Is de tijd gekomen om de beurs te verlaten?
TIP
-
lemmykoopah
- Newbie

- Contacteer:
Re: Is de tijd gekomen om de beurs te verlaten?
En waar vinden we uw website?JosTM schreef:Nee, een met veel ervaring opgebouwde methode.TNTim schreef:En een ferme dosis geluk.
Het is een heel simpel systeem in een excel sheet.
Binnenkort ga ik hier wat meer over op mijn website zetten.
Vooruitlopend daarop:
Het idee is om een bepaald aandelenkapitaal aan te houden. Als je kapitaal meer dan 10% boven het doel komt, verkoop je het meerdere.
Daarmee bouw je een cash buffer op.
Zodra je weer onder je "doelkapitaal" komt, koop je bij uit je buffer totdat het doel weer is bereikt.
Het "doelkapitaal" stijgt met ca. 8% op jaarbasis.
Even gegoogled.
Als het dezelfde JosTM is op IEX.nl : hier!
Zie bericht van: JosTM 1 jan 2015 om 17:51
op onderstaande website.
http://www.iex.nl/Forum/Topic/1320515/1 ... fonds.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Als het dezelfde JosTM is op IEX.nl : hier!
Zie bericht van: JosTM 1 jan 2015 om 17:51
op onderstaande website.
http://www.iex.nl/Forum/Topic/1320515/1 ... fonds.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
2/3 ziet geen reden tot paniek, hoe kun je dan zeggen dat iedereen weg wil?Boogje schreef:Van zodra deze posts verschijnen, zou ik alleen maar meer geneigd zijn om in te stappen.
Instappen als iedereen weg wil en uitstappen als iedereen mega-enthousiast wordt over de beurs
(de tijd) Duits ondernemersvertrouwen ijzersterk
De Europese beurzen kiezen voor winst na de publicatie van het Duitse ondernemersvertrouwen. De zogeheten Ifo-index steeg van 108,4 naar 108,5 punten, wat wijst op een robuuste economische groei. Het cijfer is het hoogste sinds april.
Ben benieuwd wat ze morgen gaan schrijven
De Europese beurzen kiezen voor winst na de publicatie van het Duitse ondernemersvertrouwen. De zogeheten Ifo-index steeg van 108,4 naar 108,5 punten, wat wijst op een robuuste economische groei. Het cijfer is het hoogste sinds april.
Ben benieuwd wat ze morgen gaan schrijven
@Inversor: Juist!
Ook de Fear & Greed Index van CNN staat na een paar weken op 'Extream Fear' te hebben gestaan, en waarbij zelfs dikwijls waarden onder de 10 bereikt werden, nu gewoon terug op 'Fear' met als waarde 31.
http://money.cnn.com/data/fear-and-greed/" onclick="window.open(this.href);return false;
En zoals ik hier in een andere draad reeds postte, er is absoluut geen sprake van paniek of zo, er is zelfs euforie:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150918_01874922" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook de Fear & Greed Index van CNN staat na een paar weken op 'Extream Fear' te hebben gestaan, en waarbij zelfs dikwijls waarden onder de 10 bereikt werden, nu gewoon terug op 'Fear' met als waarde 31.
http://money.cnn.com/data/fear-and-greed/" onclick="window.open(this.href);return false;
En zoals ik hier in een andere draad reeds postte, er is absoluut geen sprake van paniek of zo, er is zelfs euforie:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150918_01874922" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Toch opletten dat men geen Comical Ali wordtInversor schreef:2/3 ziet geen reden tot paniek, hoe kun je dan zeggen dat iedereen weg wil?Boogje schreef:Van zodra deze posts verschijnen, zou ik alleen maar meer geneigd zijn om in te stappen.
Instappen als iedereen weg wil en uitstappen als iedereen mega-enthousiast wordt over de beurs
Elke stijging wordt gebruikt om te verkopen, dus ook om te shorten.
Beleggers met meer dan 20 jaar ervaring hebben al een tijdje shortposities.
We zitten in een berenmarkt, waar die tussentijdse stijgingen ook hard kunnen zijn, vandaar dat je ook veel uitgestopt wordt met je shortposities, maar je maakt toch enkele procenten winst terwijl de andere ''beginnende'' mensen fors verliezen.
De indexen staan onder het 200 daags gemiddelde na een death cross. Dit is een gevaarlijke markt.
Ik zou alleen beginnen kopen op een crash dag, oktober is niet ver meer.
Of nu al lage kooplimieten inleggen want die automatische computerhandel loopt op zo een crash dag als eerste weg met de mooie aankoopprijzen, heb ik eind augustus ondervonden.
Beleggers met meer dan 20 jaar ervaring hebben al een tijdje shortposities.
We zitten in een berenmarkt, waar die tussentijdse stijgingen ook hard kunnen zijn, vandaar dat je ook veel uitgestopt wordt met je shortposities, maar je maakt toch enkele procenten winst terwijl de andere ''beginnende'' mensen fors verliezen.
De indexen staan onder het 200 daags gemiddelde na een death cross. Dit is een gevaarlijke markt.
Ik zou alleen beginnen kopen op een crash dag, oktober is niet ver meer.
Of nu al lage kooplimieten inleggen want die automatische computerhandel loopt op zo een crash dag als eerste weg met de mooie aankoopprijzen, heb ik eind augustus ondervonden.
Waarom denken er veel dat er in oktober een grote crash gaat zijn?
Omdat velen denken dat de aandelen op de beurs zeer duur staan.Hilfje schreef:Waarom denken er veel dat er in oktober een grote crash gaat zijn?
En één van de redenen waarom men dan denkt dat in oktober zou kunnen gebeuren is omdat de 2 grootste crashes op één dag, die we tot nu gekend hebben, ook in oktober waren, nl. 24 oktober 1929 en 19 oktober 1987.
In 1929 ging het om 'slechts' +/- 10%, maar het was het begin van de 'grote depressie', waardoor nadien de koersen nog veel lager duikelden. In 1987 ging het om een crash van +/- 25%, maar hier volgde geen 'grote depressie' op, integendeel: het was slechts een 'haperinkje' in een markt die dan nadien terug sterk gestegen is.
Het houd dan ook een soort selffulfilling prophecy in. Omdat iedereen denkt dat dit in oktober zou kunnen gebeuren, is iedereen ook veel alerter en nerveuzer als de koersen idd zeer hoog staan en we in oktober zitten.
Als er nog andere redenen zijn waarom iedereen denkt dat dit specifiek in oktober 2015 zou kunnen gebeuren, dan lees ik het hier ook graag.
Edit: even gegoogled, en hier een interessante link gevonden. http://www.investopedia.com/articles/fi ... effect.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn ouijabord wijst ook op oktober, Diane.
jens_dev: dat is idd ook een zeer goede reden! 
hmm interessant, ach ja, ik ga in niet afwijken van mijn tactiek en dus gewoon blijven bijkopen. Op lange termijn maakt het toch niet veel uit.
Ik heb hier juist mijne kristallen bol geconsulteerd enne hij is zeer duidelijk ... Den derde wereldoorlog start binnenkort!
Dat is dan in feite duidelijk een Sell signaal.insider schreef:Ik heb hier juist mijne kristallen bol geconsulteerd enne hij is zeer duidelijk ... Den derde wereldoorlog start binnenkort!
Oude beurswijsheid: “Je moet verkopen bij klaroengeschal, en kopen als de kanonnen bulderen”.
Als de kanonnen dan effectief beginnen bulderen: Buy.
Evenwel hopelijk nooit meer een wereldoorlog. Daar zal iedereen het wel eens over zijn.
Laatst gewijzigd door Diane1 op 25 september 2015, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Het herstel komt meestal na grote paniek en de kranten moeten eerst nog met paniektitels afkomen.
Er is nog geen grote paniek te bespeuren.
Er is nog geen grote paniek te bespeuren.