Inverse ETFs
TIP
Inverse ETFs
Heeft er iemand ervaring met inverse EFFs (Lyxor S&P 500 Daily (-2x)Inverse UCITS ETF - USD ACC (DSP5)) ?
Klopt het dat je die beste maar voor enkele uren aanhoudt owv grote lek bij volgende kleine stijging? Of kan men toch probleemloos een aantal weken in positie blijven?
Klopt het dat je die beste maar voor enkele uren aanhoudt owv grote lek bij volgende kleine stijging? Of kan men toch probleemloos een aantal weken in positie blijven?
Re: Inverse ETFs
Er zijn reeds meerdere threads+posts geweest over inverse ETFs.
Waarom denk je dat er "daily" in de naam staat?
Weet waarin je belegd. Beleg er enkel in als je volledig begrijpt wat ze doen, en hoe ze zullen reageren in de verschillende mogelijke scenario's. ... dus eigenlijk niet.
Waarom denk je dat er "daily" in de naam staat?
Weet waarin je belegd. Beleg er enkel in als je volledig begrijpt wat ze doen, en hoe ze zullen reageren in de verschillende mogelijke scenario's. ... dus eigenlijk niet.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Die daily leek mij eerder naar de hefboom te verwijzen.
Wat schrijft de prospectus?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Die dingen zijn inderdaad voor de heel korte termijn, zolang de S&P opeen volgende dagen zakt zit je goed, zitten er koersstijgingen tussen, dan loop je achter op de index. Als je op korte termijn short wil gaan op een index ben je beter af met een short turbo (of sprinter) op lange termijn is het wellicht beter om met opties te werken.tdma schreef: ↑12 juni 2020, 13:51 Heeft er iemand ervaring met inverse EFFs (Lyxor S&P 500 Daily (-2x)Inverse UCITS ETF - USD ACC (DSP5)) ?
Klopt de redenering dan dat het nooit een goed idee is om dit product te kopen, omdat het verhandeld wordt op de Parijse beurs met haar trading hours, en de onderliggende waarden voornamelijk buiten die openingsuren verhandeld worden?
Is inderdaad een nadeel dat je soms niet kan (ver)kopen terwijl er in de onderliggende waarde wel handel is, geldt overigens ook voor long ETFs op S&P500 en een hele reeks andere producten en indexen.
Ja inderdaad. Ik merkte bv ook dat vele olie rallies plaatsvonden buiten de trading hours van de Europese beurzen.