Investeren in S&P 500 CSPX ETF
TIP
Investeren in S&P 500 CSPX ETF
Ik zou graag dit jaar een investering doen in S&P 500 CSPX ETF.
Doe ik best de investering in één keer of gespreid over 12 maanden of zelf 24 maanden?
Verschillende meningen hierover al gelezen online, maar ben er nog niet uit.
Thanks!
Doe ik best de investering in één keer of gespreid over 12 maanden of zelf 24 maanden?
Verschillende meningen hierover al gelezen online, maar ben er nog niet uit.
Thanks!
Re: Investeren in S&P 500 CSPX ETF
Zou het heden er allemaal morgen in stoppen.
met de huidige troubles in de golf gegarandeerd de beste raad om een hoop centjes kwijt te spelen.
Maar ja het zijn uw centen he.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Als het bedrag relatief klein is, dan moet je daar niet eens over denken. Bij minder dan 1000€ à 2000€ per transactie lopen de transactiekosten anders te hoog op.
Ook het risico dat je wil lopen bepalend. Gespreid in de tijd instappen verlaag het risico en ook het rendementspotentieel.
En dan een antwoord op een vraag die je niet gesteld hebt. Als je 25000€ te besteden hebt aan CPSX, dan hoop ik dat de rest van je aandelenportefeuille goed gediversifieerd is naar kleine aandelen en zaken buiten de VS... Als die spreiding er niet is, dan heb je een verkeerd product gekozen.
Zoiets koop je voor de lange termijn met geld dat je minimaal 10 jaar kan missen.
Indien zo, koop dan morgen met de volledige som.
U wel even afvragen waarom je enkel in Amerika wil beleggen en niet wereldwijd.
Indien zo, koop dan morgen met de volledige som.
U wel even afvragen waarom je enkel in Amerika wil beleggen en niet wereldwijd.
Beleggingshorizon van ongeveer 15-20 jaar. Budget rond de 60K.
Ik heb persoonlijk het meeste vertrouwen in de S&P 500, heeft de laatste 30 jaar niet teleurgesteld en zal dat ook in de toekomst niet doen (naar mijn mening).
Welke andere accumulerende ETF's zou je dan aanraden?
Van mijn aandelenluik:TrX schreef: ↑6 januari 2020, 21:54Beleggingshorizon van ongeveer 15-20 jaar. Budget rond de 60K.
Ik heb persoonlijk het meeste vertrouwen in de S&P 500, heeft de laatste 30 jaar niet teleurgesteld en zal dat ook in de toekomst niet doen (naar mijn mening).
Welke andere accumulerende ETF's zou je dan aanraden?
- 80% VWCE (tot 2 maanden geleden: 60% IWDA + 20% EMIM)
- 20% ZPRS
Om de overweging van Europa in mijn Pricos pensioenspaarfonds te compenseren koop ik ook soms CSPX.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Twee voorzetjes, in evenveel richtingen:
Dollar-cost averaging just means taking risk later. (Zoek via Google)
Lees het —inmiddels— bekende rapport van Vanguard waarin wordt uitgelegd dat gespreid instappen alleen goed is voor je zielerust. In de meeste gevallen is instappen met een groot bedrag in één keer gewoon interessanter.
https://static.twentyoverten.com/5980d1 ... nguard.pdf
Even God Couldn’t Beat Dollar-Cost Averaging. (Zoek via Google)
Artikel van financial blogger Nick Maggiulli waarin hij duidelijk maakt dat DCA (gespreid instappen) meestal de beste optie is.
https://ofdollarsanddata.com/even-god-c ... averaging/
Welkom in de wereld van beleggen, waar waarheid altijd twee gezichten heeft!
Dollar-cost averaging just means taking risk later. (Zoek via Google)
Lees het —inmiddels— bekende rapport van Vanguard waarin wordt uitgelegd dat gespreid instappen alleen goed is voor je zielerust. In de meeste gevallen is instappen met een groot bedrag in één keer gewoon interessanter.
https://static.twentyoverten.com/5980d1 ... nguard.pdf
Even God Couldn’t Beat Dollar-Cost Averaging. (Zoek via Google)
Artikel van financial blogger Nick Maggiulli waarin hij duidelijk maakt dat DCA (gespreid instappen) meestal de beste optie is.
https://ofdollarsanddata.com/even-god-c ... averaging/
Welkom in de wereld van beleggen, waar waarheid altijd twee gezichten heeft!
-
anonymous7
x2. Persoonlijk zou ik kiezen om van je 60k de helft nu te investeren, en de rest ergens te parkeren voor de volgende 'dip' van 5-10%. Dan deze rest erbij. Gewoon voor de gemoedsrust, en omdat het inderdaad niet duidelijk is of DCA of 'lump sum' beter is. Daarna slechts 1 keer per jaar (op je verjaardag!) eens bekijken en herbalanceren naar 70/15/15. Fire and forget.
-
Idoitlikekingsdo
- Newbie

Persoonlijk zou ik nu niet inkopen. De goudprijs gaat weer de hoogte in en de markt is bearish. Ik denk dat we dit jaar en volgend jaar de terugval gaan zien. Daarna. I dont know 2021 is het jaar van nieuwe kansen alleen durf ik niet zeggen wanneer in 2021 net. In ieder geval staat er in dat jaar heel wat te gebeuren.
Is de S&P 500 sowieso al niet geografisch gespreid? De klanten, de productiefacilteiten, de R&D enzovoort van de bedrijven in deze index bevinden zich toch over de hele wereld?
Het is een keuze die je zelf moet maken: je ruilt hoger verwacht rendement tegen een lager mogelijk verlies. Aan jou de keuze.
Op langere termijn hebben aandelen een hoger verwacht (niet gegarandeerd) rendement dan cash. Met cash doe je gegarandeerd verlies tov van de inflatie.
Was je geld voordien belegd? Indien ja waarom zou je het nu - op dit moment - uit de markt halen?
Goede markttiming is ontzettend moeilijk. Er zijn maar weinig beleggers met een goede glazen bol.
Hier nog een artikel van Miorningstar: slechte-timing-kost-fondsbeleggers-rendement.
Met uitspreiden stel je enkel het moment van risico uit. De dag nadat je de laatste storting deed kan de markt crashen.
Het is belangrijk dat je een portefeuilleverdeling kiest die voor jou goed is. Een verdeling tussen risicovolle aandelen en stabiele beleggingen zoals obligaties en spaar/termijn rekeningen.
Beleg enkel in aandelen wat je kan verliezen.
Je portefeuille moet zo gekozen worden dat zowel een stijgen van de markt met 20% voor de volgende drie jaar of ook een daling van de markt met 20% de volgende drie jaar "OK" is voor jou.
Hier is een concreet voorbeeld wat spreiden (door omstandigheden) voor een van de forumleden betekende vorig jaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik wou investeren in een etf van sp500, maar is dat nog interessant met de huidige situatie iran - vs ?
De VS heeft altijd al met de helft van de wereld overhoop gelegen. Een escalatie van de situatie met Iran zou trouwens op de eerste plaats nefast zijn voor Europa.
Dit soort geopolitieke issues zullen er altijd zijn, en hebben geen invloed op lange termijn. Bovendien zijn ze volstrekt onvoorspelbaar.