Iphone4 kopen in Amerika
Iphone4 kopen in Amerika
Binnenkort ga ik naar Amerika.. Kan je een iphone daar kopen en hier gebruiken (cracken) ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Iphone4 kopen in Amerika
Ja, geen probleem, wel even laten simlock vrij maken door een pro
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
vergeet ook niet dat je normaal invoerrechten, BTW en inklaringskosten of zoiets moet betalen en die kunnen aardig oplopen
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Klopt, die zijn eveneens verschuldigd, maar als je het in Amerika koopt en de iphone reeds op zak steekt, kan je er met een gelukje wel gratis doorgeraken 

Normaal gezien zou je dat inderdaad moeten aangeven, maar veel Belgen vergeten dit te doen na een trip naar de USA.
Als je echter gesnapt wordt door de douane bij het verlaten van de luchthaven dan lopen de kosten heel hoog op.
Als je echter gesnapt wordt door de douane bij het verlaten van de luchthaven dan lopen de kosten heel hoog op.
Ik meende me te herinneren dat die invoerrechten enkel zijn bij aankopen boven een bepaald bedrag. Ik heb vorig jaar ook een iPad meegebracht uit de USA, en heb hetvolgende gedaan:
* In USA iPad reeds uitgepakt, aangesloten op laptop en opgestart. Er ook al wat persoonlijke dingen opgezet, zoals foto's e.d.
* iPad in de handbagage
* verpakking in de normale bagage
Als ze je vragen stellen aan de douane, dan had je die iPad al voor je naar USA vertrok, en heb je die gewoon weegenomen op reis. Je kan zelfs laten zien dat er foto's e.d. opstaan...
Trouwens: Wie is er hier in België al ooit eens tegengehouden aan de douane? Ik ben al een dikke 30 keer daar gepasseerd, en nog nooit gevraagd geweest om bagage op te maken.
Hou er wel rekening mee:
* In USA wordt steeds de prijs EXCL. taxen geafficieerd. Vraag dus steeds in de winkel naar de uiteindelijke prijs.
* De taxen verschillen van plaats tot plaats. Het is niet zoals in België dat je overal hetzelfde % betaalt aan taxen. Dit % hangt van plaats tot plaats af in USA. Het kan dus zijn dat hetzelfde product enkele kilometers verder goedkoper is, terwijl de prijs excl tax hetzelfde is.
* in USA heb je zeker maar 1 jaar garantie.
* In USA iPad reeds uitgepakt, aangesloten op laptop en opgestart. Er ook al wat persoonlijke dingen opgezet, zoals foto's e.d.
* iPad in de handbagage
* verpakking in de normale bagage
Als ze je vragen stellen aan de douane, dan had je die iPad al voor je naar USA vertrok, en heb je die gewoon weegenomen op reis. Je kan zelfs laten zien dat er foto's e.d. opstaan...
Trouwens: Wie is er hier in België al ooit eens tegengehouden aan de douane? Ik ben al een dikke 30 keer daar gepasseerd, en nog nooit gevraagd geweest om bagage op te maken.
Hou er wel rekening mee:
* In USA wordt steeds de prijs EXCL. taxen geafficieerd. Vraag dus steeds in de winkel naar de uiteindelijke prijs.
* De taxen verschillen van plaats tot plaats. Het is niet zoals in België dat je overal hetzelfde % betaalt aan taxen. Dit % hangt van plaats tot plaats af in USA. Het kan dus zijn dat hetzelfde product enkele kilometers verder goedkoper is, terwijl de prijs excl tax hetzelfde is.
* in USA heb je zeker maar 1 jaar garantie.
Ooit eens van een vriend gehoord dat hij betrapt was met een fototoestel gekocht in de VS. Hij kreeg een paar dagen te tijd om te bewijzen dat het legaal was aangekocht. De boete kwam uit op 600 euro als ik het mij nog goed herinner. Dada winst...
-
- Full Member
- Contacteer:
ik denk dat smartphones en gsm's net niet goedkoop zijn in de VS, tenzij ze door een carrier gesubsidieerd zijn als je een (2 jaar) abonnement erbij neemtfid509 schreef:Normaal gezien zou je dat inderdaad moeten aangeven, maar veel Belgen vergeten dit te doen na een trip naar de USA.
Yep, idd, toen ik er nog woonde mest je zelfs een AT&T abonnement van 2 jaar bij nemen, niet onder uit te geraken.