intresten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: intresten
Intresten worden steeds gestort op 31/12 of op 01/01. Wanneer je getrouwheidspremie verworven is op bv. 31/03 dan wordt die premie niet meteen gestort maar steeds op het einde van het jaar, samen met de andere intresten.
Er is 1 uitzondering waarbij je direct alle intresten krijgt en dat is bij afsluiten van een rekening.
Er is 1 uitzondering waarbij je direct alle intresten krijgt en dat is bij afsluiten van een rekening.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bestaan daar ook limieten voor? Een bepaalde termijn waarbinnen je zeker je interesten moet ontvangen hebben na het afsluiten van een spaarrekening? Ik wacht namelijk al meer dan twee maanden...
Of er limieten in tijd bestaan voor het afsluiten van een rekening heb ik nog nergens iets van gelezen maar ik veronderstel wel dat er een redelijke termijn voor is.
Ik heb bv een spaarrekening afgesloten bij DB en na drie weken werd het geld op mijn rekening gestort nadat ik er persoonlijk van verwittigd werd dat de afsluitingen op het einde van de maand werden verrekend.
Twee maanden lijkt me nu toch wel wat veel
Ik heb bv een spaarrekening afgesloten bij DB en na drie weken werd het geld op mijn rekening gestort nadat ik er persoonlijk van verwittigd werd dat de afsluitingen op het einde van de maand werden verrekend.
Twee maanden lijkt me nu toch wel wat veel

Lijkt me dat ze daar ook wel enige vrijheid in hebben, maar wie verstrekt duidelijkheid? Bij CKV bijvoorbeeld sluiten ze enkel rekeningen af rond de jaarwisseling, dan wordt dus ook de intrest pas doorgestort.Centiempje83 schreef: Bestaan daar ook limieten voor? Een bepaalde termijn waarbinnen je zeker je interesten moet ontvangen hebben na het afsluiten van een spaarrekening? Ik wacht namelijk al meer dan twee maanden...
Normaal moet je die betalingstermijnen bij een afsluiting in de voorwaarden bij een bank kunnen terugvinden, indien ze er niet instaan dan is het mi zo snel mogelijk op enkele dagen.
Bij DB is het meestal geweten dat zij dacht ik slechts de maand nadien de intrest betalen bij het afsluiten - zo staat het in hun voorwaarden.
Bij de meeste banken is het bijna onmiddellijk, af en toe zal er wel eens een uitzondering zijn blijkbaar
Bij DB is het meestal geweten dat zij dacht ik slechts de maand nadien de intrest betalen bij het afsluiten - zo staat het in hun voorwaarden.
Bij de meeste banken is het bijna onmiddellijk, af en toe zal er wel eens een uitzondering zijn blijkbaar
Heb geconstateerd dat het interessant is bij DB de spaarinlagen juist voor het einde van de maand te storten en dus eventueel af te sluiten.
Zo had ik op het eind van september de intensiv plus afgesloten, het saldo werd dadelijk getransfereerd op datum van 29/9 en de intresten volgden de beweging op 5/10 met valutadatum 1/10.
De intensiv plus rekening bleef achteraf wel nog een tijd zichtbaar op het scherm, voor mij niet gelaten.
Was onlangs zeer verbaasd toen ik om 15h een overschrijving deed van DB naar Argenta ... en 's anderdaags om 11h al het geld op mijn argentarekening zag staan. Van 2 trage banken gesproken!
Zo had ik op het eind van september de intensiv plus afgesloten, het saldo werd dadelijk getransfereerd op datum van 29/9 en de intresten volgden de beweging op 5/10 met valutadatum 1/10.
De intensiv plus rekening bleef achteraf wel nog een tijd zichtbaar op het scherm, voor mij niet gelaten.
Was onlangs zeer verbaasd toen ik om 15h een overschrijving deed van DB naar Argenta ... en 's anderdaags om 11h al het geld op mijn argentarekening zag staan. Van 2 trage banken gesproken!