Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
Een hospitalisatie, ingreep en aanloop daarnaar is een heel verhaal. Dat is normaal,
Ik vind het evenwel niet normaal dat de dienstverlening bij CM ook een heel verhaal, op zich ook een lijdensweg is. Je ziet immers al genoeg af van je ziekte dat je er nog een strijd met het ziekenfonds bij moet nemen om op een redelijke termijn te bekomen waarop je recht hebt. Als patient moet je meteen of op korte termijn je rekeningen betalen, maar voor het ziekenfonds en bijhorende hospitalisatieverzekering geldt er blijkbaar geen termijn waarbinnen zij terugbetalingen moeten of willen doen. Dit forum lijkt me gepast om mijn wedervaren met cm naar buiten te brengen.
Mijn vraag: bieden andere ziekenfondsen een betere dienstverlening, Suggesties en/of ervaringen zijn welkom.
Van de bijna 10000 euro aan kosten wegens ziekte heb ik tot nu toe nog maar bijna 1000 euro, via ziekteverzekering of hospitalisatieverzekering terugbetaald gekregen.
Hierbij zit een factuur van bijna 7000 euro van een hospitalisatie in een éénpersoonskamer. Na overleg met mijn specialist kwam ik met hem overeen om het ereloonsupplement te beperken tot 100% omdat mijn cm-hospitalisatieverzekering de tussenkomst beperkt tot 100%. De factuur van mijn hospitalisatie is hiermee in overeenstemming zodat ik normaal gezien via de hospitalisatieverzekering een bijna volledige terugbetaling van de factuur zal krijgen, De dag dat ik de hospitalisatieverzekering in de bus kreeg, ging ik langs bij het plaatselijk cm-kantoor om ze in te dienen bij de hospitalisatieverzekering. Toen werd me meegedeeld dat ik de factuur al diende te betalen (binnen de 20 dagen) en dat de tussenkomst hierin door de hospitalisatieverzekering pas later zou volgen. Ondertussen moeten ook andere rekeningen van hospitaal en bvb, ook kine-behandelingen betaald worden en moet je maar wachten tot cm de tussenkomst van de ziekteverzekering betaald. Voor deze tussenkomsten moet je 2 weken wachten. Voor de tussenkomst via hun hospitalisatieverzekering veel langer: 4 tot 6 weken! Of nog langer?
Daarom ging ik nog eens langs in het plaatselijk cm-kantoor en een andere bediende deelde me mee dat ik via cm uitstel van betaling van de factuur van bijna 7000 euro had kunnen vragen. Dit had men nagelaten me mee te delen toen ik de eerste keer hiermee langs kwam. Ik vind dit een ernstige nalatigheid/tekortkoming in hun dienstverlening. Daarom drong ik er op aan bij de dienst hospitalisatieverzekering te vragen zo vlug mogelijk over te gaan tot tussenkomst in deze factuur van bijna 7000 euro, Deze bediende wou dit echter niet doen omdat een telefoon van hem dit niet kon bespoedigen. Daarom deelde ik hem mee dat ik dan zelf wel contact zou opnemen met de dienst hospitalisatieverzekeringen. Dit werd me afgeraden omdat dit niets zou opleveren. Ik heb het toch gedaan en resultaat was dat men in plaats van binnen enkele weken de tussenkomst in deze factuur bij voorrang zou behandelen,
Ondertussen ben ik arbeidsongeschikt met een uitkering van iets meer dan 1000 euro per maand. Dit is een bruto bedrag waarop door cm dan nog eens ca, 100 euro aan bedrijfsvoorheffing wordt ingehouden zodat ik maandelijks maar iets meer dan 900 euro ontvang. De bedrijfsvoorheffing, 100 euro per maand maal 4 maanden krijg ik later wellicht terug van de belastingen, maar daar moet ik dan een jaar op wachten terwijl ik deze centen nu heel goed kan gebruiken! Ik was voorafgaand aan mijn arbeidsongeschiktheid werkloos en op de werkloosheidsuitkering werd door de uitbetalingsinstelling (hulpkas) geen bedrijfsvoorheffing ingehouden. Waarom nu dan wel?
Nog een voorbeeld van de niet zo klantvriendelijke behandeling door cm: Na mijn hospitalisatie kon ik wegens beperkte mobiliteit nog niet onmiddellijk naar huis en verbleef ik nog 2 weken in een herstelverblijf behorend tot de cm-groep. Bij aanvang, begin oktober, diende ik onmiddellijk de volledige verblijfskosten te betalen, ca, 800 euro. Op de tussenkomst van het hospitaalplan hierin, dit is voor 50 %, wacht ik nog altijd want dat kon ik volgens cm pas indienen samen met de factuur van de hospitalisatie waarop dit herstelverblijf volgde. Waarom moet eerst de volle pot betaald worden en krijg je pas na lang wachten de helft terug? Dit moet toch beter en klantvriendelijker kunnen georganiseerd worden!
Ik heb bijgevolg nog weinig vertrouwen in de ondermaatse cm-dienstverlening.
Naast een onderzoek van de werking van de ziekenhuizen mag cm dus ook eens een onderzoek doen naar haar eigen werking en de klantvriendelijkheid, niveau en correctheid van haar dienstverlening.
Is het bij andere ziekenfondsen gelijkaardig of doen ze het beter?
Ik vind het evenwel niet normaal dat de dienstverlening bij CM ook een heel verhaal, op zich ook een lijdensweg is. Je ziet immers al genoeg af van je ziekte dat je er nog een strijd met het ziekenfonds bij moet nemen om op een redelijke termijn te bekomen waarop je recht hebt. Als patient moet je meteen of op korte termijn je rekeningen betalen, maar voor het ziekenfonds en bijhorende hospitalisatieverzekering geldt er blijkbaar geen termijn waarbinnen zij terugbetalingen moeten of willen doen. Dit forum lijkt me gepast om mijn wedervaren met cm naar buiten te brengen.
Mijn vraag: bieden andere ziekenfondsen een betere dienstverlening, Suggesties en/of ervaringen zijn welkom.
Van de bijna 10000 euro aan kosten wegens ziekte heb ik tot nu toe nog maar bijna 1000 euro, via ziekteverzekering of hospitalisatieverzekering terugbetaald gekregen.
Hierbij zit een factuur van bijna 7000 euro van een hospitalisatie in een éénpersoonskamer. Na overleg met mijn specialist kwam ik met hem overeen om het ereloonsupplement te beperken tot 100% omdat mijn cm-hospitalisatieverzekering de tussenkomst beperkt tot 100%. De factuur van mijn hospitalisatie is hiermee in overeenstemming zodat ik normaal gezien via de hospitalisatieverzekering een bijna volledige terugbetaling van de factuur zal krijgen, De dag dat ik de hospitalisatieverzekering in de bus kreeg, ging ik langs bij het plaatselijk cm-kantoor om ze in te dienen bij de hospitalisatieverzekering. Toen werd me meegedeeld dat ik de factuur al diende te betalen (binnen de 20 dagen) en dat de tussenkomst hierin door de hospitalisatieverzekering pas later zou volgen. Ondertussen moeten ook andere rekeningen van hospitaal en bvb, ook kine-behandelingen betaald worden en moet je maar wachten tot cm de tussenkomst van de ziekteverzekering betaald. Voor deze tussenkomsten moet je 2 weken wachten. Voor de tussenkomst via hun hospitalisatieverzekering veel langer: 4 tot 6 weken! Of nog langer?
Daarom ging ik nog eens langs in het plaatselijk cm-kantoor en een andere bediende deelde me mee dat ik via cm uitstel van betaling van de factuur van bijna 7000 euro had kunnen vragen. Dit had men nagelaten me mee te delen toen ik de eerste keer hiermee langs kwam. Ik vind dit een ernstige nalatigheid/tekortkoming in hun dienstverlening. Daarom drong ik er op aan bij de dienst hospitalisatieverzekering te vragen zo vlug mogelijk over te gaan tot tussenkomst in deze factuur van bijna 7000 euro, Deze bediende wou dit echter niet doen omdat een telefoon van hem dit niet kon bespoedigen. Daarom deelde ik hem mee dat ik dan zelf wel contact zou opnemen met de dienst hospitalisatieverzekeringen. Dit werd me afgeraden omdat dit niets zou opleveren. Ik heb het toch gedaan en resultaat was dat men in plaats van binnen enkele weken de tussenkomst in deze factuur bij voorrang zou behandelen,
Ondertussen ben ik arbeidsongeschikt met een uitkering van iets meer dan 1000 euro per maand. Dit is een bruto bedrag waarop door cm dan nog eens ca, 100 euro aan bedrijfsvoorheffing wordt ingehouden zodat ik maandelijks maar iets meer dan 900 euro ontvang. De bedrijfsvoorheffing, 100 euro per maand maal 4 maanden krijg ik later wellicht terug van de belastingen, maar daar moet ik dan een jaar op wachten terwijl ik deze centen nu heel goed kan gebruiken! Ik was voorafgaand aan mijn arbeidsongeschiktheid werkloos en op de werkloosheidsuitkering werd door de uitbetalingsinstelling (hulpkas) geen bedrijfsvoorheffing ingehouden. Waarom nu dan wel?
Nog een voorbeeld van de niet zo klantvriendelijke behandeling door cm: Na mijn hospitalisatie kon ik wegens beperkte mobiliteit nog niet onmiddellijk naar huis en verbleef ik nog 2 weken in een herstelverblijf behorend tot de cm-groep. Bij aanvang, begin oktober, diende ik onmiddellijk de volledige verblijfskosten te betalen, ca, 800 euro. Op de tussenkomst van het hospitaalplan hierin, dit is voor 50 %, wacht ik nog altijd want dat kon ik volgens cm pas indienen samen met de factuur van de hospitalisatie waarop dit herstelverblijf volgde. Waarom moet eerst de volle pot betaald worden en krijg je pas na lang wachten de helft terug? Dit moet toch beter en klantvriendelijker kunnen georganiseerd worden!
Ik heb bijgevolg nog weinig vertrouwen in de ondermaatse cm-dienstverlening.
Naast een onderzoek van de werking van de ziekenhuizen mag cm dus ook eens een onderzoek doen naar haar eigen werking en de klantvriendelijkheid, niveau en correctheid van haar dienstverlening.
Is het bij andere ziekenfondsen gelijkaardig of doen ze het beter?
Re: Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
Dat zal overal wel hetzelfde zijn. Jouw facturen moeten door een administratieve molen. Ik werk op de boekhouding van een groot bedrijf. Wanneer wij een grote factuur binnenkrijgen laten we ook niet alles vallen om die zo snel mogelijk betaald te krijgen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
Maar als patient moet je wel je factuur meteen of op korte termijn betalen en in mijn geval moest ik als particulier (niet als bedrijf!) maar zien om op korte termijn bijna 7000 euro beschikbaar te hebben om de factuur te kunnen betalen. Stel je eens in mijn plaats: zou je dit bedrag op korte termijn kunnen betalen? Maar men laat je wel wachten op de terugbetaling van deze factuur. Achteraf, als ik daar niets meer aan heb, zegt een andere bediende dan dat ik via het ziekenfonds uitstel van betaling had kunnen vragen. Waarom werd dit in eerste instantie niet aan mij meegedeeld?
Re: Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
Er zijn ziekenhuizen - die terecht stellen in hun facturen -( achterzijde ) dat NOOIT uitstel van betaling kan bekomen worden voor éénpersoonskamers.
Mensen die het niet kunnen betalen moeten maar niet in een éénpersoonskamer liggen he, zo simpel is dat
Wetende dat de totale factuurprijs voor een éénpersoonskamer het 5 of 10 voudige van een meerspersoonskamer is
( dat staat los van die 100% ereloonsupplement of meer zelfs )
Het terugkrijgen van de ingehouden bedrijfsvoorheffing is niet evident, meestal is het het omgekeerde en wordt er te weinig bedrijsvoorheffing afgehouden en kan je het jaar nadien nog een pak aan de belastingen bijbetalen
het is wettelijk voorzien dat de bedrijfsvoorheffing een 11,11% is, maar men mag nooit onder een minimum nettobedrag zakken
Ziekenfondsen zijn zich verplicht aan de wet te houden wat bedrijfsvoorheffingen betreft en ze zullen dat ook doen
Mensen die het niet kunnen betalen moeten maar niet in een éénpersoonskamer liggen he, zo simpel is dat
Wetende dat de totale factuurprijs voor een éénpersoonskamer het 5 of 10 voudige van een meerspersoonskamer is
( dat staat los van die 100% ereloonsupplement of meer zelfs )
Het terugkrijgen van de ingehouden bedrijfsvoorheffing is niet evident, meestal is het het omgekeerde en wordt er te weinig bedrijsvoorheffing afgehouden en kan je het jaar nadien nog een pak aan de belastingen bijbetalen
het is wettelijk voorzien dat de bedrijfsvoorheffing een 11,11% is, maar men mag nooit onder een minimum nettobedrag zakken
Ziekenfondsen zijn zich verplicht aan de wet te houden wat bedrijfsvoorheffingen betreft en ze zullen dat ook doen
Re: Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
Als ze hun contract nakomen en uitbetalen valt er niet te klagen. De administratiemolen is vanzelfsprekend iets dat je moet incalculeren.
Re: Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
"Achteraf, als ik daar niets meer aan heb, zegt een andere bediende dan dat ik via het ziekenfonds uitstel van betaling had kunnen vragen. Waarom werd dit in eerste instantie niet aan mij meegedeeld?"
Dan moet hij de kleine lettertjes van de factuur maar eens lezen, en lezen dat het meestal niet kan
Als je op een luxekamer ligt, moet je geen uitstel van betaling vragen he, dat zou onverantwoord beheer zijn door het ziekenhuis
Wel voor de sociaal gevallen op een meerpersoonskamer
op de website van het riziv staat het volgende: ik zie het probleemn niet
• Was u werkloos voordat u arbeidsongeschikt werd?
◦Tijdens de 1e 6 maanden van uw arbeidsongeschiktheid: een bedrijfsvoorheffing (10,09%) wordt ingehouden op de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen tijdens de primaire arbeidsongeschiktheid.
Opgelet: Er wordt geen bedrijfsvoorheffing ingehouden indien dit tijdens uw werkloosheid ook niet het geval was.
◦Vanaf de 7e maand: een bedrijfsvoorheffing (11,11%) wordt ingehouden op de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen tijdens de primaire arbeidsongeschiktheid
Dan moet hij de kleine lettertjes van de factuur maar eens lezen, en lezen dat het meestal niet kan
Als je op een luxekamer ligt, moet je geen uitstel van betaling vragen he, dat zou onverantwoord beheer zijn door het ziekenhuis
Wel voor de sociaal gevallen op een meerpersoonskamer
op de website van het riziv staat het volgende: ik zie het probleemn niet
• Was u werkloos voordat u arbeidsongeschikt werd?
◦Tijdens de 1e 6 maanden van uw arbeidsongeschiktheid: een bedrijfsvoorheffing (10,09%) wordt ingehouden op de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen tijdens de primaire arbeidsongeschiktheid.
Opgelet: Er wordt geen bedrijfsvoorheffing ingehouden indien dit tijdens uw werkloosheid ook niet het geval was.
◦Vanaf de 7e maand: een bedrijfsvoorheffing (11,11%) wordt ingehouden op de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen tijdens de primaire arbeidsongeschiktheid
Re: Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
Ik heb via mijn bedrijf een medisch plan bij Van Breda en die betalen de facturen meteen. Het ziekenhuis stuurt de factuur zelfs niet eerst naar jou maar rechtstreeks naar Van Breda.
Re: Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
DKV hosverzekeringen doet dat ook zo dacht ik
Re: Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
hier zie daar zie, een ziekenhuis schrijft zelf dat betalingsuitstel niet mag ( voor de luxe ) op een éénpersoonskamer
https://www.zna.be/nl/naar-het-ziekenhu ... je-factuur
"Kan je je factuur niet in één keer betalen? Dan kan je in schijven betalen. Vraag aan de balie van het ziekenhuis om een afbetalingsplan op te maken. Dat kan alleen als je koos voor een kamer voor twee of meer personen"
Hoe gaat die man/vrouw van het ziekenfonds dat uitleggen ? tenz het een ziekenhuis is waar het wel zou mogen
het is alsof je een Rolls Roycs op afbetaling wil kopen
https://www.zna.be/nl/naar-het-ziekenhu ... je-factuur
"Kan je je factuur niet in één keer betalen? Dan kan je in schijven betalen. Vraag aan de balie van het ziekenhuis om een afbetalingsplan op te maken. Dat kan alleen als je koos voor een kamer voor twee of meer personen"
Hoe gaat die man/vrouw van het ziekenfonds dat uitleggen ? tenz het een ziekenhuis is waar het wel zou mogen
het is alsof je een Rolls Roycs op afbetaling wil kopen
Re: Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
Wat de inhouding van de bedrijfsvoorheffing op de arbeidsongeschiktheidsuitkering betreft: dit is dus nog een voorbeeld van nalatigheid door het ziekenfonds. Deze info hebben ze immers normaal gezien gekregen van de uitbetalingsinstelling (hulpkas). Ook al gaat het maandelijks maar om een verschil van ca. 100 euro, wegens arbeidsongeschiktheid heb ik heel wat ziekenhuisfacturen, doktersrekeningen, kine-rekeningen en medicatie te betalen en dan komt 100 euro extra per maand goed van pas! Ik heb hiervoor al een mail naar de dienst uitkeringen van cm gestuurd: dat ze voortaan geen bedrijfsvoorheffing meer mogen inhouden.
Wat het uitstel van betaling van de zware ziekenhuisfactuur betreft: de bediende stelde dat de facturatiedienst normaal gezien altijd uitstel verleend als ze weten dat er via de hospitalisatieverzekering een tussenkomst hierin voor de patient is.
Die éénpersoonskamer was geen overbodige luxe voor mijn herstel gelet op de zware, dubbele, operatie die ik onderging en die duurde van 's morgens 7u30 tot 18u "s avonds.
CM maakt er voor mij bijna een voltijds dagtaak van om binnen een redelijke termijn te bekomen waar ik gewoon recht op heb. Dat is wel degelijk iets om aan te klagen. Daarom wil ik terug mijn oorspronkelijke vraag herhalen: Wat zijn de ervaringen ter zake van forumleden met andere ziekenfondsen (social. Mutual., liberale Mutual., onafhankel. ziekenf., neutrale ziekenf., ...)?
Wat het uitstel van betaling van de zware ziekenhuisfactuur betreft: de bediende stelde dat de facturatiedienst normaal gezien altijd uitstel verleend als ze weten dat er via de hospitalisatieverzekering een tussenkomst hierin voor de patient is.
Die éénpersoonskamer was geen overbodige luxe voor mijn herstel gelet op de zware, dubbele, operatie die ik onderging en die duurde van 's morgens 7u30 tot 18u "s avonds.
CM maakt er voor mij bijna een voltijds dagtaak van om binnen een redelijke termijn te bekomen waar ik gewoon recht op heb. Dat is wel degelijk iets om aan te klagen. Daarom wil ik terug mijn oorspronkelijke vraag herhalen: Wat zijn de ervaringen ter zake van forumleden met andere ziekenfondsen (social. Mutual., liberale Mutual., onafhankel. ziekenf., neutrale ziekenf., ...)?
Re: Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
"Ik heb hiervoor al een mail naar de dienst uitkeringen van cm gestuurd: dat ze voortaan geen bedrijfsvoorheffing meer mogen inhouden."
En gaan ze de bedrijfsvoorheffing terugstorten die ze je ten onrechte hebben ingehouden ?
Ik vrees van niet- ze gaan doen of hun neus bloedt - want die voorheffing wordt aan de belastingen doorgestort en die zijn ze mogelijk al wel kwijt.
Als je langer dan 6 maanden ziek blijft dan moeten ze wel bedrijfsvoorheffing gaan afhouden
normaal hebben die een soort ombudsman of minstens een dienst waar je je klacht kan formuleren , ze moeten je dan regelmatig op de hoogte houden van de stand van de klacht of ze zijn een deel van hun werkingskosten kwijt
ze hebben een wipsite waar je je klacht kan indienen
http://www.cm.be/wat-te-doen-bij/klacht ... /index.jsp
zolang ze niet moeten betalen is elke verzekering goed, er zal bij elke verzekering af en toe wel eens iets mislopen
de vraag is of er eigenlijk wel goede verzekeringen bestaan.
En of hospitalisatieverzekeringen wel nut hebben ? ( opbrengst/kostpriijs )
En gaan ze de bedrijfsvoorheffing terugstorten die ze je ten onrechte hebben ingehouden ?
Ik vrees van niet- ze gaan doen of hun neus bloedt - want die voorheffing wordt aan de belastingen doorgestort en die zijn ze mogelijk al wel kwijt.
Als je langer dan 6 maanden ziek blijft dan moeten ze wel bedrijfsvoorheffing gaan afhouden
normaal hebben die een soort ombudsman of minstens een dienst waar je je klacht kan formuleren , ze moeten je dan regelmatig op de hoogte houden van de stand van de klacht of ze zijn een deel van hun werkingskosten kwijt
ze hebben een wipsite waar je je klacht kan indienen
http://www.cm.be/wat-te-doen-bij/klacht ... /index.jsp
zolang ze niet moeten betalen is elke verzekering goed, er zal bij elke verzekering af en toe wel eens iets mislopen
de vraag is of er eigenlijk wel goede verzekeringen bestaan.
En of hospitalisatieverzekeringen wel nut hebben ? ( opbrengst/kostpriijs )
Re: Is dienstverlening bij andere zeikenfondsen beter?
hoe dan ook de zeikenfondsen hebben niet wettelijk de mogelijkheid om de klant de keuze te laten of er al dan niet en hoeveel bedrijfsvoorheffing moet worden ingehouden
( aan een werkgever kan je dat volkomen wettelijk wel vragen om wat meer voor de staatskas in te houden )
klopt wel dat mensen die een tijdje ziek zijn, en een aantal maanden werken, nadien een hartaanval krijgen van de belastingen die ze moeten betalen omdat er amper 10% wordt ingehouden
( aan een werkgever kan je dat volkomen wettelijk wel vragen om wat meer voor de staatskas in te houden )
klopt wel dat mensen die een tijdje ziek zijn, en een aantal maanden werken, nadien een hartaanval krijgen van de belastingen die ze moeten betalen omdat er amper 10% wordt ingehouden
Re: Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
De onterecht ingehouden bedrijfsvoorheffing ga ik niet terugvragen want die zal inderdaad al doorgestort zijn aan de belastingen. Die zal ik eind volgend jaar dan wel terugkrijgen van de belastingen. Als je nauwelijks 1000 euro bruto per maand hebt en voor de rest geen inkomsten, dan zal er volgens mij volgend jaar aan de belastingen niets bij te betalen zijn. Integendeel, ik verwacht een terugbetaling door de belastingen van wat toch ingehouden werd.
Als het ziekenfonds niet ingaat op mijn vraag ingaan om voortaan geen bedrijfsvoorheffing meer in te houden, dan hebben ze een klacht aan hun broek. Nog even afwachten dus voor ik hier toe overga.
Als je iets heel ernstig voorhebt, zoals in mijn geval, dan is een hospitalisatieverzekering zeker nuttig. De hospitalisatieverzekering betaalt heel wat extra kosten terug die je zonder niet zou terugkrijgen. Maar zoals in mijn geval laat men je nodeloos lang wachten op de terugbetaling, terwijl je je rekeningen en facturen wel direct of op korte termijn moet betalen. Doen andere ziekenfondsen het beter?
Als het ziekenfonds niet ingaat op mijn vraag ingaan om voortaan geen bedrijfsvoorheffing meer in te houden, dan hebben ze een klacht aan hun broek. Nog even afwachten dus voor ik hier toe overga.
Als je iets heel ernstig voorhebt, zoals in mijn geval, dan is een hospitalisatieverzekering zeker nuttig. De hospitalisatieverzekering betaalt heel wat extra kosten terug die je zonder niet zou terugkrijgen. Maar zoals in mijn geval laat men je nodeloos lang wachten op de terugbetaling, terwijl je je rekeningen en facturen wel direct of op korte termijn moet betalen. Doen andere ziekenfondsen het beter?
Re: Is dienstverlening bij andere ziekenfondsen beter?
Meer wel maar minder niet zeker?
Bij wie ga je dan klacht indienen en welke overtreding ga je hen ten laste leggen? Zijn ze wettelijk niet verplicht om bedrijfsvoorheffing in te houden?