Investeren in Turkije
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Investeren in Turkije
Die could slaat op de randomness van portofolio's. Wat hij bedoelde is dat het gewoon gokken is en dat iedereen een goed resultaat kan halen... Als er geen could zou staan, dan zou hij beweren dat Apen altijd veel slimmer zouden zijn dan die zo gezegde experts en dan zou beleggen een exacte wetenschap zijn waarin apen beter zouden zijn dan mensen...dus jaAl Fonds schreef:
Lees nog eens goed die zin want er zijn er die komen vertellen dat in een test... ( er staat "could" )
geen persoonlijke aanvallen aub,
probeer u te concentreren op de boodschap, en niet op de brenger van de boodschap
probeer u te concentreren op de boodschap, en niet op de brenger van de boodschap
Als toevoeging: In het project van "sabine appelmans" zijn er tientallen vlamingen ferm opgelicht met een appartementje te kopen van 225.000 euro en nu te merken dat (app. half klaar) de bouwheer failliet is. Ook een manier van investeren in Turkije.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Tot op heden nog steeds de best bekeken Nederlandse film. Maar volgens mij is daar geen € of geen nlf van in Turkije geïnvesteerd, dus off-topic. 

hallokes, deze blijft lekker gaan HSBC Global Investment Funds Turkey Equity A Acc
sinds kort ben ik betrokken partij ...

sinds kort ben ik betrokken partij ...

Hmm, het toeval wil dat ik ze net vandaag verkocht heb ... niet jaloers worden ... netto 32,92% winst op exact 6 maanden tijd (gekocht 17/07/2012), da's genoeg om te cashen 

het is je gegund, leuk om toch af en toe eens pareltje te vinden
Onder het motto 'resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor resultaten in de toekomst' een overzicht van YTD resultaten van de top-25 van de fondsen in mijn database: HSBC Turkey staat (net als vorig jaar) weer op kop ...
PS: overzicht toont alleen fondsen die te koop zijn (of waren) bij Rabobank en/of Binckbank (dit zijn de twee waar ik klant ben). Controle werd gedaan bij initiele opbouw van de database. Het aanbod bij beide kan mogelijk later gewijzigd zijn, maar ook aan mijn inspanningen om de gegevens zo juist mogelijk (blijven) voor te stellen zijn limieten ...
PS: overzicht toont alleen fondsen die te koop zijn (of waren) bij Rabobank en/of Binckbank (dit zijn de twee waar ik klant ben). Controle werd gedaan bij initiele opbouw van de database. Het aanbod bij beide kan mogelijk later gewijzigd zijn, maar ook aan mijn inspanningen om de gegevens zo juist mogelijk (blijven) voor te stellen zijn limieten ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Cashen, ligt eraan hoeveel je er gekocht hebt hé.fradaems schreef:Hmm, het toeval wil dat ik ze net vandaag verkocht heb ... niet jaloers worden ... netto 32,92% winst op exact 6 maanden tijd (gekocht 17/07/2012), da's genoeg om te cashen
Maakt niet uit hoeveel ik er gekocht/verkocht heb. Het geld wat ik in dat fonds belegd heb is nu met (ongeveer) één derde aangegroeid.
Voor mij maakt dat alles uit, daar zit het hem juist.fradaems schreef:Maakt niet uit hoeveel ik er gekocht/verkocht heb. Het geld wat ik in dat fonds belegd heb is nu met (ongeveer) één derde aangegroeid.
Als je dan éénmaal een winnaar hebt maar het bedrag is minimaal weegt dat niet op tegenover de rest.
OK ik zal het anders moeten uitdrukken ...
Voor mij persoonlijk maakt het inderdaad uit hoeveel effectieve winst (in Euro's) ik hiermee gamaakt heb.
In het kader van de discussie in deze draad is dat niet van belang.
Voor mij persoonlijk maakt het inderdaad uit hoeveel effectieve winst (in Euro's) ik hiermee gamaakt heb.
In het kader van de discussie in deze draad is dat niet van belang.

- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Daar ga ik niet mee akkoord in het geval van fondsen, wel aandelen en nichefondsen. Ik beleg nu al een aantal jaren o.a. in twee Carmignac fondsen en die blijven scoren. Goed, 2011 was niet schitterend. Nu hebben de beheerder van die fondsen behoorlijk veel vrijheid, iets wat beheerders van zulke nichefondsen niet hebben, als het slecht gaat in Turkije kan je niet opeens in Rusland gaan beleggen als beheerder.Al Fonds schreef:Sommigen verwachten nog wat van dit fonds ?
Neen, een grote massa loopt elk jaar achter de grootste stijgers en zitten daarna met de gebakken peren.
Meestal staan de winnaars van het ene jaar, het jaar daarop niet meer bij de winnaars. Maar da's de gemakkelijkste manier om fondsen te selecteren: je koopt de winnaars van het lopende jaar: bijna een garantie op verliezen.
Ik ben van mening dat kwaliteitsbeheer uiteindelijk uitmondt in hoog rendement, maar dat hoog rendement niet noodzakelijk goed beheer betekent en dus geen garantie voor de toekomst.
Wat me mateloos ergert op dit forum, zijn degenen die hoog van stapel lopen met hun winsten uit één fonds, maar, zedig zwijgen over hun verlieslatende fondsen.
Durft er één zijn totale portefeuille plaatsen ? in plaats van te blazen over dat ene fonds.
Durft er één zijn totale portefeuille plaatsen ? in plaats van te blazen over dat ene fonds.