intresten zichtrekeningen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
intresten zichtrekeningen
op een zichtrekening worden toch ook interesten betaald???of ben ik nu zo verkeerd?heb een zicht en spaarrekening bij Fortis,en de rente op de spaarrekening is al betaald maar op de zichtrekening nog niet!Bij wie ook???
Re: intresten zichtrekeningen
Ook op een zichtrekening wordt intrest betaald.
Bij dexia bijvoorbeeld gebeurd dit om de drie maand(laatste periode 1/7-30/9),dus eerstdaags zal daar ook de intrest van gestort worden.
Bij dexia bijvoorbeeld gebeurd dit om de drie maand(laatste periode 1/7-30/9),dus eerstdaags zal daar ook de intrest van gestort worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Om de 3maand??bij Dexia mss,maar bij fortis niet denk ik toch!
Inderdaad op mijn dexia zichtrekening wordt driemaandelijks de intrest verrekend.
Bij fortis heb ik geen zichtrekening dus dat weet ik ook niet.
Mss te vinden op hun website?
Is maar om aan te tonen dat de intrestverrekening niet atijd gelijklopend is op een spaar-en/of zichtrekening.
Bij fortis heb ik geen zichtrekening dus dat weet ik ook niet.
Mss te vinden op hun website?
Is maar om aan te tonen dat de intrestverrekening niet atijd gelijklopend is op een spaar-en/of zichtrekening.
WORDT DE INTEREST EIGENLIJK BEREKEND VIA EEN PERSOON OF GEBEURT DIT ALLEMAAL AUTOMATISCH?
Het beste is om eens de voorwaarden van je zichtrekening te bekijken op de website van je bank.
Uit ondervinding weet ik dat sommige grootbanken de laatste jaren alleen maar intresten geven op hun zichtrekeningen, indien hier doorlopend een minimum bedrag blijft opstaan.
Voorbeeld : voorwaarden alle KBC zichtrekeningen :
Creditrente (= intrest) 0,25% vanaf 2000,00 euro.
Wie dus nooit zulke grote bedragen laat op deze zichtrekeningen staan, krijgt er ook nooit intrest op.
Uit ondervinding weet ik dat sommige grootbanken de laatste jaren alleen maar intresten geven op hun zichtrekeningen, indien hier doorlopend een minimum bedrag blijft opstaan.
Voorbeeld : voorwaarden alle KBC zichtrekeningen :
Creditrente (= intrest) 0,25% vanaf 2000,00 euro.
Wie dus nooit zulke grote bedragen laat op deze zichtrekeningen staan, krijgt er ook nooit intrest op.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 4 januari 2009, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat voor zichtrekening is dat dan bij dexia, want ik heb ook een zichtrekening bij dexia en elke drie maand wordt daar een afrekening van mijn kosten gedaan, maar interest heb ik daar nog nooit op gekregen.lila schreef: Ook op een zichtrekening wordt intrest betaald.
Een classic-rekening
Tiens, zou dat dan afhankelijk zijn van het soort van zichtrekening? Ik heb een blue en krijg daar in elk geval geen interesten op. Op de website van dexia staat inderdaad dat de zichtrekening interesten opbrengt (zonder te specifieren dat dat een bepaalde soort zichtrekening moet zijn), met een uitleg hoe ze dat berekenen. Hoeveel de interest op de zichtrekening bedraagt staat er ook wel niet bij. Zijn er nog mensen die ook interest krijgen op een dexia zichtrekening?lila schreef: Een classic-rekening
Inderdaad op Dexia blue rekening, veel kosten en geen intresten;
radar schreef: Inderdaad op Dexia blue rekening, veel kosten en geen intresten;
Dan moet je een andere (betere) kleur kiezen he...
Inderdaad, het groene appeltje.
Ik heb gisteren een goeie 27 euro interest gekregen op mijn argenta zichtrekening. Ik krijg al sinds 1991 jaarlijks interest + 2 Visa kaarten + 2 Bancontact kaarten + nog een redelijke interest op mijn spaarboekje + gratis online bankieren (sinds kort ook met digipass).
Méér moet dat niet zijn.
Ik heb gisteren een goeie 27 euro interest gekregen op mijn argenta zichtrekening. Ik krijg al sinds 1991 jaarlijks interest + 2 Visa kaarten + 2 Bancontact kaarten + nog een redelijke interest op mijn spaarboekje + gratis online bankieren (sinds kort ook met digipass).
Méér moet dat niet zijn.
Straf ... . Sinds kort heb ik ook een zichtrekening bij argenta (samen geopend met espaar rekening). Kantoorhouder vertelde dat er geen kosten aan verbonden waren. Op de site zie ik bij de giro zichtrekening wel een verwijzing naar de roerende voorheffing (namelijk dat die 15% bedraagt). Weet jij hoe dat dan zit? Het is wel het overwegen waard om over te schakelen als ik dit lees. Ipv geld kosten, zou het geld opbrengen ... . Ben al tijdje bezig met mijn spaargeld, maar nooit echt over de zichtrekening nagedacht. Weet iemand wat je allemaal moet doen bij het overstappen naar een andere zichtrekening? Hoe gaat dat dan met je domicilieringen en dergelijke? Ik heb efkes zitten rondsnuisteren hier, maar vind niet echt toppic over. Ik meen me te herinneren dat de banken dat sinds kort (of komt dat eraan in de toekomst?) dat allemaal zelf moeten regelen binnen de x aantal dagen. Weet iemand daar het fijne van?Nete schreef: Inderdaad, het groene appeltje.
Méér moet dat niet zijn.
-
maria
De voorheffing gaat naar de staat, is dus voor elke bank gelijk. Dat zou moeten logisch zijn.Dieter schreef:Straf ... . Sinds kort heb ik ook een zichtrekening bij argenta (samen geopend met espaar rekening). Kantoorhouder vertelde dat er geen kosten aan verbonden waren. Op de site zie ik bij de giro zichtrekening wel een verwijzing naar de roerende voorheffing (namelijk dat die 15% bedraagt). Weet jij hoe dat dan zit? Het is wel het overwegen waard om over te schakelen als ik dit lees. Ipv geld kosten, zou het geld opbrengen ... . Ben al tijdje bezig met mijn spaargeld, maar nooit echt over de zichtrekening nagedacht. Weet iemand wat je allemaal moet doen bij het overstappen naar een andere zichtrekening? Hoe gaat dat dan met je domicilieringen en dergelijke? Ik heb efkes zitten rondsnuisteren hier, maar vind niet echt toppic over. Ik meen me te herinneren dat de banken dat sinds kort (of komt dat eraan in de toekomst?) dat allemaal zelf moeten regelen binnen de x aantal dagen. Weet iemand daar het fijne van?Nete schreef: Inderdaad, het groene appeltje.
Méér moet dat niet zijn.
Dus op elke zichtrekening is er een voorheffing.
Op elke spaarrekening is er een vrijstelling van 1660 euro per persoon voor 2008 .
Dank je wel.maria schreef:De voorheffing gaat naar de staat, is dus voor elke bank gelijk. Dat zou moeten logisch zijn.Dieter schreef:
Straf ... . Sinds kort heb ik ook een zichtrekening bij argenta (samen geopend met espaar rekening). Kantoorhouder vertelde dat er geen kosten aan verbonden waren. Op de site zie ik bij de giro zichtrekening wel een verwijzing naar de roerende voorheffing (namelijk dat die 15% bedraagt). Weet jij hoe dat dan zit? Het is wel het overwegen waard om over te schakelen als ik dit lees. Ipv geld kosten, zou het geld opbrengen ... . Ben al tijdje bezig met mijn spaargeld, maar nooit echt over de zichtrekening nagedacht. Weet iemand wat je allemaal moet doen bij het overstappen naar een andere zichtrekening? Hoe gaat dat dan met je domicilieringen en dergelijke? Ik heb efkes zitten rondsnuisteren hier, maar vind niet echt toppic over. Ik meen me te herinneren dat de banken dat sinds kort (of komt dat eraan in de toekomst?) dat allemaal zelf moeten regelen binnen de x aantal dagen. Weet iemand daar het fijne van?
Dus op elke zichtrekening is er een voorheffing.
Op elke spaarrekening is er een vrijstelling van 1660 euro per persoon voor 2008 .
Ik heb trouwens es in mijn archieven
PS: ofwel ben ik te freaky aan het worden, ofwel heb ik deze middag te weinig om handen