit een vraag stellen.
Wil je wat pokeren, geef dan niets aan en wacht af. Maar kom dan hier niet vragen wat de kans is dat je bij het pokeren verliest.
En als je wil pokeren, kijk ook eens in het CAP met je EID. Dan zie je wat de fiscus over je rekeningen weet. Of zou kunnen weten.