Investeren in Turkije
TIP
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Investeren in Turkije
Patrick1,
Als het gaat over mijn gedweep met Carmignac: aangezien ik aan het verbouwen ben IS dit mijn portefeuille (in een Keytrade FSP). Al de rest is verkocht en is momenteel aan het drogen in de vorm van bakstenen en cement. Maar ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik veel verliezen heb geleden. Ik ben hier anoniem, wie zou ik daarmee willen imponeren en indien wel, wat is dat waard.
Als het gaat over mijn gedweep met Carmignac: aangezien ik aan het verbouwen ben IS dit mijn portefeuille (in een Keytrade FSP). Al de rest is verkocht en is momenteel aan het drogen in de vorm van bakstenen en cement. Maar ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik veel verliezen heb geleden. Ik ben hier anoniem, wie zou ik daarmee willen imponeren en indien wel, wat is dat waard.
... en als je mij bedoelt daarmee ...patrick1 schreef:Wat me mateloos ergert op dit forum, zijn degenen die hoog van stapel lopen met hun winsten uit één fonds ...
- dit draadje gaat over al dan niet beleggen in Turkije, niet over portefeuilles
- omdat een andere poster stelde dat het niet opportuun was om dat te doen, heb ik geschreven dat ik wel van een gokje hou ( hier: investeren-in-turkije-t14292.html#p143118" onclick="window.open(this.href);return false; ) en dus wel wat aangekocht had en dat m'n gokje goed uitgedraaid is
- niet meer, niet minder dan dat
Hoppa, 6% eraf in 2 dagen tijd!
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zou toch ook niet beginnen scalpen met fondsen...
Nu, ook niet met aandelen, maar goed, er zijn er die daar anders over denken. Ik koop liever iets dat ik met een gerust hart in portefeuille kan laten om dan na een paar jaar te plukken. In zo'n snelle springerkes als een Thais of Turks fonds voel ik me niet op mijn gemak.
Nu, ook niet met aandelen, maar goed, er zijn er die daar anders over denken. Ik koop liever iets dat ik met een gerust hart in portefeuille kan laten om dan na een paar jaar te plukken. In zo'n snelle springerkes als een Thais of Turks fonds voel ik me niet op mijn gemak.
Juist zo zie je maar, btw heb je de euro versus turkse lira al eens bekeken?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Die chart vind je hier.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
pinkpanther
- Jr. Member

- Contacteer:
Intussen bereikt de BIST een nieuwe hoogtepunt.Jhn schreef:Hoppa, 6% eraf in 2 dagen tijd!
http://www.hurriyetdailynews.com/turkis ... &nid=46090" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Feestje hier, feestje daar, records verpulverd... Tijd om stilletjes het feest te verlaten...
gisteren -12% op 1 dag, nog wat bijgekocht 
Velen zullen hier van een kale reis zijn thuisgekomen na de zware verliezen van de laatste dagen, weken en maanden.
Persoonlijk blijf ik zelf hoofdzakelijk dicht bij huis beleggen om alles nauw te kunnen volgen, geen onberekende risico's te nemen, jaarlijkse inkomsten te kunnen innen etc.
Persoonlijk blijf ik zelf hoofdzakelijk dicht bij huis beleggen om alles nauw te kunnen volgen, geen onberekende risico's te nemen, jaarlijkse inkomsten te kunnen innen etc.
Leuk om eens terug te kijken naar onze sterkste stijger in 2012, die in dit topic herhaaldelijk vermeld wordt: HSBC GIF Turkey Equity AC (LU0213961682).
Na een tik van 9,5% staat het fonds nu terug op het niveau van januari 2012: 17,86 EUR. Sterkste stijger in 2012, grootste daler in 2013?
http://www.finanzen.net/fonds/HSBC_GIF_Turkey_Equity_Ac" onclick="window.open(this.href);return false;
Na een tik van 9,5% staat het fonds nu terug op het niveau van januari 2012: 17,86 EUR. Sterkste stijger in 2012, grootste daler in 2013?
http://www.finanzen.net/fonds/HSBC_GIF_Turkey_Equity_Ac" onclick="window.open(this.href);return false;
voor wie het interesseert, ik heb ze al verkocht ... het heeft ook iets gekost, al was het maar een klein verliesJhn schreef:gisteren -12% op 1 dag, nog wat bijgekocht
Ik hoop vooral dat beleggers hier anno 2013 hun lesje wel geleerd zullen hebben en doen zoals ik altijd doe. Namelijk sparen en beleggen dicht bij huis en dergelijke soort risico's nooit meer zullen nemen.
Dicht bij huis kun je evengoed een slechte belegging doen als ver van huis, Piper.
Nee, de fout die hier gemaakt is geworden is dat mensen naar het resultaat van het voorbije jaar keken (+72% in 2012) en verwachtten dat het in 2013 weer zo zou zijn. De winnaars van vorig jaar had je begin vorig jaar moeten kopen, niet dit jaar.
Nee, de fout die hier gemaakt is geworden is dat mensen naar het resultaat van het voorbije jaar keken (+72% in 2012) en verwachtten dat het in 2013 weer zo zou zijn. De winnaars van vorig jaar had je begin vorig jaar moeten kopen, niet dit jaar.
Yaris schreef:Dicht bij huis kun je evengoed een slechte belegging doen als ver van huis, Piper.
Yaris, klopt natuurlijk als een bus maar ik blijf gewoon altijd dicht bij huis beleggen omdat ik het dan ook zeer nauw kan opvolgen. Feeling met de markt, de bedrijven, hun producten enz. vind ik uiterst belangrijk. En ik bekom dan ook als allereerste steeds de nieuwtjes en de weetjes.
Bovendien houdt beleggen in andere munten ook altijd een risico in. Een risico welke ik persoonlijk nooit wens te nemen. Dus voor mij geen vreemde valuta, en geen Chinese, Amerikaanse, Turkse, Japanse ... aandelen of fondsen.
Ook qua fiscaliteit loont het om dicht bij huis te beleggen.