Is er een wettelijke opzegtermijn na verlenging?
TIP
Is er een wettelijke opzegtermijn na verlenging?
Bij veel banken worden termijnrekeningen stilzwijgend verlengd. Sommige banken zoals CE geven je na verlenging nog 14 dagen opzegmogelijkheid.
Andere banken lijken aan te geven dat er geen mogelijkheid is. Is er hier dan geen wettelijke opzeggingstermijn of bedenktijd van 14 van toepassing na de automatische verlenging?
Andere banken lijken aan te geven dat er geen mogelijkheid is. Is er hier dan geen wettelijke opzeggingstermijn of bedenktijd van 14 van toepassing na de automatische verlenging?
Re: Is er een wettelijke opzegtermijn na verlenging?
Normaal gezien kan je bij de plaasting op een termijnrekening in het begin kiezen tussen al dan niet automatische of stilzwijgende verlenging. Dit wordt dan ook uitdrukkelijk zo vermeld. Wanneer je niet gekozen hebt voor verlenging wordt het kapitaal en de intrest op vervaldatum op je rekening geboekt die je hebt aangegeven. In de periode van deze verbintenis kan je ook een wijziging doorvoeren. Ik vermoed dat elke bank daar een andere regeling voor kan hebben en dit niet hetzelfde is voor alle banken. Ik zou denken dat je ten laatste 1 dag voor vervaldatum nog een wijziging kan doorvoeren.
Misschien heb je hier iets aan.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... on_tacite/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien heb je hier iets aan.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... on_tacite/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Is er een wettelijke opzegtermijn na verlenging?
Ik schrijf de vrijgekomen bedragen van termijnrekeningen op de vervaldag onmiddellijk over naar de tegenrekening (bij CE) of naar een spaarrekening bij andere banken.
Op die manier kan geen enkele bank een stilzwijgende of automatische verlenging doorvoeren en kan ik rustig bekijken wat ik nadien wens te doen met mijn spaargeld.
Ik hou al mijn vervaldagen (ook de rentevervaldagen) goed bij in mijn agenda zodat ik geen dag intrestverlies hoef te hebben.
Op die manier kan geen enkele bank een stilzwijgende of automatische verlenging doorvoeren en kan ik rustig bekijken wat ik nadien wens te doen met mijn spaargeld.
Ik hou al mijn vervaldagen (ook de rentevervaldagen) goed bij in mijn agenda zodat ik geen dag intrestverlies hoef te hebben.