Is basisrente op tak 21 op dagbasis verworven ?
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Is basisrente op tak 21 op dagbasis verworven ?
Omdat ik niet boven de 100.000 euro wil komen op mijn tak21 van Ethias en Integrale haal ik er elk jaar een deel van af.
Ik vroeg me nu af of dat er een ideaal moment is voor die afhaling.
Is dit zo dicht mogelijk na 1/1/2016 (zodat het geld max. rendeert op een andere bankrekening) of speelt dat geen rol.
Ik weet immers niet hoe dat de basisrente verrekent wordt.
Bv.: Stel men haalt geld af op 31/1/2016: krijgt men dan nog 1/12 ongeveer van de basisrente op jaar basis.
Stel dat de basisrente 12% is op jaar basis: krijgt men dan als het geld er enkel nog op januari op blijft dan 12/12 of 1% basisrente op dat bedrag dat er maar een maand op stond. Of moet men het geld er laten op staan tot 1/1/2017 om iets van basisrente te kunnen krijgen ?
Ps Ik vermoed dat voor de winstdeelname het geld er wel moet op staan tot 1/1/2017, maar dat de basisrente dus proportioneel wordt berekend ? Is dit correct ?
Ik vroeg me nu af of dat er een ideaal moment is voor die afhaling.
Is dit zo dicht mogelijk na 1/1/2016 (zodat het geld max. rendeert op een andere bankrekening) of speelt dat geen rol.
Ik weet immers niet hoe dat de basisrente verrekent wordt.
Bv.: Stel men haalt geld af op 31/1/2016: krijgt men dan nog 1/12 ongeveer van de basisrente op jaar basis.
Stel dat de basisrente 12% is op jaar basis: krijgt men dan als het geld er enkel nog op januari op blijft dan 12/12 of 1% basisrente op dat bedrag dat er maar een maand op stond. Of moet men het geld er laten op staan tot 1/1/2017 om iets van basisrente te kunnen krijgen ?
Ps Ik vermoed dat voor de winstdeelname het geld er wel moet op staan tot 1/1/2017, maar dat de basisrente dus proportioneel wordt berekend ? Is dit correct ?
Re: Is basisrente op tak 21 op dagbasis verworven ?
Het lijkt me normaal dat ze je de rente betalen die verworven is tot op de dag dat je verkoopt.
De dag waarop je op een spaarrekening begint te sparen heeft geen enkele invloed op de rente die je krijgt. Je krijgt dag per dag de basisrente + de getrouwheidspremie die op dat ogenblik van kracht is nadat je geld er 12 maanden op heeft gestaan. Die 12 maanden hoeven niet samen te vallen met een kalenderjaar.Is dit zo dicht mogelijk na 1/1/2016 (zodat het geld max. rendeert op een andere bankrekening) of speelt dat geen rol.
Huh??? Dat vind ik wel een heel onrealistische denkoefening.Stel dat de basisrente 12% is op jaarbasis
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.