Investering vastgoed: huis opdelent in (NIET-studenten) kamers
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Investering vastgoed: huis opdelent in (NIET-studenten) kamers
Ik ben op zoak naar een volgende vastgoedinvestering.
Een van de opties is een groot te renoveren huis in een provinciestad renoveren naar huidige standaarden opdelen in kamers en deze dan verhuren, niet voor studenten maar als vaste verbijfplaats.
Wie heeft hier (persoonlijk) ervaring mee (zowel met de verhuur als een gebouw conform kamerverhuur maken) en wil deze ervaring delen? Tips?
Een van de opties is een groot te renoveren huis in een provinciestad renoveren naar huidige standaarden opdelen in kamers en deze dan verhuren, niet voor studenten maar als vaste verbijfplaats.
Wie heeft hier (persoonlijk) ervaring mee (zowel met de verhuur als een gebouw conform kamerverhuur maken) en wil deze ervaring delen? Tips?
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Investering vastgoed: huis opdelent in (NIET-studenten) kamers
mijn ouders hebben hier ervaring mee met in te richten als studios.
Ze hebben dit verkocht uit puur miserie van wanbetalers. Ook al screen je zoveel mogelijk, je krijgt enkel doppers, leefloners, ocmw, vreemdelingen die zich aan geen regels houden.
Dus advies dat ik je kan geven uit mijn ervaring hier thuis: niet doen :-)
Ze hebben dit verkocht uit puur miserie van wanbetalers. Ook al screen je zoveel mogelijk, je krijgt enkel doppers, leefloners, ocmw, vreemdelingen die zich aan geen regels houden.
Dus advies dat ik je kan geven uit mijn ervaring hier thuis: niet doen :-)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedoel je met studios 1 'grote' kamer (bvb. 17m2) + individele wc&badkamer+kleine keuken?
-
- Newbie
- Contacteer:
ongeveer 35 vierkante meter, met ieder studio eigen badkamer en keuken
Heb zelf reeds een studio, 17m2 + eigen wc/badkamer en keuken.
In Wallonie, provincie Henegouwen.
Zeer weinig problemen met wanbetaling, wel regelmatig een andere huurder (nu reeds bijna 4 jaar dezelfde). Ook extreem weinig kosten aan.
Nooit verhuurd aan doppers, leefloners, ocmw, vreemdelingen die zich aan geen regels houden.
Niet iedereen heeft dus dezelfde ervaring.
Als er nog mensen zijn, met persoonlijke ervaring en vooral tips laat maar komen.
In Wallonie, provincie Henegouwen.
Zeer weinig problemen met wanbetaling, wel regelmatig een andere huurder (nu reeds bijna 4 jaar dezelfde). Ook extreem weinig kosten aan.
Nooit verhuurd aan doppers, leefloners, ocmw, vreemdelingen die zich aan geen regels houden.
Niet iedereen heeft dus dezelfde ervaring.
Als er nog mensen zijn, met persoonlijke ervaring en vooral tips laat maar komen.
Mijn (stief)zoon heeft enkele jaren in een studio gewoond, die niet wettelijk was.
De huiseigenaar had een groot huis gerenoveerd en er een aantal te verhuren eenpersoons-studio's in gemaakt. Maar hij had nooit vergunning gekregen om een één-gezinswoning om te bouwen tot een meer-gezinswoning.
Daardoor zijn er op termijn een aantal problemen geweest, zoals:
De zoon kon zich niet laten domicilieren als alleenstaande; later verliep zijn opzeg moeilijk.
Door het feit dat de eigenaar zijn vergunning niet in orde kreeg, trok dat huurders aan die het (net als de eigenaar) ook niet zo nauw namen met wetten en regels; o.a. druggebruikers en -dealers; een andere huurder verdween met de noorderzon; ...
De huiseigenaar had een groot huis gerenoveerd en er een aantal te verhuren eenpersoons-studio's in gemaakt. Maar hij had nooit vergunning gekregen om een één-gezinswoning om te bouwen tot een meer-gezinswoning.
Daardoor zijn er op termijn een aantal problemen geweest, zoals:
De zoon kon zich niet laten domicilieren als alleenstaande; later verliep zijn opzeg moeilijk.
Door het feit dat de eigenaar zijn vergunning niet in orde kreeg, trok dat huurders aan die het (net als de eigenaar) ook niet zo nauw namen met wetten en regels; o.a. druggebruikers en -dealers; een andere huurder verdween met de noorderzon; ...
Natuurlijk zou ik alles legaal doen, het is de bedoeling dat iedereen die een kamer huurt zich kan domicilieren.
In de buurt waar ik woon kan dit gewoon niet, opsplitsen is verboden.in gemeentelijk reglement.
In de buurt waar ik woon kan dit gewoon niet, opsplitsen is verboden.in gemeentelijk reglement.