Irritante reclame Renault
Irritante reclame Renault
Sinds vandaag verschijnt er hier reclame van Renault, die ook je scherm doet vibreren.
Tof als je aan het lezen bent, en alles begint te daveren. De eerste keer dacht ik dat ik een toeval kreeg ofzo.
Ik hoop dat dit soort reclame hier 1malig is en snel afgevoerd wordt.
Omdat ik begrijp dat reclame voor inkomsten zorgt en dit nodig is om websites draaiende te houden, zet ik geen actieve reclame filter of adblocker in.
Maar als dit soort reclames begint, dan zal het niet lang duren.
Tof als je aan het lezen bent, en alles begint te daveren. De eerste keer dacht ik dat ik een toeval kreeg ofzo.

Ik hoop dat dit soort reclame hier 1malig is en snel afgevoerd wordt.
Omdat ik begrijp dat reclame voor inkomsten zorgt en dit nodig is om websites draaiende te houden, zet ik geen actieve reclame filter of adblocker in.
Maar als dit soort reclames begint, dan zal het niet lang duren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Irritante reclame Renault
Die reclames worden automatisch gegenereerd door Google afhankelijk van de websites die je bezoekt. Die zijn voor iedereen anders. Ik vermoed dat anonymous recentelijk informatie heeft opgezocht over auto's van Renault.
Straatje zonder einde.
Reclame komt -> ad blockers winnen aan populariteit -> minder inkomsten -> agressievere ads -> meer mensen die overstappen op ad blockers -> meer gerichtere ads (met wat privacy schending) -> ingebouwde ad blockers in browsers (Firefox, Brave, Edge) -> ........
Waar we nu naartoe aan het gaan zijn, zijn ads die we niet meer zien als ads. Ontzettend veel gesponsorde inhoud, nieuwsartikels van bedrijven die het pushen, YouTube / Facebook / Twitter / ... product placement (en dan niet altijd de meest voor de hand liggende "and a word from our todays sponsor" maar veel subtieler), kortom dingen die vele moeilijker te onderscheiden zijn. Dit jaagt mij wel een beetje schrik aan want het wordt telkens moeilijker eerlijke content te vinden die niet als primair doel heeft je te beïnvloeden.
En.... je hebt natuurlijk nog de leukste, ads die je gewoon niet kan blokkeren (zelfs in iets dat je al gekocht hebt: https://www.theverge.com/2020/9/6/21425 ... c-4-gaming).
De vraag is, moest niemand een adblocker gebruiken, zou men dan wel of niet nog steeds agressievere ads gaan gebruiken? Zonder ad blockers is de ad misschien zichtbaar op het scherm, maar banner blindness is weldegelijk een fenomeen wat ook dan nog zal zorgen dat mensen ads negeren.
Ik heb wel medelijden met zij die geen adblocker gebruiken tegenwoordig. Ik durf hln ofzo gewoon niet meer te openen zonder adblock.
Reclame komt -> ad blockers winnen aan populariteit -> minder inkomsten -> agressievere ads -> meer mensen die overstappen op ad blockers -> meer gerichtere ads (met wat privacy schending) -> ingebouwde ad blockers in browsers (Firefox, Brave, Edge) -> ........
Waar we nu naartoe aan het gaan zijn, zijn ads die we niet meer zien als ads. Ontzettend veel gesponsorde inhoud, nieuwsartikels van bedrijven die het pushen, YouTube / Facebook / Twitter / ... product placement (en dan niet altijd de meest voor de hand liggende "and a word from our todays sponsor" maar veel subtieler), kortom dingen die vele moeilijker te onderscheiden zijn. Dit jaagt mij wel een beetje schrik aan want het wordt telkens moeilijker eerlijke content te vinden die niet als primair doel heeft je te beïnvloeden.
En.... je hebt natuurlijk nog de leukste, ads die je gewoon niet kan blokkeren (zelfs in iets dat je al gekocht hebt: https://www.theverge.com/2020/9/6/21425 ... c-4-gaming).
De vraag is, moest niemand een adblocker gebruiken, zou men dan wel of niet nog steeds agressievere ads gaan gebruiken? Zonder ad blockers is de ad misschien zichtbaar op het scherm, maar banner blindness is weldegelijk een fenomeen wat ook dan nog zal zorgen dat mensen ads negeren.
Ik heb wel medelijden met zij die geen adblocker gebruiken tegenwoordig. Ik durf hln ofzo gewoon niet meer te openen zonder adblock.
Het zijn niet enkel ads van Google maar ook reclamefilmpjes op Youtube. Je kunt geen video op Youtube aanklikken zonder eerst een reclamefilmpje te moeten bekijken. In het beste geval kun je dat na 15 seconden skippen of anders moet je het helemaal ondergaan.
Als je gratis producten of diensten gebruikt (facebook, gmail, android, VTM,...) dan ben je niet de klant. Je bent de koopwaar.
Beperk het gebruik van dergelijke diensten.
Beperk het gebruik van dergelijke diensten.
Zoals platin al zei: ublock.Yaris schreef: ↑16 september 2020, 16:08 Het zijn niet enkel ads van Google maar ook reclamefilmpjes op Youtube. Je kunt geen video op Youtube aanklikken zonder eerst een reclamefilmpje te moeten bekijken. In het beste geval kun je dat na 15 seconden skippen of anders moet je het helemaal ondergaan.
Niet alleen meer een reclamefilmpje voor de video. Ook tijdens de video nu al een tijd reclame. De video wordt om de 3 minuten onderbroken, voor dan 15 seconde reclame.Yaris schreef: ↑16 september 2020, 16:08 Het zijn niet enkel ads van Google maar ook reclamefilmpjes op Youtube. Je kunt geen video op Youtube aanklikken zonder eerst een reclamefilmpje te moeten bekijken. In het beste geval kun je dat na 15 seconden skippen of anders moet je het helemaal ondergaan.
Adblock Plus hier om dat allemaal tegen te gaan.
Juist, dat laatste was voor mij ook de druppel.
Er staan op Youtube best leuke muziekcollecties zoals "Muziek van professor T". Die zijn er opgezet door liefhebbers.
Maar als het dan elke 3 minuten reclame is...
Bovendien doe ik vaak ander werk met die muziek als achtergrondmuziek, dan kan ik ook niet 'ff' de reclame wegklikken.
Sindsdien: Adblocker.
Er staan op Youtube best leuke muziekcollecties zoals "Muziek van professor T". Die zijn er opgezet door liefhebbers.
Maar als het dan elke 3 minuten reclame is...
Bovendien doe ik vaak ander werk met die muziek als achtergrondmuziek, dan kan ik ook niet 'ff' de reclame wegklikken.
Sindsdien: Adblocker.
Van gratis diensten weet je sowieso dat dit het geval is. Diensten waarvoor je betaald geven ook nog reclame (meest eenvoudige voorbeeld: open eens je krant die je hebt gekocht).
Iets meer verdoken, maar toch nog zeer zichtbaar. Je bank waarvoor je maandelijks geld betaald toont toch reclame voor een beleggingen, zoals aangegeven een game waarvoor je €70 hebt neergelegd toont reclame, Proximus dat data verkoopt aan steden om na te gaan hoeveel volk en hoe de mensen zich verplaatsen, wie denkt dat er geen analyse wordt gedaan op zijn koopgedrag (Colruyt, Delhaize, Lidl, Ikea,...) en je er 1% voordeel voor geven (€1 kopen = 1 cent korting, klantenkaart = de goedkoopste massa marketing ooit, je creëert loyaliteit, je krijgt massa data voor profilering en het kost amper iets en uiteraard het bonnetje in papier want dat kan je devolgende keer nog kwijtspelen) of bij ontelbare andere bedrijven.
Wie het niet doet speelt met een zware handicap.
Google, Facebook en co, daar mag je zeker van zijn dat ze het doen. Van al die andere is het naïef te denken dat ze het niet doen.
En dat is juist mijn punt. Je wordt enorm beïnvloed. Je wilt wasmiddel kopen op Bol.com. Denk je nu echt dat die sortering "random" is? Ze gaan je niet zeggen waarom product X eerst staat hoor. Of waarom staat die zak chips op een betere positie in de rek in de winkel? Denk maar dat dit mee in de onderhandeling stond tussen de winkel en de producent.
Ook dit is reclame dat je niet kan blokkeren want er is niets om op te blokkeren.
Hier is trouwens nog een interessant artikeltje: https://www.nytimes.com/interactive/201 ... phone.html
En hier wat tips: https://www.nytimes.com/interactive/201 ... -tips.html
En hier wat tips: https://www.nytimes.com/interactive/201 ... -tips.html